2016-07-23, 17:33
Medlem
Overkokt.Blomkals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hehehaha1
Men Ali skrek ju jävla turk (på tyska) till balkongmannen eller nån annan under tjafset.

Och kontaktade albaner på Facebook om dom uppgifterna är sanna.
"Jävla turk" = "jävla blatte" på svenska.
Citera
2016-07-23, 17:34
Medlem
StephKings avatar
Rätta mig nu om jag har fel:

En Tysk-Iranier har skjutit ned folk som hämnd mot tyska samhället som vägrat acceptera honom?
Han försökte alltså bli tysk men kunde inte vara det pga hans härkomst, och hämnades därefter.

Utöver detta så har grabben psykproblem

Korrekt?
Citera
2016-07-23, 17:34
Medlem
Bild på knäppgöken:

http://www.leparisien.fr/faits-divers/munich-l-auteur-de-la-fusillade-un-solitaire-fascine-par-les-tueries-23-07-2016-5989827.php
Citera
2016-07-23, 17:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CAKARIM
Jo men han jag citerade sa att iraniern blev arg på tyskar och sköt på dom men så är inte fallet vi som förstått rätt.

Man ser inte skillnad på kosovoarer, albaner, turkar och sydtyskar på rak arm. Sydtyskar är ofta "muskiga".

gissar på att flera offer är sådana han "kände" och lurade dit, dvs en "sommarskolskjutnin"
Citera
2016-07-23, 17:37
Medlem
Det som vi alla har fått lära oss det här året hittills är att muslimskt våld mot västerlänningar inte alls behöver vara organiserat i grupper eller terrorceller. Enskilda muslimer kan ta eget initiativ. Det behöver inte alls vara så märkvärdigt. En vanlig kökskniv, en pistol eller en lastbil kan räcka för att ha ihjäl ganska många otrogna västerlänningar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lifeisnow
Undrar om balkongmannen känner sig skyldig till viss del!? Vad jag har förstått så snackade de två innan han gick ner och började skjuta..det var ju en ganska aggressiv dialog de hade..

Han räddade snarare liv som uppehöll gm. Man hör massa sirener i bakgrunden så skjutningen har redan ägt rum antar jag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kakistokrati
Postar klippet från balkongen igen. Med engelsk sub
https://www.youtube.com/watch?v=Atnk5ZwMPg8
Tack för den!
Citera
2016-07-23, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kakistokrati
Postar klippet från balkongen igen. Med engelsk sub
https://www.youtube.com/watch?v=Atnk5ZwMPg8

Där står det att det är civilian som säger turks. Svårt att veta vem som ropar alltså.
Citera
2016-07-23, 17:39
Medlem
Jok3rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Bild på knäppgöken:

http://www.leparisien.fr/faits-divers/munich-l-auteur-de-la-fusillade-un-solitaire-fascine-par-les-tueries-23-07-2016-5989827.php

Där ser man. Ungefär som man skulle föreställa sig en självhatande iranier som trodde att han var tysk.
Riktig jävla ärkeblatte var han minsann. Svart som natten.
Senast redigerad av Jok3r 2016-07-23 kl. 17:42.
Citera
2016-07-23, 17:39
Medlem
Kakistokratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CAKARIM
Men det har ju skrivits att det är 9 döda, 3 turkar 3 kosovor, 1 grek och övriga blir 2 och dom vet man inte?

Då var det uppenbart att han ville döda utlänningar. Svårare än så är det inte att förstå, om du sett videon hade han chansen att skjuta på tyskar också.

Du kan ju prova själv att gå på valfritt köpcentrum här i Sverige efter kl 17.00 en fredagkväll/-eftermiddag så kommer du se att det (enligt min uppskattning) är 90% invandrare där och då.

Svenskarna har redan gjort sina inköp för helgen vid den tiden och är hemma och förbereder fredagsmys med barnen, eller så har man precis korkat ur första buteljen
Senast redigerad av Kakistokrati 2016-07-23 kl. 17:43.
Citera
2016-07-23, 17:40
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jok3r
Har tysk polis extra koll på blattar från Iran nu? Detta kan hända igen då det är många iranier som verkar frustrerade över att inte bli accepterade. Trots ett indo-europeiskt språk så är de på tok för bruna och svarthåriga för att bli accepterade av européer. Andra invandrare gillar dem inte heller då iranier är riktiga tattare. Kommer det att inträffa fler sådana här fall framöver?

Men nu är det väl så att just iranier brukar anses vara de från mellanöstern som haft lättast att integrera sig i det västerländska samhället, eller? Detta beroende på att de som flydde när ayatollorna tog över 1979 i regel inte var särskilt religiösa av sig. Och de hade levt i ett Iran som tidigare var närmast ett "västerländskt" land, dock med en hårdför shah som president.
Citera
2016-07-23, 17:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Han räddade snarare liv som uppehöll gm. Man hör massa sirener i bakgrunden så skjutningen har redan ägt rum antar jag.

hur fan tar sig gm från takplatsen till 1 km bort för att ta livet av sig? eller dog han där uppe?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in