Citat:
Ursprungligen postat av
Zaedrews
Tills du har fel... Har tycker väl det man till slut kan dra vissa slutsatser och inte orda om saker i all oändlighet. Det var min nivå. Din nivå är en annan och den respekterar jag den kanske till slut vinner en gång. Du har dock en väldigt synbar agenda i allt du skriver och det är också ok.
Jag diskuterar inte för att "vinna". Jag diskuterar utifrån vad som är rimligt – ser inte mycket anledning att säga "Det är garanterat muslimer/högerextrema/vansinnesdåd" och sedan sitta och hoppas på det bästa.
Det finns omständigheter som talar för islamistiskt terrordåd – uppgifterna att han ska ha skrikit "Allahu Akbar", att han enligt balkongskrikaren ska ha ett utländskt utseende och att många av de våldsdåd med flera vi sett i Europa på sistone är just islamistiska terrordåd.
Det finns också omständigheter som talar för att det inte rör sig om detta – användandet av en pistol, att han tagit livet av sig efteråt och att polisen enligt medieuppgifter sagt att det inte finns något som tyder på ett islamistisk terrordåd.
Men ja, jag har en agenda, och det är att jag tycker det är intressant att diskutera, utan att för den sakens skull låsa fast sig vid det ena eller det andra. (Så jag vet inte om jag kan ha "fel", men jag kan inte heller ha "rätt"...)