2016-07-22, 23:37
Medlem
ace_secs avatar
Hans Brun snackar 95% av tiden om högextrema krafter i Tyskland och Europa.

De övriga 5% av tiden flikar han in att det kanske kan finnas en möjlighet att det KANSKE KAN vara ett islamistiskt terrordåd.

Den mannen alltså! Noll trovärdighet! Passar bra på SVT
Citera
2016-07-22, 23:37
Medlem
El Capitanos avatar
CNN drar ju upp den där filmen på taket när någon skriker nedsättande invandraruttryck åt honom och han ropar tillbaka att han är tysk. Det känns ju som den tydligaste indikationen på att åtminstone den gärningsmannen har utländsk bakgrund, annars finns det ju ingen som helst anledning för filmaren att ropa sådant.
Citera
2016-07-22, 23:38
Medlem
Upprycknings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hehehaha1
Även på CNN sa en expert att gm skrek "jag är tysk".

Så , hur är det? Var det han som sa det eller den han pratade med? Och han kan ju vara arabtysk?

Bättre (och mer pålitlig) översättning:

http://therightscoop.com/i-was-born-in-germany-one-of-the-munich-shooters-on-the-roof-of-parking-deck-in-video/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av great123
Verkar som att gärningsmännen lyckats fly, tyvärr.
Jag tror han e död
Citera
Bannlyst
CNN försöker alltså få det till att Trumps tal har något med München dådet och göra.. *tar mig för pannan*

Amerikanernas självbild är verkligen total skev, det blir Sky news och BBC för mig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ytmamz
Skiljer sig lite vad en expert mot ett vittne säger dock. Experten utgår från social media, vittnet utgår från ha själv varit på platsen.

Men det finns video. Finns här i tråden nånstans.
Citera
2016-07-22, 23:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hehehaha1
Även på CNN sa en expert att gm skrek "jag är tysk".

Så , hur är det? Var det han som sa det eller den han pratade med? Och han kan ju vara arabtysk?
läs för bövelen https://twitter.com/OnlineMagazin/status/756582830822612996
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av great123
Verkar som att gärningsmännen lyckats fly, tyvärr.

var väl bara 1 GM och han uppges ha dött?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karembeu
Om filmen från taket är äkta så kan jag i alla fall med 100 % sannolikhet säga att den personen som säger "Ich bin Deutscher" pratar med en väldigt bred Münchendialekt. För den sakens skull betyder det ju inte att det inte kan vara en andra generationens invandrare men det känns något orimligt.
Finns länk? Har missat takvideon.
Citera
Medlem
Upprycknings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El Capitano
CNN drar ju upp den där filmen på taket när någon skriker nedsättande invandraruttryck åt honom och han ropar tillbaka att han är tysk. Det känns ju som den tydligaste indikationen på att den gärningsmannen har utländsk bakgrund, annars finns det ju ingen som helst anledning för filmaren att ropa sådant.

Exakt!

...och medier med ljugagenda väljer att ljuga om detta och påstå att GM skrikit saker som istället vittnen skrikit åt honom
Citera
Medlem
Kan någon länka till någon annan nyhetssändning än SVT? Engelskspråkigt tack!
Citera
2016-07-22, 23:40
Medlem
Savoys avatar
Skottväxling nyss nära Münchner Abendzeitungs redaktion, verkar det som:

Abendzeitung-Mitarbeiter offenbar evakuiert

22.07.2016 23:29 Uhr

In der Nähe der Münchner Abendzeitung hat es offenbar einen Schusswechsel gegeben. Details dazu sind noch unbekannt. Mitarbeiter des Blattes seien von der Polizei evakuiert worden, twittert der Chefredakteur des Blattes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in