2016-07-23, 03:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Hasse Brun har brun materia i skallen och är lika pålitlig som Arnstad. Inget att bry sig om. Musslorna kommer fångas tids nog och då spelar det ingen roll vad den svenske Bagdad Bob-klonen säger.

Haha, ja han heter ju Brun också, han kanske stoppar in maten i röven och skiter ut den genom fejan, och nu har det blivit förstoppning däruppe och han har bruna tankar om tillvaron.

Nä, men att tankarna faller på högerextrema är ju för att terrorforskare har lättare att se det logiska i de högerextremas filosofier. Och de högerextrema har publicerat mängder med skriftligt material som är möjligt att analysera utifrån ett forskarperspektiv. Vi med vår västerländska uppfostran har dock inte lätt att begripa vad stolleislamisterna har för logik, det är syntax error för forskarna med den här galna jihadismen osv.

Man kan lätt jämföra jihadism med ren dårskap. Och därför är det svårt för terrorforskare/raketforskare att sätta sig in i en så skruvad verklighetsuppfattning som dessa individer har.

Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Du måste lära dig att ta reda på fakta. IS-terrorister tar aldrig sitt eget liv om de inte har flippat ut fullständigt. Självmord är strängt förbjudet inom islam.
Det enda som är tillåtet och till och med anses väldigt fint är att dö som martyr, det vill säga dö i kamp mot fienden. Det är därför som de allra flesta islamistattackerna slutar med att GM blir skjutna av polisen (suicide by cop). Att de skulle rikta vapnet mot sig själva och skjuta är mycket ovanligt och skulle enligt deras tro innebära enkel biljett till helvetet. Martyrskap däremot ger garanterad plats i paradiset efter döden.

Ja, de har ett "bra recept" i att rekrytera kanonmaten, Minns att i Iran-Irak-kriget att mullorna i Iran lät trycka upp plastnycklar som soldaterna skulle ha runt halsen, Dessa plastnycklar var alltså "paradisets nycklar" för att motivera rekryterna att bli slaktade i Allahs namn.

Citat:
Ursprungligen postat av Gothenburger
Det här är random domestic psykfall som IS har slagit klorna i. Samma som i USA (och troligen i Nice).

Ingen dedikerad jihadist utför sånt här med en löjlig pistol (galet oeffektiv i sammanhanget)
Det var kanske det enda vapen GM fick tag i ?

Citat:
Ursprungligen postat av mindfield
För många extremister är McDonalds en symbol för väst i allmänhet och USA i synnerhet. I vänsterkretsar förknippas dessutom den amerikanska restaurangkedjan med rå kapitalism och miljöförstöring.

Ja, riktigt, det kan ju vara islamiskt motiverat i att snabbmatstället serverade fläskkött, inte vet jag ?

Men vad som gäller här i Sverige för McDonalds så är många av dessa ställen ägda av enskilda näringsidkare. Fast de får genom att acceptera McDonalds regler och menyer använda namnet, hur mycket de måste betala i royalties det har jag ingen koll på faktiskt.

McDonalds i Sverige har ju knappast något med regnskogsskövlingen i Amazonas att göra, men vänstern vill ju gärna gå på sånt tjacksnack. Som råa kapitalister så är nog sjutton muslimerna bra mycket värre än amerikaner ?

Upplägget i det här dådet liknar rätt mycket Nice-massakern, fast Nice-mannen hade ett värre vapen (lastbilen) och fler offer att välja på.

Citat:
Ursprungligen postat av Eroticon6
Det där kärringen på SVT la fram med att det ryktades om att han skrek något med Tyskland åt tyskarna samtidigt som han bar ett standar med hakkors, kan bli lite av en klassiker.

Ja, vad spännande alltså, jag tror kärringen hade druckit hela kvällen och befann sig i rödtjutsdimman och såg vänsterrött på tillvaron ?

Citat:
Ursprungligen postat av Pletheneis
Gissa vilka som stöttar terroristerna i Iran (sunnimuslimska balocher)?
Juste, Israel

Ådärkomdenja - precis - vilken klarsynt logisk slutledning - allting är Israels fel !! Äntligen är det bevisat - Härligt - ta en slurk till ur rödvinsdunken - nu kan vi sova lugnt ! Kom ihåg att Islam är Fredens Religion - Löfve'n, Schyman Sahlin, Romson, Fridolin fixar det här ska ni se

Det är krig i både Frankrike och Tyskland och väldigt synd om dessa fransoser och tyskar, och blir mycket flyktingar därifrån nu också - vi bör öppna våra hjärtan och släppa in alla fransoser och tyskar här i Sverige, eller hur ?

