2016-07-23, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Selfefficacy
Enligt Spiegel har han ett annat namn. Men spelar det nan egentlig roll?

http://www.spiegel.de/panorama/justiz/muenchen-was-wir-ueber-den-taeter-wissen-a-1104402.html

Och appropa polisens insats inatt. Jag anser att dom gjort ett riktigt bra jobb och skyddade allmänheten. Jag kände mig säker. Dom gick inte ut med rykten utan yttrade sig först när man visste nagot. Polisens pressekreterare Marcus da Gloria uppträder väldigt trovärdigt och souveränt. Ha sa att polisen gar inte ut med gissningar, det vore oerhört oseriöst.

Ja, man kan diskutera huruvida namnet egentligen spelar roll... Det som är viktigt är ju att försöka förstå vad som händer och sätta stopp för grogrunden till den här typen av terrordåd, oavsett motiv. Men Spiegel namnger faktiskt inte... de skriver att gärningsmannens namn har uppgetts vara "David S." Ja, detta kan fortfarande röra sig om exakt samma person, med två förnamn. Eller inte... Första bokstaven i efternamnet stämmer. Men Daily Mail har bilder från 18-åringens hem och nya uppgifter så de har större trovärdighet. Spiegel sammanfattar i stort sett bara nattens händelser.

"Nach Angaben der Polizei handelt es sich um einen 18-jährigen Deutsch-Iraner. Wie SPIEGEL ONLINE erfuhr, wird sein Name als David S. angegeben."
Citera
2016-07-23, 11:03
Medlem
Bayerishe Rundfunk (skitstavning jag vet):

2 flickor samt sex pojkar / unga män är dödade. Det nionde offret var en kvinna på 45 år.

Plus GM. Tio döda totalt alltså. Några är kritiskt skadade och får intensivvård.
Citera
2016-07-23, 11:03
Medlem
Hur får en 18-åring tag på vapen? Och vem har lärt honom att använda det? Har han övat att skjuta tidigare? (Han siktade och träffade barnen i huvudet.)
Citera
2016-07-23, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungCharles2
källa pa att han sade jag har hört konverastionen och här är en översättning https://twitter.com/OnlineMagazin/status/756582830822612996 star ej ett skit om mobbad i 7 ar.

Här har vi ett kommunistiskt falskvittne i tysk TV, han blaljuger och hävdar att GM är nazist och hans polare sett honom i militärmundering ropa skitutlänningar innan han sköt https://twitter.com/OnlineMagazin/status/756654805389574144

Gå in på tz.de och läs artiklarna...du måste kunna tyska eller använd knackigt google translate. Läs och begrunda
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Skolskjutningar i Finland? Det har väl bara varit en (jag kan iofs minnas fel) och han hade någon typ av allvarlig störning enl mamman. Sen är det lättare att få tag på vapen i Finland. Faktum är det så att statistik visar att det är större risk att bli mördad i Finland än i Frankrike.. även om den franska mordstatistiken fått sig en törn sedan Charlie Hebdo..
2 skolskjutningar i Finland, Jokela och Kauhajoki.
Citera
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FatPPLrHrdrTkidnap
Han har nått kulmen av sitt dåliga mående nu i sommar och under sommarlovet har det blivit svårt att hitta alla sina mobbare.

Det kan till och med vara en mer eller mindre akut utlöst... Frågan är när han skaffade pistolen och varför... En lite mer "rationell" handling för att ha den mot sina mobbare eller för detta rena vansinnesdåd? Den kan ju också ha funnits någonstans där han lätt kunde stjäla den... Kanske hans pappa hade den gömd, en taxichaufför kan väl komma i kontakt med lite av varje vad gäller konstiga människor och udda betalningar...
Citera
2016-07-23, 11:05
Medlem
Arkiaters avatar
GM beskrivs ju som "tyskiranier"(enligt TV4-nyheterna nyss). Hur vanligt är det med iranska muslimska terrorister/ iranier som sympatiserar med Dash?
Citera
2016-07-23, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
terrorister drivs ju av religion , det gör inte personer som mår dåligt, det är annat som driver dom,oh det finns absolut onda människor, men ingen föds ond, alla är ett vitt papper när man föds sen är det ens erfarenheter och upplevelser ilivet som avgör om texten blir ond eller god.
Det är ingen som vet ännu om detta är ett terrordåd eller vansinnesdåd. Inte ens Hans Brun drar några slutsatser.

OM det är islamistisk terror, kan du då tänka dig att man inte kan skylla mördandet på psykisk ohälsa, dvs samhällets fel indirekt, varenda djäfla gång något sånt här händer pga (p)islam?

Det finns onda människor, har själv träffat flera. Några psykopater dessutom.
Senast redigerad av weseeyou 2016-07-23 kl. 11:09.
Citera
2016-07-23, 11:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Karembeu
Kreuzberg i Berlin?

Annars håller jag med dig. München har nog inte alls samma "förortsproblematik" som många andra större städer i Europa (förutom Hasenbergl då som någon redan nämnde).

som sagt jag bor i frankfurt och blatte omradet här är offenbach och alla pratar skit om det, jag själv aker dit ibland och handlar eller äter, det e faktiskt mysigt och det e garanterat mer blattar pa drottninggatan i sthlm. jag har aldrig varit i eller sett ett rinkeby rosengard gottsunda vivalla bergsjön osv i tyskland
Citera
2016-07-23, 11:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Selfefficacy
Som jag tidigare sagt: De norra förorterna i München är inte särskilt roliga... Men har detta med ämnet att göra?
javisst killen skrek jag kommer fran ett Hartz4 (socialbidrags) omrade och detta e ju uppenbarligen ej sant
Citera
2016-07-23, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohannesBach
2 skolskjutningar i Finland, Jokela och Kauhajoki.
Det är vanligt med jaktvapen i finska hem. Men där brukar det röra sig om ungdomar som fått kortslutning i proppskåpet, inte jihadism. Vi får skylla på tillgången till vapen.

Om en knapp halvtimme kommer en presskonferens från polisen i Munchen.
Citera
2016-07-23, 11:08
Medlem
Det kan inte uteslutas att attentatet är riktat mot McDonalds. En global avlivare av rang, både av kunder och levande "råvara". Den så kallade "födan" torde ta livet av betydligt fler människor än världens alla samlade terroristattacker. Super Size Me. Och om inte "födan" vore mål nog, så är det djurplågeri som ligger bakom skäl nog för djurrättsaktivister att gå till angrepp. McDonald's Cruelty.
Edit: Kopplingen finns redan i gärningen. Terroristen kan ha lockat barn med gratismat till McDonalds. Här.
Senast redigerad av Redax 2016-07-23 kl. 11:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in