2016-07-23, 01:08
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Skulle inte förvåna mig om GM är andra generationens invandrare från Turkiet, Bosnien eller Albanien.

Det skulle förklara varför personerna skrek att han var en "jävla invandrare".

GM såg ju ut att vara CP-skadad också med tanke på hur han rörde sig.
Bosnierspåret har diskuterats i tråden, sök på BOSNJAKER. Sanningen ligger nog mycket nära.

Och jag håller med dig, min första tanke kring GM:s ställning var" milt cerebral pares dvs CP.

Anywho. Intressant att vi gått från tre gärningsmän till en tillbaka till tre igen. Hoppas de hittas!

LÄNK till tidigare inlägg om bosnier
(FB) Skottlossning på köpcentrum i München
Senast redigerad av LuluBrooksie 2016-07-23 kl. 01:11.
Citera
2016-07-23, 01:09
Medlem
kottedelakottes avatar
På en polsk netsida läste jag att det är 3 GM.

Ord: kanake betyder en person som har utländska föräldrar, eller är själv utländsk, ofta om turker, muslimer. Så minst 1 GM är tysk med arabisk ursprung.
Citera
2016-07-23, 01:09
Bannlyst
den diagnosen har ingen kognitiv dysfunktion...

Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Bosnierspåret har diskuterats i tråden, sök på BOSNJAK
Och jag håller med dig, min första tanke kring GM:s ställning var" milt cerebral pares dvs CP.

Anywho. Intressant att vi gått från tre gärningsmän till en tillbaka till tre igen. Hoppas de hittas!
Citera
2016-07-23, 01:10
Bannlyst
Om han skrek allahu snackbar så måste det väl finnas fler än ett vittne som uppmärksammade det? Den här skjutningen är den märkligaste nånsin.
Citera
Medlem
Venators avatar
På france24.com säger de att tyska polisen över huvud taget inte kommenterat videon där det sägs vara någon som pratar med en GM och inte heller ger sig in i några som helst spekulationer om motiv.
Citera
Medlem
Det är ju helt uteslutet det skulle kunna handla om högerextrema krafter. Förstår inte hur de tänker, skulle högerextrema krafter samordna en attack mot tyskar i ett köpcenter?. Det finns ju inte ens en mikroskopisk sannolikhet för det. De borde då gett sig på något som de hade tyckt det funnits någon mening med att ge sig på t.ex politiker eller kriminella araber, inte oskyldiga människor i ett köpcenter.

Chansen är då större tycker jag att det media menar med "högerextrema krafter" är synonymt med en psykiskt sjuk tysk, men även den sannolikheten finner jag extremt liten. De gör verkligen allt för att folk ska få bort tankarna från Islam och muslimer för stunden.
Citera
2016-07-23, 01:11
Medlem
Lavettens avatar
En uppdatering av den gamla sammanfattningen jag gjorde. Saknas en hel del som vi garanterat kommer att få svar på under dagen.

Dådet startade på MCDonalds och fortsatte sedan på Olympia-köpcentret intill.

Hittills är 10 personer rapporterade döda. Troligtvis är en av dem gärningsman. Många fler skadade.

En kropp har hittats vid en flod, ca 5 km ifrån den andra brottsplatsen. Vem personen är eller om den ens hör till denna händelse är ej bekräftat.

Den tyska polisen har gått ut på Twitter med att gärningsmannen tagit sitt liv.

Det har spekulerats om 1-4 gärningsmän.

Vissa säger att GM identifierats som Kassam Haid vilket bara är en ordlek med komikern och den påhittade terrorist-memen Sam Hyde (KasSAM HAID). Med andra ord falskt. Källa:
http://knowyourmeme.com/memes/people/sam-hyde

- - - - -

Bild på gärningsman från Expressen. Ser ut som att bilderna är tagna både utanför McDonalds och på parkeringen.
http://w.cdn-expressen.se/images/78/87/7887a5b73c114dec9e890e1c68cd1e63/original.jpg

- - - - -

Några tidsangivelser från Fria Tider:
http://www.friatider.se/sites/default/files/styles/wide/public/bidragsdadet.jpg