Här finns det plats, tolerans och förståelse till alla, eller hur ?
Citera
2016-07-23, 03:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Ja, den personen blev radikaliserad efter han fått höra att hans bästa vänner blivit krigsoffer hemma. Det har tydligen blivit inne att "spela" islamistisk terrorist bland självmordsbenägna samhällshatare trots att motiven inte är religiösa. Bara hatet mot samhället förenar.

Det vet vi ingenting om att gm "spela" terrorist. Fakta säger dock att IS har tagit på sej dådet och islam är ett hot emot hela Europa, de politiker som styr har misslyckas med att hålla orcherna borta.

Vi vet dock att islam står för terrorism och ondska, precis som kommunismen gör det.
Citera
2016-07-23, 03:32
Medlem
Accubonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smeider1
gm han har vä tysktmedborgskap?
Jag tyckte det skrevs att han nu identifierats som någon som kom som flykting för två år sedan, men det spelar egentligen ingen roll. Men du kan ha rätt så jag åtgärdar det.
Citera
2016-07-23, 03:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Mannen är Iransk bor i Tyskland. Men han tillhör inte den Tyska folkstammen, därav kan han aldrig vara Tysk.

Alternativa teorier kan vi diskutera i all evighet . Men tanke på att de flesta terrordåd i Världen begås av muslimer. Ifrån 9/11 och framåt så har det flesta mass skjutningar begås av muslimer.

Redan München 1972 så begick muslimerna terrordåd där. Det bruka vara muslimer / marxister som begår terrorbrott.

Är du igång och ljuger igen ditt troll. Det skedde 1000 masskjutningar bara i USA under senaste 3 åren och oavsett hur mycket du än särskriver det så var det i de absolut flesta av dessa inte en endaste muslim inblandad.

Citat:
Konstig den teorin om en ensam galning / femfemma lanserades även vi tågskjutningen för några dagar sedan. Sedan visades det sej finnas koppling muslim och terror.

Varför skulle de vara avvikande den här gången? GM är dessutom ifrån MENA länderna, så det högst troligt att det är islamiska motiv .

Vad är det för tågskjutning du snackar om? Menar du polisen eller sköt han med yxan?
Citera
2016-07-23, 03:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Accubond
Jag tyckte det skrevs att han nu identifierats som någon som kom som flykting för två år sedan, men det spelar egentligen ingen roll. Men du kan ha rätt så jag åtgärdar det.

Du måste ha blodsband med Tyskland för att bli tysk medborgare.
Citera
2016-07-23, 03:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storalf
När var en iranier senast inblandad i en islamistisk terrorattack i Europa? Jag påstår inte att det aldrig hänt men jag kommer inte på något fall.

Inte i Europa, men gärningsmannen i 2014-års gisslandrama i Sydney, Australien var en iransk konvertit till sunniislam och IS-anhängare.
https://en.wikipedia.org/wiki/2014_Sydney_hostage_crisis

Men om GM i detta fallet är personen på taket som skriker "jag är tysk", "jag har gått på terapi", "jag blev mobbad", "jävla turkjävel" och att han växt upp i nåt invandrarghetto, samtidigt som han pratar snobbig nordtyska så kan vi lugnt anta att det är "bara" en psykiskt störd mobboffer som avskydde allt och alla.
Om det är han, så har han knappast bott i Tyskland i endast två år.
Citera
2016-07-23, 03:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Accubond

hörde jag också först men är han flykting borde inte all media kalla han för Tysk-Iransk?
Citera
2016-07-23, 03:38
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Det vet vi ingenting om att gm "spela" terrorist. Fakta säger dock att IS har tagit på sej dådet och islam är ett hot emot hela Europa, de politiker som styr har misslyckas med att hålla orcherna borta.

Vi vet dock att islam står för terrorism och ondska, precis som kommunismen gör det.

De är ett sjujävla hot men var har du sett att IS tagit på sig dagens händelse?
Citera
2016-07-23, 03:39
Medlem
Internetkrigare14s avatar
Citat:
Du glömmer Västtyska ambassaden 1975 då medlemmar ur Vänsterpartiet ( VPK ) och Kommando Holger Meins sköt ihjäl en jävla massa människor.

Fänriken Flink gärningar berodde på sinnessjukdom, tyvärr har Svenska samhället misslyckas med att få Fänriken att begå självmord och eftersom vi inte längre har någon skarprättare i tjänst, så fick fanskapet leva.

Helt rätt, missade den.

Ja just det han var kanske sinnesförvirrad.

Så några få massmord av sjuka jävlar och det mesta förutom några fåtal i religionens namn.

Även om inte just detta är det så är det helt glasklart för mig i alla fall vad som "alltid" är mest Troligt i dessa fall. Enkel matematik!
Citera
2016-07-23, 03:40
Medlem
Accubonds avatar
Citat:
Du måste ha blodsband med Tyskland för att bli tysk medborgare.
Vad innebär det?

