Citat:
Ursprungligen postat av
Arabapan
Men är motivet verkligen klarlagt? Även om han är av iranskt ursprung så kan det ju vara en galnings verk likväl och att dådet således inte har några religiösa motiv. Ingen grupp har väl tagit på sig ansvaret, vad jag vet?
Det här med att en terrorgrupp måste ta på sig dådet är en fet avledningsmanöver för att dumma svennar och övriga västlingar ska tro att det "bara" var en galen IS-terrorist, det riktiga problemet är inte IS eller Al-Qaidas soldater, problemet stavas koranen och Islam där IS och andra jihadister fått sina idéer från. Så varför måste en grupp ha tagit på sig ansvaret? När det egentligen är en man som inspirerats av hans våldsreligion som han vuxit upp med.
Gör jämförelsen att vi än idag levde i ett samhälle där Nazism (Islam) var djupt rotat hos den europeiska befolkningen, när varje våldsdåd begåtts hade media, som de jobbar idag, då bara beskyllt enstaka Waffen-SS som gärningsmän vid varje dåd.(?) Nej jag tror man hade tänkt längre än så, och arbetat med roten till det onda, att vanliga européer får idéer från Mein Kampf och att Nazism är en våldsideologi, men idag är det tvärtom. Det är inte Islam och Koranen som är felet, media misslyckas med att angripa roten till felet och beskyller istället organisationer som IS som "endast" feltolkat koranen, islam och tagit det lite överstyr. Det är det mest skrämmande enligt mig. Att man gör allt för att skydda Islam, en religion som uppmuntrar muslimer att döda "otrogna".