2016-07-23, 13:56
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -TheRiddle-
Ja, om det är Terror-Ali så har han laddat upp turkiska flaggan med halvmånen på för exakt ett år sedan.
Nej den personen som har gjort den facebooken har laddat upp flaggan i dag men ändrat datum till 23 juli 2015.
Ali Sonboly den 23 juli 2015. Sätter man markören på klockan så står det Lades upp den 23 juli 2016 kl 13.43.

Ja man kan ändra datum på ett foto men man ser på klockan när det egentligen är uppladdat.
Fejkkonto https://www.facebook.com/profile.php?id=100012913749125
Citera
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Uppenbart inte din tomte. Ni iranier med ert blattekomplex förnekar er aldrig. Får ni panik nu när en av era egna visar vilket skitfolk ni egentligen är?
Detta är inget som jag hittat på. Många iranier lever sekulärt.
Jag är dessutom helsvensk, men det är utanför ämnet vilket din aggressiva kommentar också var.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Samma journalist som låg bakom att myten om "jävla utlänningar" fick genomslag i etablerade medier.

Jag tror det varken är en islamist eller en högerextremist utan en VÄNSTEREXTREMIST vars fingerade världsbild spruckit vilket fått denne att få ett psykbryt. Därmed i ett sista försök försökte denne IRANIERN att framstå som en högerextremist för att fullgöra en "FALSEFLAG" situation. Jag menar ta en titt på vänsterextremister, "anti-rasisiter" på Flashback. De lever alla in en fingerade värld där de selektivt väljer vad som är sant och vad som är lögn efter deras egna preferenser.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuna77
Islam har funnits i Europa hundratals år. Lösningen är inte så enkel att allt går att föklaras med att han/hon är muslim och därmed en fara för oss europeér. Det bor miljontals muslimer i Europa, om alla hade haft agendan att döda oss, hade det redan varit över. Sluta att svälja IS bete och bli rädd. Det är precis det dom vill, men stå över det. Naturligtvis ska terrorism bekämpas och straffas, men inte genom att ge sig på jakt efter alla muslimer, det är fällan, förstår du?

Tack, du skrev det jag inte pallade skriva. Att sätta en kil mellan folk är precis det dom vill och gynnas av. Samt det svart-vita tänkande många lätt hakar på.
Citera
2016-07-23, 13:59
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Nej den personen som har gjort den facebooken har laddat upp flaggan i dag men ändrat datum till 23 juli 2015.
Ali Sonboly den 23 juli 2015. Sätter man markören på klockan så står det Lades upp den 23 juli 2016 kl 13.43.

Ja man kan ändra datum på ett foto men man ser på klockan när det egentligen är uppladdat.

OK, du har rätt, tack. Ja, då kan vi avfärda det kontot som falskt.
Citera
2016-07-23, 13:59
Medlem
Adrian11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout

stämmer bra de kan vara hans bild men de är någon annan som reggat kontot för den turkiska flaggan fanns inte när jag hittade kontot så turkiska flaggan laddas up för ca 30-50 min sen.
Citera
2016-07-23, 14:00
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -TheRiddle-
Fast det länkade FB-kontot är minst ett år gammalt.
Nej det är det inte och flaggbilden lades upp för en kvart sedan och han är ju död, sedan får du dra dina egna slutsatser. Det hade ju varit fint om Internet användes för att sprida information men man är tyvärr tvungen att vada genom hav av påhittat skit för att hitta guldkornen.

Tillägg: Jag såg att du ändrat dig nu så då glömmer vi det där trollkontot på Facebook.
Citera
2016-07-23, 14:00
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Hen skrev alltså brukar, och det stämmer bra. Det behöver inte bero på brist på integration som GM genomförde sin handling, och något som stöder det är iraniers relativa integration och hög grad av sekularism.
Just den här iraniern var så pass högutbildad och välintegrerad att han levde på tyskt socialbidrag och tog ut sin frustration genom att massmörda barn och ungdomar på Mcdonalds.
Myten om högutbildade svartskallar vi inte klarar oss utan lever vidare.
Svartskallarna kan börja med att utveckla sina egna länder så att dom åtminstone är i närheten av oss i väst.
En malplacerad iranier på fel kontinent handlar detta fall således om.
Citera
2016-07-23, 14:02
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Nej det brukar de inte. Det är en myt, odlad av dem själva. Det finns gott iranier här i Sverige som begår grova brott och går på bidrag men eftersom vi svenskar inte kan skilja dem från araber så är det de som "får skulden".

