2016-07-23, 00:25
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Jag tycker snarare att han ger ganska balanserade uttalanden och är försiktig med att inte dra förhastade slutsatser. Exakt vad är det som är fel i det han säger, menar ni?
Fast jag borde förstås veta att random folk på flashback vet mer om såna här saker än en person som forskar och föreläser om terrorism.

Jag baserar min mening på när han var med på Paris. Han sa en sak och sedan sa programledaren en sak och han svarade jo typ så kan det vara också... Tycker har flummar bara om allt och han säger liksom aldrig något ingen redan vet. En expert borde liksom komma med något intressant men icke han.
Citera
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ytmamz
Förstår inte varför de sprang mot sin egen död? Ser ut som GM siktar ut på trottoaren och de som springer ut förbi staketet är placerade bakom GM. Kan ha fel dock.

Ser ut som dom som springer gör det från en annan dörr en den GM kommer ut från. Kanske är dom anställda på mc. Tycker deras färger på kläderna ser ut å komma från en arbetsuniform.
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Tycker iof snubben med pistolen ser ljus ut så kan ju vara vit. Ser inte ut som någon från MENA direkt. Sedan vilka motiv eller vilken övertygelse han har återstår att se, förstås.
Bilden på en blond kille - OCH en lite mer rundlagd kille med beunt hår - är photoshoppade. So edgy. Folk alltså.
Du säger att han är blond? Råder dig kolla denna site:
Fake pics Munich shooting
https://www.buzzfeed.com/karstenschmehl/munich-shootings-debunk?utm_term=.etPb0XMY6#.qjdAW64xe
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Nej,
det gjorde de inte. Den bilden är photoshoppad.
Ah. Tack för infon. Ja hursomhelst, "Kassam Haid" är fake as fuck.
Senast redigerad av LuluBrooksie 2016-07-23 kl. 00:28.
Citera
Medlem
Kakistokratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uppryckning
App app...

Vittnesuppgifter på att GM skriker "Allah Akbar"

Ljugande journalister med en agenda påstår att GM skrikit "jävla utlänningar"

Viss skillnad!

Återstår att se hur länge uppgiften om vittnet som berättar att han skrek "Allah Akbar" och hur länge dom maler på med lögner om att GM inte gillade invandrare osv

Ju längre detta pågår = desto sannolikare att dom medvetet ljuger och förvillar sina tittare/läsare/lyssnare
Håller med (ljugande journalister).
Det verkar bara vara CNN som intervjuat denna "Lauretta", som inte "vågade" säga sitt efternamn pga rädsla för sin egen säkerhet, som har hört "Allah Akbar".

Kan tänka mig att det bl.a gynnar Trump att elda på islamrädslan,
------------------------------------------------------------------------------------

Informationen från tyska myndigheterna har ju varit urkass.

Det står ju klart för mig att det handlar om en (1) galen gärningsman. På TV snackas det om att han KANSKE är dödsoffer nr 9.
Hur jävla svårt kan det vara och säga att det är på det viset. Har han ett vapen i näven så e ju saken biff
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Han har ett konstigt sätt att uttrycka sig på isåfall. I detta fall, I Nice och de övriga! Han ägnar nästan ALL tid åt att prata om högerextrema.

HA HA öö va? hörde han på svt han sa typ knappt ett ord om högerextrema, tog till och med någon jihadistgrupp som jag aldrig ens hört talas om,Tyskarna hade stoppat ett planerat attentat av dom tidigare,sen pratade han massa om situationen i europa och förklarade allmänt om jihadism , ingen aning vad du sett.
Citera
2016-07-23, 00:26
Medlem
Är det klarlagt att gms samarbetade?
Kan det inte varit en dispyt som ledde till att de sköt mot varandra med folket på McDonalds imellan?

Ena GM lyckades fly 6km men insåg där vad han gjort och väljer att ta sitt liv.

Kanske inte så trolig teori...
Senast redigerad av Ormet77 2016-07-23 kl. 00:30.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Enligt Friatider så säger dem att enligt Sky News så är GM identifierad som Kassam Haid

Då har de nog fel.
Citera
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Bilden på en blond kille - OCH en lite mer rundlagd kille med beunt hår - är photoshoppade. So edgy. Folk alltså.
Du säger att han är blond? Råder dig kolla denna site:
Fake pics Munich shooting
https://www.buzzfeed.com/karstenschmehl/munich-shootings-debunk?utm_term=.etPb0XMY6#.qjdAW64xe

Ah. Tack för infon.

Nej jag snackar om han i videon. Inte blond, mörkhårig. Men ser ljus ut i övrigt menar jag.

(Av det lilla man kan se)
Citera
2016-07-23, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ytmamz
Fast man ser ju hur GM står och riktar vapnet ut mot gatan och om man kollar upp länken på google maps så ser man att det finns en bakväg från där BO kom springades från. BO har definitivt sett GM då han börjar avlossa skott innan BO sprang runt om staketet och var bara metern ifrån GM.

Ok, antar att du har rätt och att BO har koll på var gärningsmannen är och helt kallt kalkylerar med att kunna springa förbi.
Citera
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
En GM har hittats - Kassam Haid.

Friatider.se
Citera
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
kom tänka på en sak, dom hitta ju misstänkt GM utanför olympiastadion? Olympiastadion byggdes 1972 , ett terrorattentat utfördes 1972 under OS i munchen ,kan han ha haft några tankar på det? långsökt kanske ,men varför skjuta sig just utanför olympiastadion? shoppingcentret hette också Olympia något va?
Förmodligen ingen koppling, terrordådet skedde i OS-byn och en militär flygbas.
Citera
2016-07-23, 00:28
Medlem
Lavettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Enligt Friatider så säger dem att enligt Sky News så är GM identifierad som Kassam Haid
Troligtvis är det bara fejk. Den ständigt återkommande troll-terroristen heter ju Sam Hyde (KasSAM HAID) men det kan ju vara sant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in