2016-07-23, 15:05
Medlem
DeadSetOnSuicides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrian11
min teori är att de handlar varken om isis eller breivik, utan killen iranien har blivit retad av dessa kosovo albaner,turkar,greker på sin område och bjuder dem på gratis lunch med ett skott i pannan som efterätt därav lågt ålder på offren 15-17 åringar som har säkert umgåts tidigare men bråkat som har lett till dödsjuktning. de är bara min senaste teori för dagen .
Så på ett sett rasmotiverat?
Citera
2016-07-23, 15:07
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Motivet till skjutningen är ännu oklart, hör jag i mina hörlurar i detta nu (svt live feed). Vi får väl se.

Jag spekulerar som alla andra.

Min spekulation är att han suttit på forum och pratat om hur muslimer tar över världen.
Och att någon måste göra något åt saken + att han ska ta självmord.
Påhejandes av andra muppar som säger att han ska ta med sig lite människor i fallet.

Vad som talar emot Muslim är

Född i Tyskland av Persiska föräldrar.
De flesta perser som flydde på 80-90 talet var Kristna, akademiker och icke troende(dvs ateister/agnostiker)
Läste böcker om självmord
Tog självmord

Nej jag kramar inte musslor, men jag tror inte detta är en mussla.

Mina persiska polare har inte mycket över för muslimer eller araber.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Men ett muslimskt vittne har ju sagt att GM skrek allahu akbar, innan han drog igång. Jag lovar att kristna iranier inte använder den frasen... dessutom är kristna inte så mycket för att döda oskyldiga.

Den frasen betyder bokstavligen "Gud är stor" och är till min vetskap lika använd som "prisa Gud" och används av både muslimer och kristna då det är arabiska.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Menar du med det att masskjutningar i USA är kristen terrorism för om du inte gör det vad är då skillnaden mellan en kristen som skjuter/dödar barn och en muslim som gör exakt samma för exakt samma/liknande anledning?
Om skytten skriker Bibliska fraser när han går igång så ja: då är det kristen terrorism. Men jag är rätt säker på att det nästan aldrig har skett. Men skriker en GM "Allahu akbar", dvs ALLAH ÄR STOR, så finns det faktiskt en religiös konnotation, oavsett vad PK-media tjafsar om. Säger inte att detta är finansierat / direkt uppmanat av någon islamistgrupp. Men en person som använder sig av islamistisk retorik, tja då har det med islam att göra. Det går faktiskt inte att förneka... Sen var det ytterst grymt av GM att sikta mot huvuden. Bl a en tolvårig pojke kämpar just nu för sitt liv, efter att ha blivit skjuten i huvudet.
Citera
2016-07-23, 15:08
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Du tror mycket och vet inte ett skit.

Men killen är ju Perser född i Tyskland. De perser som flydde var i majoritet Kristna.
Har jag fel ?
Citera
2016-07-23, 15:08
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Inte i alla fall men bara för att ett psykfall skriker prisa Gud så betyder det inte att han automatiskt gör det för att man är kopplad till Army of God eller Daesh. (eller annan valfri terrorsekt)
Islamapologet likt dig och resten av vänsterpacket tvekar inte en sekund att urskulda en fet mussla, är det en psyksjuk svensk så kan ni sitta och skrika högerextremism när något inträffar.
Citera
2016-07-23, 15:09
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
De flesta Iranier som kom till Sverige var sekulära muslimer.

Ofta blir barnen mer radikala än deras föräldrar.
Citera
2016-07-23, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Men killen är ju Perser född i Tyskland. De perser som flydde var i majoritet Kristna.
Har jag fel ?

Ja, de var muslimer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rickardrattradig
Den som försvarar islam är antihumanist. Islam är skit.

Du har ju rätt att tycka som du vill. Jag försvarar inga terrordåd, men det är för enkelt att kapa ned det till att är du muslim = terrorist eller farlig. Det är fällan som alla går i. Rädsla föder rädsla, så enkelt är det..muslimer föder inte terrordåd. Det finns 1,5 miljarder muslimer om alla vore så inhumana som ni uppger, då hade vi garanterat märkt det
Citera
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Det vet vi inget om (vad jag vet)
Nej, precis. Jag bara spekulerar. Men skulle inte bli förvånad ommdet är något sådant.

Han sköt ju i sitt eget närområde, och gissningsvis var han väl bekant med vilka som brukade frekventera den där McDonaldsrestaurangen. Och förmodligen såg han villa som satt var innan han gick in på toaletten och bytte om.

Om han nu bara vill skjuta så många som möjligt så kunde han ha skjutit betydligt fler inne på McDonalds. Istället sköt han bara ett fåtal. Varför gjorde han så? Och varför valde han ut just dom personerna?
Senast redigerad av TorkelSnorkel 2016-07-23 kl. 15:14.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Islamapologet likt dig och resten av vänsterpacket tvekar inte en sekund att urskulda en fet mussla, är det en psyksjuk svensk så kan ni sitta och skrika högerextremism när något inträffar.

Fast jag har varit tydlig med att ditt tidigare exempel om där det är påstådd högerextremism så anser jag att han var psykiskt sjuk och att nyhetsmedia även inte målade Anton som terrorist när jag gjorde en sökning utan man pratade om psykiska sjukdom och depression.

Sluta trolla för du bidrar bokstavligt talat inte till något utöver att framställa dig själv som en tönt.
Citera
2016-07-23, 15:11
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Har jag fel ?

Om man döper sin unge till Ali så är man troligen inte kristen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in