Bland iranier i Sverige är utbildningsnivån förhållandevis hög, antagligen högre än bland många andra invandrargrupper:

Citat:
Bland utrikes födda ungdomar hade de som kom från Iran den högsta andelen högskolestudenter. Enligt statistik från SCB gällande läsåret 2006/07 hade 55 procent av ungdomarna som är födda i Iran påbörjat högskolestudier vid 25 års ålder. Motsvarande andel bland svenska ungdomar var 46 procent. Av de tio största invandrargrupperna i Sverige är svenskiranier den grupp som har flest studenter. Enligt statistik från SCB har över 33 procent av alla tandläkarstudenter med invandrarbakgrund rötter i Iran. Iransk-svenskar är särskilt representerade på utbildningar som civilingenjörs-, jurist-, läkar- och tandläkarprogrammet.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Iranier_i_Sverige

Jag tror att hög utbildningsnivå ofta gynnar integration, och håller nog fast vid att iranier i Sverige, sannolikt också i Tyskland, är mer integrerade än exempelvis Irakier.

De flesta iranska familjer har ju varit här länge också, sedan början av 80-talet.
Citera
2016-07-23, 14:02
Medlem
Varför försöker iranier emulera européer så mycket? Har de någon form av komplex? Ville denna stackare bli vit men accepterades inte av de vita germanerna?
Citera
2016-07-23, 14:03
Medlem
NietzschesHorses avatar
Mitt stora frågetecken, och jag beklagar om frågan redan postats tidigare i tråden, är fortfarande varför ingen försökte övermanna ynglingen? Visst han var beväpnad med en pistol. Men av live-filmen att döma både betedde han sig förvirrat och dessutom så haltade han.
Fanns inga vuxna män som tillsammans var beredda att ta en kula för att rädda barn? Jag förstår absolut att ingen vet hur man kommer att reagera i en sådan här situation, att paniken breder ut sig snabbt. Men det var ju ändå väldigt många människor på plats så att man tycker att sannolikheten för att någon försöker stoppa honom borde vara rätt stor. Kasta sig över honom, försöka avleda honom, ja vad som helst.

Jag är en lekman som spekulererar men kan det vara så att Tyskland inte har "resiliens" bland befolkningen såsom man kan föreställa sig i USA vid MSE (Mass Shooting Event), förvisso inte förvånande men dags att ta tag i. Detta också givet att GM hade relativt skral beväpning och vad det verkar var en dålig och ovan skytt.

Hur man ska agera vid en sådan här händelse är från min tolkning av Active Shooter Protocol:

1. Om det kan anses säkert, rör dig snabbt bort från skottlossning/händelsen. Du måste förlita dig delvis på instinkt. Lämna tillhörigheter. Ta med mobilen om du har tid.

2. Om ej 2 möjligt, göm dig i ett rum/utrymme; lås dörrar om möjligt, stäng fönster, var tyst. Släck eventuella lampor. Använd möbler och bråte för att blockera ingång. Titta inte ut. Gör vad som krävs för att överleva. Om det kan anses säkert så larma och uppge signalement.

3. Om 1 eller 2 ej möjligt / vid upptäckt och GM är i din närhet: Utifrån ditt eget omdöme måste du se hur du kan angripa GM för att överleva. Var totalt engagerad för att handla och överleva med alla till buds stående medel. Om ni är flera försök att gå ihop som ett team.

Alltså i utfall 3 så har man ingen chans alls att överleva om man inte försöker slå tillbaka, om man däremot försöker attackera GM så har man i alla fall en chans.
I grova drag är det detta som lärs ut som rutin vid MSE på bland annat skolor, arbetsplatser och universitet i USA. Ibland är det bättre att fäkta än att illa fly.
Senast redigerad av NietzschesHorse 2016-07-23 kl. 14:05.
Citera
2016-07-23, 14:05
Medlem
Overkokt.Blomkals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrian11
varför går tyskt polis ut i media med hans bild då hans bild är på utländska medier att de är han som är ali

http://www.revolucija.org/2016/07/policija-napadac-18-godisnji-njemac-porijeklom-iz-irana/
Trollkonto (på Facebook) gissar jag. Avataren på det länkade Facebook-kontot är en beskuren variant av den som publicerats (även detalj i bakgrunden har ändrats av någon anledning).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in