- - - - -

"Balkongfilmen":
https://twitter.com/Conflicts/status/756553983250931712

Vad som sägs på balkongfilmen (fritt översatt från tyska):
Man på balkong: Du är ett rövhål. En nolla!
Skytten: Och nu har jag köpt en pistol för att döda er!
Man på balkong: Någon borde skära huvudet av dig, ditt rövhål!
Skytten: Djävla turkar!
Man på balkong: Djävla utlänning!
Man på balkong: Han har en laddad pistol. Kalla på polisen. Nolla!
Skytten: Jag är tysk!
Man på balkong: Du är en nolla, inget annat!
Skytten: Sluta filma mig!
Man på balkong: Vad gör dig tysk?
Skytten: Jag är född här.
Man på balkong: Än se'n? Vad håller du på med?
Skytten: Jag är uppväxt i Hartz4-området.
Skytten: Jag gick i terapi.
Man på balkong: Klart du gjorde. Du hör hemma på dårhuset ditt rövhål!
Skytten: Jag har inte gjort något. Håll käft!
Man på balkong: Du din nolla!
Man på balkong: HAN ÄR DÄR UPPE!
Skott avlossas och folk skriker.

- - - - -

Ögonvittnet Lauretta var bara någon meter från skytten på McDonalds och berättade följande för CNN (fritt översatt från engelska):

-Min son såg mannen ladda ett vapen på toaletten. Det var en pistol.
När jag kom ut från toaletten hörde jag något som lät som ett larm; boom, boom, boom.
Han dödade barnen. De gjorde inget. De satt bara och åt. De kunde inte fly.
Jag hörde 'Allahu Ahkbar', 'Allahu Ahkbar'. Jag vet det eftersom jag är muslim själv. Jag hör det och bara gråter."

Det sista hörs hon berätta i denna video:
http://edition.cnn.com/2016/07/22/europe/germany-munich-shooting/index.html

- - - - -

Bild på ett av offren. Troligen är det han som syns springa ut sist från McD i videon nedanför:
https://pbs.twimg.com/media/Cn_YlDdWgAA57H3.jpg

Video:
http://www.liveleak.com/view?i=0d7_1469211145
Senast redigerad av Lavetten 2016-07-23 kl. 01:44.
Citera
2016-07-23, 01:12
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kottedelakotte
På en polsk netsida läste jag att det är 3 GM.

Ord: kanake betyder en person som har utländska föräldrar, eller är själv utländsk, ofta om turker, muslimer. Så minst 1 GM är tysk med arabisk ursprung.

Typ som Orlando terroristen. Amerikansk med arabisk ursprung.
Citera
Medlem
grey.eagles avatar
Alltså de som fanns inne på köpcentret borde vara avhörda o släppta nu, de borde läka info snart kan man tycka
Citera
Bannlyst
Polizei München ‏@PolizeiMuenchen 2m2 minutes ago
We will stream this press conference live online.
Please wait for a further link.

#gunfire #munich
66 retweets 42 likes
Reply Retweet 66
Like 42
More
Polizei München ‏@PolizeiMuenchen 3m3 minutes ago
We are planning a press conference at approx. 02.00 am for journalists.
#gunfire #munich
Citera
2016-07-23, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde
Den stora frågan är var de som blev skjutna blev skjutna någonstans. Om det visar sig att alla blev skjutna inne i McD och precis utanför, då lutar jag åt en gärningsman.

Dessutom uppträder han såpass förvirrat efteråt på videofilmerna att jag tror just nu mer på ett personligt vansinnesdåd än ett politiskt/religiöst grundat våldsdåd. Den frågan besvaras väl av vad som utlöste dådet? Det finns också med i bilden att några andra gärningsmän KANSKE inte existerar utan att det är förvirrade vittnen som ligger bakom den informationen.

Jag måste säga att såpass lång tid som gått nu så är informationen usel.

Drogad kanske som dom där rånarna i North Hollywood som bara traskade som zombies nedför gatan och sköt på poliser. Skulle kunna vara en förklara att när hämningarna släppt står han på taket gormar om mobbning och vad mera traumatiskt han upplevt. Säkert lättrekryterat material till en grupp om det nu visar sig vara en organiserad grupp.
Citera
2016-07-23, 01:13
Medlem
Vad har hänt med tysk Ordning o Reda? av mediarapportering att döma verkar ju det råda totalkaos i infoflödet, jagar man spöken? och varför upprepar man hela tiden att "det är inget som pekar på islamister", skulle uppskatta att de hållar käften om de ändå inget vet..... massa antaganden hit o dit.

Att vara terrorexpert verkar vara inne o lagom flummigt, ungefär som ekonomer, man babblar en massa men kan ändå inte bli specifik.

Nä, det var bättre förr
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in