Citat:
Ursprungligen postat av
Zaedrews
Jag baserar min mening på när han var med på Paris. Han sa en sak och sedan sa programledaren en sak och han svarade jo typ så kan det vara också... Tycker har flummar bara om allt och han säger liksom aldrig något ingen redan vet. En expert borde liksom komma med något intressant men icke han.
Hörde tyvärr inte hans uttalanden då så jag har inget att säga om din invändning där.
Känns som han är extremt försiktig med att uttala sig förhastat, det är intrycket jag får.
Citat:
Ursprungligen postat av
ace_sec
Han ägnar nästan ALL tid åt att prata om högerextrema, i en tid där terroristdåden i Europa utförs nästan HELT av jihadister.
I detta fall tjatar han käken ur led om Breivik, högerextremt dåd för 36 år sedan och Tysklands historia av nazism.
Helt hjärndött! Han ska vara balanserad! Och ägna tiden åt det MEST troliga! Inte åt det MINST troliga.
Jo, du har en poäng. Nu har jag visserligen även hört honom snacka om Baader–Meinhof och annan vänsterextremism ikväll men visst kan det vara på sin plats att inrikta sig på islamistisk extremism. Fast, som jag skrev nyss, så får jag känslan av att han alltid är jätterädd för att uttala sig förhastat om vilka som ligger bakom något. Det kan man ju tycka vad man vill om men det är förmodligen ändå vettigt av en expert.