2016-07-23, 17:42
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Bild på knäppgöken:

http://www.leparisien.fr/faits-divers/munich-l-auteur-de-la-fusillade-un-solitaire-fascine-par-les-tueries-23-07-2016-5989827.php
Tack för det! Båda föräldrarna från Iran och jobbar som taxichaufför och butiksanställd. Hade ett foto på Breivik...ngn som kan franska och kan översätta mer!?
Citera
2016-07-23, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jok3r
Har tysk polis extra koll på blattar från Iran nu? Detta kan hända igen då det är många iranier som verkar frustrerade över att inte bli accepterade. Trots ett indo-europeiskt språk så är de på tok för bruna och svarthåriga för att bli accepterade av européer. Andra invandrare gillar dem inte heller då iranier är riktiga tattare. Kommer det att inträffa fler sådana här fall framöver?

Visst, tysk polis punktmarkerar varenda iranier i landet....! LOL! Seriöst, problemet är inte bara iranier, utan MENA-blattar i landet överhuvudtaget. Vi pratar här om över fem miljoner personer. Yxmannen pa taget för nagon vecka sedan, var MENA-blatte - och nu detta massmord, ocksa en MENAit. Jag upplever det som att polisen inte har koll alls, bortsett rena ISIS-medlemmar. Jag bor i Tyskland, och ser inte detta som isolerade händelser, utan som ett obehagligt trendbrott. Snart kommer det väl att inträffa sadana här händelser varje manad i Tyskland. Man kan bara hoppas att folket far nog, och sparkar ut Merkel och Co.
Citera
2016-07-23, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanElias
hur fan tar sig gm från takplatsen till 1 km bort för att ta livet av sig? eller dog han där uppe?

Vet ej.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StephKing
Rätta mig nu om jag har fel:

En Tysk-Iranier har skjutit ned folk som hämnd mot tyska samhället som vägrat acceptera honom?
Han försökte alltså bli tysk men kunde inte vara det pga hans härkomst, och hämnades därefter.

Utöver detta så har grabben psykproblem

Korrekt?

Tycker det verkar som att han var skolans outcast, iranier men inte sunni muslim, medelklass så många ordinära tyskar. Så inte omöjligt att han gick från mobboffer till förövare, vilket inte är ovanligt. Vissa tar självmord, andra blir rejäla as... han tog detta ett steg längre och sköt ihjäl folk för att sedan ta sitt eget liv. Inte omöjligt att han skapade den där facebook profilen, utmärkte sig för att vara en hyfsat snygg brud, enbart för att locka till sig specifika människor till platsen och döda så många av dom som möjligt på en och samma gång. Allt är bara spekulationer, eftersom döda människor kan inte prata och han har inte lämnat något manifest som förklarar varför.
Senast redigerad av Edirtrm 2016-07-23 kl. 17:51.
Citera
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifeisnow
Undrar om balkongmannen känner sig skyldig till viss del!? Vad jag har förstått så snackade de två innan han gick ner och började skjuta..det var ju en ganska aggressiv dialog de hade..
Det tror jag inte, det hela började så vitt jag läst på Mc Donalds och han var uppe på det där parkeringshuset och snackade med "balkongmannen" efter det. Så vitt jag vet sköt han ingen efter det, ingen mer än sig själv alltså.
Citera
2016-07-23, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Men nu är det väl så att just iranier brukar anses vara de från mellanöstern som haft lättast att integrera sig i det västerländska samhället, eller? Detta beroende på att de som flydde när ayatollorna tog över 1979 i regel inte var särskilt religiösa av sig. Och de hade levt i ett Iran som tidigare var närmast ett "västerländskt" land, dock med en hårdför shah som president.

Precis. Iranierna i väst är ofta smarta, välutbildade och mindre religiösa då de är eliten av Iran.
Om inte de kan...
Citera
2016-07-23, 17:46
Medlem
Oformads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hehehaha1
Där står det att det är civilian som säger turks. Svårt att veta vem som ropar alltså.

Tycker själv det låter som en tredje person.
Givet kontexten är det ju också lite underligt om det skulle vara GM.
Men det skulle kunna vara GM som säger det i ett annat tonläge, rösten är inte helt olik.
Citera
2016-07-23, 17:46
Medlem
DenLilleTjockes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edirtrm
Tycker det verkar som att han var skolans outcast, arab men inte sunni muslim, medelklass så många ordinära tyskar. Så inte omöjligt att han gick från mobboffer till förövare, vilket inte är ovanligt. Vissa tar självmord, andra blir rejäla as... han tog detta ett steg längre och sköt ihjäl folk för att sedan ta sitt eget liv. Inte omöjligt att han skapade den där facebook profilen, utmärkte sig för att vara en hyfsat snygg brud, enbart för att locka till sig specifika människor till platsen och döda så många av dom som möjligt på en och samma gång. Allt är bara spekulationer, eftersom döda människor kan inte prata och han har inte lämnat något manifest som förklarar varför.

Han var iranier, inte arab.
Citera
2016-07-23, 17:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JohanElias
Man ser inte skillnad på kosovoarer, albaner, turkar och sydtyskar på rak arm. Sydtyskar är ofta "muskiga".

gissar på att flera offer är sådana han "kände" och lurade dit, dvs en "sommarskolskjutnin"

Googlade på sydtyskar och fick inte upp en enda bra bild på hur dom ser ut. Kanske som Maria Götze?

Men vad grundar du din teori över? Sägs det att dom döda skulle kunna vara en bekant till han?
Citera
2016-07-23, 17:47
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Hoppas media pekar ut honom som den egentlige mördaren. Det vore på sin plats.
Hade han vapen med sig? Sköt han någon?
Förmodligen räddade han några liv med att uppehålla den mördande muslimen.

Idiot!
Citera
2016-07-23, 17:49
Medlem
Här är ett bra foto uppifrån brottsplatsen inkl parkering http://www.news.com.au/world/europe/heres-what-we-know-about-the-munich-shooting/news-story/ab855b1f28da45f3aa30cb6d74ef44ac
Citera
2016-07-23, 17:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kakistokrati
Du kan ju prova själv att gå på valfritt köpcentrum här i Sverige efter kl 17.00 en fredagkväll/-eftermiddag så kommer du se att det (enligt min uppskattning) är 90% invandrare där och då.

Svenskarna har redan gjort sina inköp för helgen vid den tiden och är hemma och förbereder fredagsmys med barnen, eller så har man precis korkat ur första buteljen

Är det så?
Senast redigerad av CAKARIM 2016-07-23 kl. 17:51. Anledning: Oj
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in