Citat:
Ursprungligen postat av
Pansarvecket
Men du... när han håller ett tal för 300 miljoner människor, hur bär man sig åt för att slicka den ena halvan i röven och uppröra den andra?
Någon av dem hör uppenbarligen inte samma saker.
Att ställa saker på en spets, där man får välja teorin eller känslan, statistik mot hopp eller som jag tror:
ett ursäktande eller ett tydligt ledarskap mot varandra så är väl skillnaden tydligare.
Ängslig eller bestämd. Jag väljer en bestämd tio gånger av tio.
För du tror väl inte att enskilda sakfrågor kan avgöra såna här stora val? Det handlar om att ena folket under en nation. Samtliga byråkrater skickades hem. 17 st.
herr söta pansar…
Trump är en s.k. opportunist, i tillägg misstänker jag ett grandiost patologiskt ego.
han rider på den konservativa våg som sveper över västvärlden just nu i efterdyningen av ekonomisk kris (speciellt i USA) terrorhot (speciellt i USA) miljöhot, oljekris, allmän kriskänsla etc.
Är klassiskt ständigt upprepat fenomen att folk ropar efter en "stark man" vid orostider.
I själva verket så finns där ju ingen sådan "stark man" som kan rädda världen, utan det handlar om rätta insikter, rätt politik för rätta problem, hos flera politiska parter i världen. Samarbete helt enkelt.
I vår tid när vi faktiskt står inför allvarliga problem, den kommande miljökrisen/ uppvärmningen kanske den allvarligaste så nej då är inte en idiot som Trump lösningen. Han har varken insikter, rätt politik eller diplomatisk förmåga.
En vandrande katastrof helt enkelt.
Men! det som varit till en så stor nackdel för Obama, kan kanske rädda världen från Trump.
Han kommer högst troligt inte få igenom ett skit av sina ev. idéer. Amerikanska Senaten + kongressen etc. kommer nog bilda en mur för att skydda USA och världen från denne man.