2016-07-23, 01:38
Medlem
antar han är född i Tyskland men har utländska rötter? bara psykfall eller Islamisk?
Citera
Medlem
dannees avatar
Riktigt jävla dåligt att det ska ta polisen 8 timmar att inse att det bara var 1 och inte 3, skapar onödig oro för allmänheten.
Citera
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zera80
Tvivlar på att det är ett islamistdåd. Tror inte heller på högerextrema. Tror det är en idiot som är/var förbannad på systemet. Han har ju uppenbart något handikapp. Han fick väll indraget bidrag eller nått liknande.

Om det är en idiot som är förbannad på systemet så är det extremvänstern.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av netr0pa
Verkligheten: Han skrek "Allahu Akbar"

Svt, Aftonbladet: Han skrek: "Sieg Heil"

vad är det för skillnad menar du?

Båda är rasistiska kampord och båda borde klassas som hets mot folkgrupp.
Citera
Medlem
DenKorruptas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhantasyStar
Ska man tror på detta och framförallt balkongfilmen så borde GM rimligtvis sympatisera med denna Gulen rörelse inom Islam som Erdogan inte gillar. Hmmm...

Det förstår jag inte riktigt - skulle han INTE tillhöra de där som vill ha Sharialagar i hela världen menar du? Förefaller otroligt - hittade detta på Twitter - om Merkel säger att det inte behöver vara en muslim så är det ju inte det (hon är både Islamist och satanist den satans kärringen)

Rob Heilbron ‏@RobHeilbron 2 timför 2 timmar sedan

@Telegraph #munich sure #Merkel hopes they are right wing Germans so she can continue bringing in more #Islamic #refugees
Citera
2016-07-23, 01:39
Moderator
Unitys avatar
Mindre gnäll på svensk media, mer diskussion om attentatet. Tack.
/Mod
Citera
Medlem
Ett dödsoffer påträffat, som sannolikt bragt sig själv om livet. Det antas att det varit en ensam GM.

Citat:
"Vorsichtige Entwarnung" gibt die Münchner Polizei. Man habe im Rahmen der Fahndung eine Person gefunden, die sich selbst getötet hat.

Dabei handele es sich mit hoher Wahrscheinlichkeit um den Täter, der "nach jetzigem Ermittlungsstand allein agiert hat."

http://www.faz.net/aktuell/das-live-blog-zur-schiesserei-in-muenchen-14353284.html

Då är frågan om självmördaren också är mördaren. (Vanligtvis krävs det direkta vittnesmål eller rättsmedicinsk bedömning av självmordet.)
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Om det är en idiot som är förbannad på systemet så är det extremvänstern.

Varför?
Citera
2016-07-23, 01:40
Medlem
svengörans avatar
Har försökt följa detta men jag börjar fan ge upp med alla spekulationer i media.

Min slutsats är följande

1. Det var endast 1 gärningsman, Att det var flera är rent svammel och väldigt oproffesionellt från Polisens sida att inte ha bättre kontroll på situationen.

2. Ögonvittnen är opålitliga och det stämmer ju enligt forskning att stress kan göra att människor uppfattar alla möjliga felaktiga saker i såna här situationer.
Imorgon får vi säkert veta att mannen inte sköt ihjäl en massa barn inne på McDonalds som ögonvittnet berättade.

3. Hela scenariot är som Viska leken som många kommer ihåg sen lekis när man satt i en ring och viskade en mening i en cirkel. Sista personen i cirkeln fick höra något helt annat än vad den första personen började med.

Nä nu ger jag upp och går till sängs
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det har förekommit tidigare att vita dödat andra vita, både i terrordåd och annat våld (vansinnesskjutningar exempelvis).

Jo visst och det kan det väl detta vansinne till slut leda till. Vita bekämpar vita vilket IS m.fl är deras våta dröm för då behöver de inte göra ett skit. Vi förgör varann bara!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anbo1987
Vi får väl se vad som kommer fram på presskonferensen. Men jag måste ändå säga att jag tycker att den tyska polisen gör ett bra jobb. Deras strategi verkar vara glasklar:

*publicera absolut ingenting i onödan som kan avslöja vad polisen känner till, vilka de jagar och vad de använder för taktik
*skär av alla flyktvägar in och ut ur stadskärnan
*uppdatera enbart när det finns skäl till att göra det (lugna allmänheten, justera dödssiffran m.m.)

Själv tycker jag det är rätt anmärkningsvärt att nära på 0 vittnen har uttalat sig i pressen. När hände det senast vid ett misstänkt terrordåd? Tyskarna har förmodligen kört i väg alla som var i närheten till polisstationen, de har förhörts om vad de sett och de har fått samstämmiga vittnesuppgifter som stödjer uppgiften om ytterligare skyttar. Sen kör de med en media black-out strategi för att försöka röka fram GM2 och GM3 (vars signalement är kända men ej kommunicerade utåt).

Men det kan lika gärna vara så att de helt enkelt inte har någon direkt överblick av situationen.

Munchen polisen är konsekventa och kör sin linje. De uppmanade också vittnen att inte dela saker på sociala medier utan istället använda en intern kanal Die Polizei bittet darum, Foto-/Video- oder Audioaufnahmen nicht in sozialen Netzwerken zu posten, sondern über ein Online-Formular direkt an die Behörden zu senden. Unter diesem Link können Medien-Dateien hochgeladen werden: https://medienupload-portal01.polizei.bayern.de/
Citera
2016-07-23, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenKorrupta
Det förstår jag inte riktigt - skulle han INTE tillhöra de där som vill ha Sharialagar i hela världen menar du? Förefaller otroligt - hittade detta på Twitter - om Merkel säger att det inte behöver vara en muslim så är det ju inte det (hon är både Islamist och satanist den satans kärringen)

Rob Heilbron ‏@RobHeilbron 2 timför 2 timmar sedan

@Telegraph #munich sure #Merkel hopes they are right wing Germans so she can continue bringing in more #Islamic #refugees

Kanske jag gjort ett felaktigt antagande då jag antagit att Erdogan sympatiserar med IS, men det är vad jag tror på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in