2016-07-23, 16:46
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CAKARIM
Vadå skolmassaker i tyskland för några dagar sen?

Några år sedan står det;

Ursprungligen postat av har-analys
Nej, GM hade enligt tyska tidningar intresserat sig för massakrer. Breivik har jag inte läst om i detta sammanhang, däremot skolmassakern i Vinnenden i tyskland för nagra ar sedan, den ska ha inspirerat GM.

[...]

- och det stämmer:

Skolmassakern i Winnenden var ett skottdrama som inträffade onsdagen den 11 mars 2009 på en realskola,
https://sv.wikipedia.org/wiki/Skolmassakern_i_Winnenden

Edit:
Det som skedde för några dagar sedan var yxattacken på ett tåg i Tyskland.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23194187.ab
Citera
2016-07-23, 16:47
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Ok jo då får man väl vänta där då.

Bry dig inte om vad han kallas av dom ryska/assad trollen. Den här skytten var besatt av masskjutningar och inte riktigt kurant rent psykiskt. Det här är alltså inget religiöst eller har några som helst kopplingar till IS. Trots att dom firat och levt runt på Telegram, så blev dom blåsta på just den här massakern. Att man inte tycker om Röpcke för att han visar hur ryss/assad bombar sjukhusen och barnen i Syrien är alltså inget som förringar hans uppgifter.

Skulle inte förvåna mig om hans tilltalsnamn är David och inte Ali.
Senast redigerad av Moosky 2016-07-23 kl. 16:52.
Citera
2016-07-23, 16:48
Medlem
SituationReports avatar
Många av de skjutna var skjutna i huvudet, både skadade och döda. Det finns otäcka bilder på tonårstjejer som krälar på marken skjutna i huvudet och ropar på hjälp.

Detta är ren avrättning av ungdomar. Inget rimligt motiv utan bara ren genetiskt betingad kaosdårskap.

GM ville begå kaos. Hans gener och lustmordsinstinkter drev honom att göra detta. Alla ord om att blivit mobbad är bara enablers han hittade på själv.
Citera
2016-07-23, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Nu har Text-TV gått ut med att 8 av de 9 dödsoffren var mellan 14 och 21 år gamla. De som dödades var 3 st turkar, tre kosovoalbaner och en grek. Övriga döda med okänd utländsk bakgrund, och dör just nu p g a skadorna.

Låter ju som han hade inriktat sig på så kallade "jävla turkar". Skonade han vithyade tro eller var det ingen där.
Citera
2016-07-23, 16:52
Medlem
Troians avatar
Jag fattar inte riktigt tjafset med balkongmannen. Vad var upprinnelsen till det?
Citera
2016-07-23, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag fattar inte riktigt tjafset med balkongmannen. Vad var upprinnelsen till det?

Jag antar att mannen på balkongen ville uppnå att dra ut på tiden så polisen skulle komma. Ali måste väl skjutit från där han stod då före tjafset. Har läst/hört nånstans att han började skjuta nånstans före han gick till McDonalds och gallerian.
Det hörs skottlossning på slutet av mobilvideon väl. Kanske sköt efter ändå...
Senast redigerad av Hehehaha1 2016-07-23 kl. 17:00.
Citera
2016-07-23, 16:57
Medlem
Var offren etniskt tyska?
Citera
2016-07-23, 16:58
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Jag tolkade det som att GM stod däruppe och höll sin soliloquy, sina sista ord, mest för sig själv för han tycktes tala i medelton. Varpå någon ser att han har pistol och börjar jiddra med honom för att hålla honom kvar.
Citera
2016-07-23, 16:59
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5542

Minst sju av dem är utlänningar, tre är turkar, tre är kosovaner och en är grek, rapporterar nyhetsbyrån AFP.
Citera
2016-07-23, 17:00
Medlem
Pletheneiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SituationReport
GM ville begå kaos. Hans gener och lustmordsinstinkter drev honom att göra detta. Alla ord om att blivit mobbad är bara enablers han hittade på själv.

Han är samma avskum som Breivik, Bin Ladin, Anton Lundin och alla dessa IS terrorister.

Tyvärr finns det dem som glorifierar vissa terrorister/massmördare framför andra.

För mig är de alla avskum.
Citera
2016-07-23, 17:00
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5542

Sju av nio hade utländsk bakgrund (Turkiet, Grekland och Kosova). Vet inte hur det är med de återstående två.
Citera
2016-07-23, 17:03
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Hehehaha1
Jag antar att mannen på balkongen ville uppnå att dra ut på tiden så polisen skulle komma. Ali måste väl skjutit från där han stod då före tjafset. Har läst/hört nånstans att han började skjuta nånstans före han gick till McDonalds och gallerian.
Det hörs skottlossning på slutet av mobilvideon väl. Kanske sköt efter ändå...
Mannen på balkongen (är inte det en titel på en Sjöwall Wahlöö-bok?) ska väl ha ropat något i stil med:
"- Jävla blatte!" fast då på tyska förmodar jag.
Senast redigerad av Pajosv 2016-07-23 kl. 17:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in