2016-07-24, 14:51
Medlem
vigillarfittas avatar
Dom drar skam över oss seriösa och licensierade kvinnohandlare.
Citera
2016-07-24, 15:14
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haralltidundrat
Det där är svårt för feministerna och gnällspikarna att svälja. Klart att jejen i Futeviken var med på det, det var säkert för att hon tyckt om lite sexaktig show som hennes kompis blev sur. Det var ju kompisen som anmälde eller hur. Lige skoj och skämtsam jatrgong får de fanimej tåla.

Detta är alltså en turistattraktion för allmänheten. Tycker du det är normalt att som betalande, och icke ont anande, gäst bli överfallen, bakbunden få halsjärn på sig och förnedrad inför främmande människor? Som grädde på moset läggs det ut på Internet. Detta är inte någon intern tillställning i ett muckargäng från lumpen, det är ett familjeevent. Tjejerna som drabbas är inte förberedda eller tillfrågade och i många fall sannolikt inte myndiga heller. Sen paraderar de tjejen under dessa förnedrande omständigheter där "vikingarna" nöjt tutar i horn så ingen ska missa spektaklet, viftar med piskor och slänger kommentarer som "she can warm your bed to".

Är det så man behandlar sina gäster/kunder/besökare? Varför ska de tåla det? Tjejerna har inte gett sig in i den leken - då kan man inte kräva att de ska tåla den.

(Typiskt mobbarkommentar "vi bara har lite roligt" - tål h*n inte skoj? Jag hörde en lärare med sin klass på tunnelbanan som gav bra svar på sådant resonemang. "Om X skulle vilja att du slår honom i huvudet så säger han nog till". )

PS. tjejen är betalande gäst, lajvarna har betalt för att bidra till en in intressant och positiv upplevelse, inte för att få tillgång till fräscha småtjejer att leka med. Jag brukar t o m lida lite med de stackars (oftast killar) som tvingas upp på scenen för att få sin klocka borttrollad. Att "tvingas" (för hur lätt är det att vägra inför hela publiken) medverka i en föreställning man kommit för att titta på, i en lite bortgjord och tafatt roll. Men detta är ju i en helt annan skala.
DS.

PS, anmälaren var tydligen hennes "brukare", dvs den vårdtagare hon var där för att hjälpa. Hon var ju där i tjänsten.
Senast redigerad av TigerKid 2016-07-24 kl. 15:26.
Citera
2016-07-24, 15:36
Medlem
vigillarfittas avatar
Foteviken skriver nåt om gratis glass till alla barn.
Vilken udda familjetillställning.
Lillasyrran får gratis glass och storasyrran får halsjärn och "FOR SALE"-skylt om halsen. Festligt.
Citera
2016-07-24, 16:02
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vigillarfitta
Foteviken skriver nåt om gratis glass till alla barn.
Vilken udda familjetillställning.
Lillasyrran får gratis glass och storasyrran får halsjärn och "FOR SALE"-skylt om halsen. Festligt.
De har nog fått rätt mycket badwill nu inför den sortens publik och många tjejer. Kanske får de nöja sig med ett gäng lajvande grabbar som kommer med matsäck och fickplunta.

(Har inte så bra insikt i lajvarkulturen men min fördom säger att de gjort av hela studielånet på yllekoltar och läderattiraljer samt att de kan tänkas förbereda sig och packa med sig en massa.) Medan en familj med mamma, pappa två barn, mormor och morfar kan tänkas spendera en del på en dag.

"Mormor, vad gör de med tanten"...
Senast redigerad av TigerKid 2016-07-24 kl. 16:06.
Citera
2016-07-24, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid

PS. tjejen är betalande gäst, lajvarna har betalt för att bidra till en in intressant och positiv upplevelse, inte för att få tillgång till fräscha småtjejer att leka med.

Har de verkligen betalt? Jag har fattat det som detta är en hobby.
Citera
2016-07-24, 17:12
Medlem
Tokfaans avatar
Citat:
De har nog fått rätt mycket badwill nu inför den sortens publik och många tjejer. Kanske får de nöja sig med ett gäng lajvande grabbar som kommer med matsäck och fickplunta.

(Har inte så bra insikt i lajvarkulturen men min fördom säger att de gjort av hela studielånet på yllekoltar och läderattiraljer samt att de kan tänkas förbereda sig och packa med sig en massa.) Medan en familj med mamma, pappa två barn, mormor och morfar kan tänkas spendera en del på en dag.

"Mormor, vad gör de med tanten"...
Det vore nyttigt för Foteviken med vikande besökarantal, så att de får tid att reflektera över sin verksamhet. Vad som sker på denna marknad är ledningens ansvar och det går inte att lägga hela skulden på den så kallade teatergruppen.

Teatergruppen verkar bestå av ett gång vilsna fantasy-nördar som snarare skulle höra hemma på ett Conan barbaren-jippo än en vikingamarknad.
Citera
2016-07-24, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Filmen är skickad till Sveriges Radio så ultrafeministerna där ska få något gott att suga på, har du tur så kanske de lägger upp den där.

