2016-07-23, 10:36
Medlem
Ett terrordåd utfört av en 18 årig tysk/iranier.
Han har dödat barn på Mcdonalds.
Ännu en muslimsk terrorist?
Det lågskaliga kriget emot icke muslimer är här nu!
Det måste var karma att vi har en / under en feminist regering,
som våldet och våldtäkterna eskalerar utan kontroll.

Den muslimska hus-terroristen idag, nära dig!
Man tager vad man haver, i detta fall, fars pistol?
9-1-1 planerades till viss del i Hamburg, nu får tyskland och europa,
Sitt eget 9-1-1, i små små steg.
Senast redigerad av bobofast66 2016-07-23 kl. 10:39.
Citera
2016-07-23, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuna77
Känns inte som GM är en typisk IS jihadist iallafall. Han uppträdde väldigt förvirrat och irrade runt och snacka med folk och efter attentate går han iväg c:a 1 km och skjuter sig själv. Nä inte den typiske IS jihadisten enligt min mening. Snarare en psykiskt störd människa vars utanförskap triggat detta, i likhet med gärningsmän i många av de skolskjutningar som förekommit eller sådana attentat som utförs av f.d anställda på företag som de anser behandlat dem illa. Verkar som han vänt sitt hat/förvillelse mot samhället i detta fall. Kanske påverkad av vad som hänt i världen med spänningar mellan europeér och invandrare, men nä inte ett klassiskt IS attentat.
Det har framkommit att jihadister / självmordsbombare ofta är drogpåverkade för att kunna utföra sina uppdrag, så drogernas effekt KAN tolkas som vansinne. Har läst att IS-krigarna strider med kroppen full av knark.
Citera
2016-07-23, 10:37
Medlem
Venators avatar
Jag har inte hittat någon rapport, varken i svenska eller utländska media, om hur många som sköts och avled inne på Donken och hur många av skjutna där och utanför som var barn.
Citera
2016-07-23, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doktorwestring
När jag läser samma artikel får jag inte fram nåt annat än att parkeringsgapet var efteråt precis som det verkat hela tiden? Var i artikeln verkar det tvärtom?

Parkeringsbråket ska ha varit innan. Det framkom i den tyska artikeln, länk längre bak. Den texten slutar med att gärningsmannen sade "jag har inte gjort något", gick in och sedan hördes skott. Den turkiske mannen utanför försökte ju stoppa 18-åringen, som han såg på håll och skrek till, därav konversationen.
Citera
Medlem
UD bekräftar att inga svenskar blivit dödade eller skadade.

Någon som noterat att terrorn kryper sig allt mer norrut? Frankrike-Belgien-Tyskland-... Sverige nästa?
Citera
Medlem
snigel1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FatPPLrHrdrTkidnap
Tur då att det finns några andra i samhället som verkligen inte delar deras synsätt, hur som helst, väldigt frustrerande att sitta och lyssna på människor som vill normalisera såna här saker. ( stänger av TVn )
Trixet är att överhuvudtaget aldrig se på Aktuellt, Rapport, TV4 nyheterna och liknande. För mig själv har illamåendet reducerats betydligt sedan jag slutat ta del av svenska MSM och övergått till utländska tidningar. Och inte minst detta medium. Tack gode gud för flashback.
Citera
2016-07-23, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Jag har inte hittat någon rapport, varken i svenska eller utländska media, om hur många som sköts och avled inne på Donken och hur många av skjutna där och utanför som var barn.
Det är väl totalt nio döda? De flesta dödade är mellan 14-21 år, enl tysk press (rapporterade i i svt live feed.)
Citera
2016-07-23, 10:39
Medlem
Venators avatar
Ali Sonbolys pappa kör taxi och mamman arbetar på ett varuhus enligt Daily Mail.
Citera
2016-07-23, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Rop på hjälp att gå in på McDonalds och slakta barn? Jovisst...

rop på hjälp att slakta barn på en skola? jovisst vi får ju se vad som kommer fram.
Citera
2016-07-23, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
rop på hjälp att slakta barn på en skola? jovisst vi får ju se vad som kommer fram.
Rop på hjälp är typ att skära sig i handlederna. Men att med berått mod gå in för att slakta oskyldiga barn är inte ett rop på hjälp, det är ondska. En spade bör kallas för en spade, och inte en stekpanna.
Citera
2016-07-23, 10:42
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Det har framkommit att jihadister / självmordsbombare ofta är drogpåverkade för att kunna utföra sina uppdrag, så drogernas effekt KAN tolkas som vansinne. Har läst att IS-krigarna strider med kroppen full av knark.
För rätt många år sedan överföll, rånade och mördade algeriska avskum europeiska turister i Algeriet. Enligt en algerier i min bekantskapskrets var det fullständigt självklart att svinen var gravt påtända under räderna.
Citera
2016-07-23, 10:42
Medlem
Venators avatar
Citat:
Det är väl totalt nio döda? De flesta dödade är mellan 14-21 år, enl tysk press (rapporterade i i svt live feed.)

Ja, det totala antalet som dog igår verkar vara stabilt.

Åldersuppgiften hade jag inte sett, tack. Då har han gått in för att skjuta mer eller mindre jämnåriga, +- 3 år ungefär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in