2016-07-23, 10:28
Medlem
Kolboda.
Citera
2016-07-23, 10:30
Medlem
kottedelakottes avatar
Vet nån hur många män var det i detta fall?
Citera
2016-07-23, 10:36
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Att det ska vara så fasligt svårt att få fram signalement på dessa gruppvåldtäktare, man kan stillsamt undra varför.
Mörkläggning av gärningsmännen och snabba gripanden är viktigare än att skydda allmänheten i landet upp och ner.
Polisen säger sig säker på att det inte rör sig om samma grupper av avskum. Det måste bero på att de fått bra signalement från offren, gissar att en kvinna våldtagits av tjattrande svarta, en annan av araber som ropat på Allah, en tredje grupp kloakråttor från .. ?
Men man går inte ut med signalement naturligtvis, våldtäktsgossarna kan ju bli lessna
Skandal.
Citera
2016-07-23, 10:54
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Det är väl troligt, att det handlar om MENA-män. Det vanligaste är ju det mest vanliga.

Men ett observandum är, att MENA-män rätt sällan strövar i skogen. Såå... en annan möjlighet är väl slöddret som ägnar sig åt illegal "camping".

Det finns ju att hyfsat stort antal män son som fått avslag på sin asyl ansökan. Av dessa lever en del som uteliggare.
Inte omöjligt att några av dem har tagit sin tillflykt uti de småländska skogarna.

När asylanter kommer till Sverige borde de vara skyldiga att lämna DNA prov för att underlätta vid brott typ våldtäkt.
Citera
2016-07-23, 11:01
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amsterdame
Kolboda.
Släng inte bara in ett ord sådär utan tala om hur du vet det. Annars kan ju alla här bara sitta och namedroppa lite orter hit och dit.

Det finns i alla fall ett asylboende i Kolboda och det finns schysta svampmarker i närheten. Jag var där och plockade björnbär året då förläggningen skulle öppna eller precis hade öppnat (det var en vanlig turistanläggning innan), kan ha varit tre-fyra år sedan kanske. Träffade på en tant (troligen äldre än aktuellt BO så det var nog inte hon) som började prata om hur förskräckligt det var att få dit en massa utlänningar. Jag tyckte då det var lite konstigt att börja prata om sådant med en vilt främmande människa ute i naturen men stämmer det som du säger så hade hon i alla fall rätt.

Men som sagt, bara namedropping ger inte så mycket.
Citera
2016-07-23, 11:30
Medlem
Caravelles avatar
"Rape is such a harsh word. Why not call it surprise sex?"

Kolboda är verkligen en idyll. Tänk så många idyller som nu slås sönder pg a invandring och alla de brott som följer med i dess spår. Djupt tragiskt.
Senast redigerad av Caravelle 2016-07-23 kl. 11:38.
Citera
2016-07-23, 11:31
Medlem
Så man ska inte våga gå ut i skogen längre, eller? Nu är jag iofs man, men vem vet om man plötsligt blir brutalt knivhuggen och bestulen på småpengar rätt som det är. Man blir ju mörkrädd. Tragiskt och tråkigt är vad det är.
Citera
2016-07-23, 12:38
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Det finns ju att hyfsat stort antal män son som fått avslag på sin asyl ansökan. Av dessa lever en del som uteliggare.
Inte omöjligt att några av dem har tagit sin tillflykt uti de småländska skogarna.

Fram till för ngr dagar sedan, så kunde de, som fått avslag på sin asylansökan bo kvar i de bostäder som tillhandahållits dem på skattebetalarnas bekostnad. Nu ska ensamma män i teorin vräkas - om det kommer att ske i praktiken lär vi väl så småningom bli varse. En annan kategori är de s.k.
asfaltläggarna/pikeys.

Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
När asylanter kommer till Sverige borde de vara skyldiga att lämna DNA prov för att underlätta vid brott typ våldtäkt.

Låter helt rimligt då svenska politiker importerar ett i genomsnitt mycket negativt urval av migranter. Möjligen kan man begränsa det till den mest brottsaktiva gruppen dvs manliga asylanter under 65 år.

Man bör åtminstone ta DNA prov på alla, som får sin asylansökan avslagen.
Citera
2016-07-23, 13:30
Medlem
När det gäller denna våldtäkt, så är det inte långt från Kolboda camping, som inhyser en hög med nyanlända.
Vidare så är det så att Kommunalrådet Johan P med sin sambo tf Lansdshövdingen Malin, inte bor så långt bort från denna asylanläggning, jag bara undrar varför varför skriver inte tidningarna i klartext om var det hänt
Citera
2016-07-23, 14:28
Medlem
OlleVieros avatar
[quote=Arkiater|57950769]Det är ett enormt högt pris som Sverige och andra länder med ett högt främlingsmottagande nu får betala. Vad hade exempelvis svetsaren sagt om det hade varit hans fru som gått ut för att plocka svamp?[/quote]

Det där med svampen har jag lite svårt för i det här fallet. Det är väl inte svampsäsong nu och vem plockar svamp vid den tiden på kvällen? Då är det ju nästan mörkt. Man ser inte svamparna helt enkelt.
Citera
2016-07-23, 15:05
Medlem
[quote=OlleViero|57952660]
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
Det är ett enormt högt pris som Sverige och andra länder med ett högt främlingsmottagande nu får betala. Vad hade exempelvis svetsaren sagt om det hade varit hans fru som gått ut för att plocka svamp?[/quote]

Det där med svampen har jag lite svårt för i det här fallet. Det är väl inte svampsäsong nu och vem plockar svamp vid den tiden på kvällen? Då är det ju nästan mörkt. Man ser inte svamparna helt enkelt.

Jo, det är svampsäsong. Det finns bl.a. kantareller och flera andra svampar nu.
Citera
2016-07-23, 15:14
Medlem
Vaken2016s avatar
[quote=OlleViero|57952660]
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
Det är ett enormt högt pris som Sverige och andra länder med ett högt främlingsmottagande nu får betala. Vad hade exempelvis svetsaren sagt om det hade varit hans fru som gått ut för att plocka svamp?[/quote]

Inte svampsäsong nu?
Du är uppenbarligen inte mkt ute i skogen. Jag har plockat kantareller i flera veckor.
Jag var ute i skogen i går kväll och gick fram till 22:30.
Plocka svamp kan man iaf göra till 21:30 i Göteborgsområdet.

Går man ut vid 19-20 och plockar ett par timmar är man säkert på hemgång vid 22.

Det är för övrigt helt jävla vidrigt hur det har blivit i detta landet.
Blir bara trött när jag försöker informera vänner om vilka som står bakom detta. Har blivit kallad rasist och blivit anklagad för att ljuga flera gånger.
Flera har sagt upp bekantskapen med mig pga att jag inte ääälskar alla invandrare.

Men dessa klarar jag mig utan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in