2016-07-23, 13:39
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Fast mycket pekar mot att det var en psykiskt sjuk Ali Sonboly som inte gjorde dådet för att han var muslim utan för att han var arg och sjuk, att han råkade vara muslim spelar ingen roll för i sådana fall så öppnar man upp rummet för extrem PK att beskylla exakt alla andra liknande fall av kristna psykopater som ett bevis för kristen terrorism.
Så det är bara en olycklig slump att det råkar vara en muslim igen menar du?

Fan vilken otur just muslimer verka ha när det gäller terrordåd då, 99% av all terror slumpar sig på muslimer som GM. Slumpen måste vara jävligt islamofobisk
Citera
2016-07-23, 13:39
Medlem
Citat:
Friends say,he used a picture of Anders #Breivik as his profile picture in a WhatsApp group.
https://twitter.com/JulianRoepcke/status/756805092209221632
Citera
2016-07-23, 13:40
Medlem
Adrian11s avatar
är de hans facebook

https://www.facebook.com/profile.php?id=100012913749125&sk=friends&source_r ef=pb_friends_tl
Citera
2016-07-23, 13:43
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrian11
är de hans facebook

https://www.facebook.com/profile.php?id=100012913749125&sk=friends&source_r ef=pb_friends_tl

Möjligt, men det kan finnas fler med namnet Ali Sonboly. Svårt att säga för man ser inte så mycket av den.
Citera
2016-07-23, 13:44
Medlem
HC47s avatar
Det läggs mycket vikt på Breivik i medierna, vilket kanske kan förstås. Jag tror dock inte det ligger något politiskt motiv bakom. Breivik hade trots allt en specifik målgrupp. Detta var helt slumpmässigt. Jag tror helt enkelt att det är en masskjutning i "amerikansk modell" där det dödas för dödandets skull.

Så ja, jag sätter en hundring på vansinnesdåd utan något speciellt motiv.
Citera
2016-07-23, 13:44
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Kan vara värt att påpeka att just iranier inte är så benägna att bli terrorister, så jag tror inte att religion är relevant. Vi får se när/om det kommer fram uppgifter kring motiv.

Precis så.
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Däremot kan hans iranska påbrå bidragit till hans känsla av utanförskap, och kanske att han blev mobbad, även om psykisk sjukdom antagligen också spelad in.

Så, det är inte säkert att det lika gärna kunde varit en så att säga heltysk.
Iranier/perser brukar ofta vara relativt högutbildade och integrerade i de länder de kommit till.

Många iranier/perser är också sekulära.
Citera
2016-07-23, 13:45
Medlem
Adrian11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -TheRiddle-
Möjligt, men det kan finnas fler med namnet Ali Sonboly. Svårt att säga för man ser inte så mycket av den.

ser ort bor munchen
Citera
2016-07-23, 13:46
Avstängd
konstapels avatar
Märkligt, iranier ska ju vara så "skötsamma" enligt fb-mobben. Visar klart och tydligt att etnicitet är problemet, inte religion.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Däremot kan hans iranska påbrå bidragit till hans känsla av utanförskap, och kanske att han blev mobbad, även om psykisk sjukdom antagligen också spelad in.

Så, det är inte säkert att det lika gärna kunde varit en så att säga heltysk.

Absolut och hela den biten med utanförskapet är en av de svåraste nötterna att knäcka då vi inte ens klarar av det när det kommer till européer som flyttar/flyr till andra europeiska länder.

Men det ändrar tyvärr inte på det faktum att kasta ur sig att det var för att han var en iranier eller för att han kommer från ett muslimskt område måste det vara svaret är helt uppåt väggarna fel då det öppnar upp möjligheten för att man börjar prata om kristen terrorism när det inte är terrorrelaterat.

Citat:
Så det är bara en olycklig slump att det råkar vara en muslim igen menar du?

I detta fall så verkar det som så, eller sitter du på bevis som tysk polis inte har delat med sig av?

Citat:
Fan vilken otur just muslimer verka ha när det gäller terrordåd då, 99% av all terror slumpar sig på muslimer som GM. Slumpen måste vara jävligt islamofobisk

Jag älskar verkligen hur korkat naiva vissa är, 99% är inte muslimsk terror i världen, jag skulle säga att siffran är någonstans mellan 70-90% men absolut inte 99% speciellt då jag vet att du inte kan backa upp det påståendet utan att ignorera Asien och Amerika (nord som syd)
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Iranier/perser brukar ofta vara relativt högutbildade och integrerade i de länder de kommit till.

Många iranier/perser är också sekulära.

Iaf i Sverige, vet inte hur det är i Tyskland.

Dialogen med mannen på balkongen tyder tycker jag på att GM inte kände sig superintegrerad.
Citera
2016-07-23, 13:47
Medlem
Overkokt.Blomkals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrian11
är de hans facebook

"Han" har varit aktiv på Facebook idag...
Citera
2016-07-23, 13:48
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overkokt.Blomkal
"Han" har varit aktiv på Facebook idag...

Kan ha varit polisen som har varit inne o läst? (såvida det inte är en uppdatering osv)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in