Att du måste vara född i Tyskland?
Att du måste vara född av etniskt tyska föräldrar? Det är ju egentligen det som är att ha blodsband - ditt blod är av tyskland.

Det andra alternativet låter ju som rena "blodsnazismen" och kan väl knappast vara fallet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Ge er själva, ni är bara sorgliga i er skruvade tankevärld.
Är alla som utfört skolskjutningar m.m. i USA och andra västländer, automatiskt kristna terrorister?
Kolla upp definitionen för terrorism så länge, så inväntar vi andra att det kommer in lite mer info om ev. motiv o.s.v., vilket är ganska avgörande för hur detta skall betraktas.
Tragiskt för dessa stackars tyska barn som nu blev offer för detta odjur, och alla andra döda och skadade naturligtvis, men barn ...

Åtminstone jag börjar se skolskjutningar i USA som terrorism, det sätter då skräck i det amerikanska folket och får effekt, Trump som president tex. Det är ingen terrorism bunden till någon religon utan mer till social ohälsa och psykiska sjukdomar som uppstår i ett land som USA. Denna ohälsa sprider sig till Europa och just instabila unga krigare från MENA som vi tagit in i miljoner är i riskgruppen och tändhatten för massmord, förutom utanförskap, är islamska idéer om ett paradis med unga flickor som martyr genom att döda otrogna. Många av dom övar sig tydligen just nu med unga flickor innan dom kanske tar steget fullt ut.

Islamistiska terrordåd är här för att stanna en mycket lång tid. Det ska nog till att förnekarna och påhejare av mångkultur själv drabbas av detta våld innan dom inser problemet. Kanske att deras dotter brutalt våldtas av en gäng hanar fråm mellanöstern och blir förstörd för livet eller att islamister tar sig in på en förskola och skjuter alla barn. Kanske men troligen inte då folk inte verkar bry sig om andras barn i andra länder faller offer för dessa kräk.

Religonen islam borde förbjudas offentligt precis som utövandet av nazism. Det kanske skulle sända en signal till alla som vill fly eller flytta till vårt land att deras sjuka tro inte är välkommen utan dom kan välja ett valfritt muslimskt land med rätt lagar för dom.

Nåja, man blir förbannad, det finns många bra muslimer men religonen hör hemma i deras hem och inte i vårt öppna samhälle där det bara gör skada. Mer skada än vår galna kristna religon en gång gjorde då det finns helt andra vapen och förutsättningar idag.

Det här dåden på senare tid och fler framöver kommer att ge effekt i det tyska politiska landskapet i en snar framtid.
Citera
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigare14
Han är 18 år. Alltså kanske inte helt rätt lärd eller missuppfattat religionen om det nu skulle handla om något som för tankarna till utomeuropeisk terrorism. Vilket så klart syftar på att nästan ingen förutom Breivik har utfört terrordåd i Europa. Att sjuka jävlar masmördar i USA med vapen är kanske inte så konstigt med alla vapen och skit som finns där. Men nu börjar det helt klart bli vanligare med sådana här händelser i Europa också. Den enda svensk som utfört något liknande är Flink i Falun. Han hade väl vapen genom militären vad jag minns. Jag är övertygad om att det händer något i Sverige. När är frågan. Eller Sverige kanske är en rastplats och utbildningsplats än så länge och därför händer inget här än så länge. Man skiter oftast inte där man äter...

Dessutom tar IS på sig detta innan vi ens vet hur det ligger till. Det kanske kan vara en liten hint om att det är väldigt många som kopplar detta till IS? Kalla det våldsspiral eller vad fan som helst. Något står kanske inte helt rätt till i världen. Dessutom verkar det bara bli mer skit för varje år som går. Eller ja just nu för varje vecka som går. Hur som helst känns religion som den största boven och vapnet hur man än vrider och vänder på det.

Lite Trump på detta så har vi en jävla karusell att åka under lång tid framöver!

Skrämmande utveckling minst sagt.

Jag känner likadant. Extremister åt alla håll sätter agendan. Orsaken att det blivit så här är att identitetsvänstern trott att fördomar -oavsett om det gäller främlingsfientlighet, rasism, homofobi eller kvinnoförakt - bäst bekämpas genom att mobba och provocera dem som tycker annorlunda. Det är ju helt fel taktik! Dessutom gick denna humanistiska opportunism så långt att identitetsvänstern blev extremister själva och vägrade ens ta sakdebatter. Detta har lett till den frustration och polarisering av samhället vi nu sett resultatet av. Identitetsvänstern ville kanske väl men det blev väldigt fel. Vägen till helvetet är kantad av goda föresatser.
Senast redigerad av DickeFix 2016-07-23 kl. 03:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in