Fast typ fel film dårå!

Citat:
Men ditt lilla feministtroll, jag har varit på Skoklosterspelen, medeltidsveckan i Visby och vet du vad, jag kan faktiskt skilja på verklighet och teater, det borde även sådana som du klara av.

Övergreppsgruppen vet ju att de spelar teater men att det tar tio sekunder ungefär från att ha fått ett nät kastat över sig och man har händerna bundna bakom ryggen och ett halsjärn runt halsen och ett koppel och en skylt SLAVE FOR SALE och de börjar dra i kopplet så känns det nog som en rätt bister verklighet.
Citera
2016-07-24, 17:20
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Detta är alltså en turistattraktion för allmänheten. Tycker du det är normalt att som betalande, och icke ont anande, gäst bli överfallen, bakbunden få halsjärn på sig och förnedrad inför främmande människor? Som grädde på moset läggs det ut på Internet. Detta är inte någon intern tillställning i ett muckargäng från lumpen, det är ett familjeevent. Tjejerna som drabbas är inte förberedda eller tillfrågade och i många fall sannolikt inte myndiga heller. Sen paraderar de tjejen under dessa förnedrande omständigheter där "vikingarna" nöjt tutar i horn så ingen ska missa spektaklet, viftar med piskor och slänger kommentarer som "she can warm your bed to".

Är det så man behandlar sina gäster/kunder/besökare? Varför ska de tåla det? Tjejerna har inte gett sig in i den leken - då kan man inte kräva att de ska tåla den.

(Typiskt mobbarkommentar "vi bara har lite roligt" - tål h*n inte skoj? Jag hörde en lärare med sin klass på tunnelbanan som gav bra svar på sådant resonemang. "Om X skulle vilja att du slår honom i huvudet så säger han nog till". )

PS. tjejen är betalande gäst, lajvarna har betalt för att bidra till en in intressant och positiv upplevelse, inte för att få tillgång till fräscha småtjejer att leka med. Jag brukar t o m lida lite med de stackars (oftast killar) som tvingas upp på scenen för att få sin klocka borttrollad. Att "tvingas" (för hur lätt är det att vägra inför hela publiken) medverka i en föreställning man kommit för att titta på, i en lite bortgjord och tafatt roll. Men detta är ju i en helt annan skala.
DS.

PS, anmälaren var tydligen hennes "brukare", dvs den vårdtagare hon var där för att hjälpa. Hon var ju där i tjänsten.

Jo det sammanfattar väl bra det som nu män och kvinnor upplever när de ofrivilligt blir indragna i något. Oftast då spelar man ju med men man liksom tycker det är extremt obekvämt inombords. Det höjer sig väl några skalor då när nu män står bredvid och kommenterar hur man nu ser ut... Då är det liksom bortom roligt och det finns säkert en del kvinnor som nu uppskattar det och är villiga men då får de väl anmäla sig då innan att mig kan de ta.
Citera
2016-07-24, 17:28
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evets
Fast typ fel film dårå!

Övergreppsgruppen vet ju att de spelar teater men att det tar tio sekunder ungefär från att ha fått ett nät kastat över sig och man har händerna bundna bakom ryggen och ett halsjärn runt halsen och ett koppel och en skylt SLAVE FOR SALE och de börjar dra i kopplet så känns det nog som en rätt bister verklighet.

Men herregud, hur fan orkar du sitta och älta något så totalt meningslöst?

Fattar du inte att det är en teater du ser inte verkligheten?

Det kommer inte att bli något av detta, rättsligt alltså, rättsväsendet har nog fan annat att syssla med i Skåne, typ riktiga våldtäkter.

De har hållit på med det här i tio år och inte fått några anmälningar förrän nu, då borde till och med du fatta att det inte är så allvarligt.

Du borde fan intressera dig mer för det som händer kvinnor i verkligheten i det här landet.
Citera
2016-07-24, 17:46
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Men ditt lilla feministtroll, jag har varit på Skoklosterspelen, medeltidsveckan i Visby och vet du vad, jag kan faktiskt skilja på verklighet och teater, det borde även sådana som du klara av.
Om du tror att det någonstans ingår i teater att ta sig rätten att tillfångata och kränka ovilliga människor så kan du uppenbarligen inte skilja på det..
Citera
2016-07-24, 17:47
Medlem
Citat:

Det kommer inte att bli något av detta, rättsligt alltså,

Nej det är klart det inte kommer att bli eftersom filmen på den anmälande kvinnan har kommit bort!
Citera
2016-07-24, 18:06
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evets
Nej det är klart det inte kommer att bli eftersom filmen på den anmälande kvinnan har kommit bort!

Fast att deras försvarsvideo har kommit bort hjälper dem inte, visst i dagsläget så är det till min vetskap ord mot ord men det som hade kunnat hjälpt teatergruppen är magiskt försvunnet och därmed så pekar det mot att de är skyldiga då de har gjort sig av med bevis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in