2016-07-23, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrian11
är de hans facebook

https://www.facebook.com/profile.php?id=100012913749125&sk=friends&source_r ef=pb_friends_tl

Vad tror du själv?

En konto som verkar att vara startat idag och endast innehåller den bild som finns i medier och en bild på turkiska flaggan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Iaf i Sverige, vet inte hur det är i Tyskland.

Dialogen med mannen på balkongen tyder tycker jag på att GM inte kände sig superintegrerad.

Av den information som kommit fram idag så framstår det återigen som att 2:a generationens invandrare har uppenbara problem att handskas med. Ett problem som växer i och med att fler och fler tillhör andra generationens invandrare.
Citera
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Iaf i Sverige, vet inte hur det är i Tyskland.

Dialogen med mannen på balkongen tyder tycker jag på att GM inte kände sig superintegrerad.
Men det verkar som om gärningsmannen även hade en psykisk problematik, kanske pga av mobbning.
Citera
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Citat:
ser ort bor munchen
Ja, om det är Terror-Ali så har han laddat upp turkiska flaggan med halvmånen på för exakt ett år sedan.
Citera
2016-07-23, 13:50
Medlem
Overkokt.Blomkals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Kan ha varit polisen som har varit inne o läst? (såvida det inte är en uppdatering osv)
Gäller två uppdateringar om utbildning och arbete.
Citera
2016-07-23, 13:51
Medlem
Adrian11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Vad tror du själv?

En konto som verkar att vara startat idag och endast innehåller den bild som finns i medier och en bild på turkiska flaggan.

varför går tyskt polis ut i media med hans bild då hans bild är på utländska medier att de är han som är ali

http://www.revolucija.org/2016/07/policija-napadac-18-godisnji-njemac-porijeklom-iz-irana/
Citera
2016-07-23, 13:51
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Uppenbart inte din tomte. Ni iranier med ert blattekomplex förnekar er aldrig. Får ni panik nu när en av era egna visar vilket skitfolk ni egentligen är?

Hen skrev alltså brukar, och det stämmer bra. Det behöver inte bero på brist på integration som GM genomförde sin handling, och något som stöder det är iraniers relativa integration och hög grad av sekularism.
Citera
2016-07-23, 13:52
Medlem
Två frågor som jag gärna skulle se svar på är

1. Var det falsk reklam riktat mot en viss speciell grupp av barn? Kommer de från samma skola eller bostadsområde som gärningsmannen? Kände han offren?

2. Varifrån kommer pistolen och all ammunition? Har inte sett något information som antyder att han varit kriminell eller sysslat med vapen. Pistolen verkar komma från tomma intet och det är givetvis intressant hur han fått tag på den.
Citera
2016-07-23, 13:52
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overkokt.Blomkal
Gäller två uppdateringar om utbildning och arbete.

Då är det definitivt bekräftat att det inte är han.

Det enda rätta vore väl att be honom att göra sin profil så privat att den inte går att söka så att han inte blir uthängd av misstag?
Citera
2016-07-23, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde
Två frågor som jag gärna skulle se svar på är

1. Var det falsk reklam riktat mot en viss speciell grupp av barn? Kommer de från samma skola eller bostadsområde som gärningsmannen? Kände han offren?

2. Varifrån kommer pistolen och all ammunition? Har inte sett något information som antyder att han varit kriminell eller sysslat med vapen. Pistolen verkar komma från tomma intet och det är givetvis intressant hur han fått tag på den.

Pistolen verkade vara från "undre världen", illegal då registreringsnumret filats bort.
Citera
2016-07-23, 13:54
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Hen skrev alltså brukar, och det stämmer bra. Det behöver inte bero på brist på integration som GM genomförde sin handling, och något som stöder det är iraniers relativa integration och hög grad av sekularism.

Nej det brukar de inte. Det är en myt, odlad av dem själva. Det finns gott iranier här i Sverige som begår grova brott och går på bidrag men eftersom vi svenskar inte kan skilja dem från araber så är det de som "får skulden".
Citera
2016-07-23, 13:55
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Okej, jag tolkar de nyheter som släppts som att han (GM) mha ett fejkkonto på facebook, lyckats locka till sig ungdomar ca 13årsåldern, skulle jag gissa. Kontot var kvinnligt med ett turkkklingande namn. Fyra av de döda ska vara killar i ung tonår med albanska namn, en är confirmed alban.
Hur gick det med de där länkarna du sa fanns som visade att han riktat in sig specifikt på albaner? Jag hittar ju inget sådant i tråden.

Citat:
varför går tyskt polis ut i media med hans bild då hans bild är på utländska medier att de är han som är ali

http://www.revolucija.org/2016/07/policija-napadac-18-godisnji-njemac-porijeklom-iz-irana/
Det är inte hans identitet eller hur han ser ut som ifrågasätts utan att Facebookkontot skulle vara hans. Du vet, jag skulle också kunna starta ett konto i hans namn idag om jag ville och lägga upp vilka bilder som helst.

Bilden på turkiska flaggan är upplagd idag, det är väl rätt märkligt om han sköt sig igår kväll.
Senast redigerad av skunkjobb 2016-07-23 kl. 13:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in