2016-07-22, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Om endast pistol och han har 2x magasin och låt säga att det är en Glock 17 har han 17x2 + 1 skott. Om vi räknar väldigt högt på att var tredje skott blir dödligt så ger det 11,66 döda. Om var fjärde är dödligt blir det istället 8,75.

Att nio kan vara döda låter därför trots uträkningen jag gjorde ovan väldigt högt om endast en pistol då uträkningen baserar sig på att han har en Glock 17 med ett relativt stort magasin samt att han bär ett extra magasin.
Han hade ju en ryggsäck på sig så det kan ju vara så att han hade mer vapen på sig.
Nyheterna i live sändning säger att en den 9 mannen som hittats död är en man med en röd ryggsäck ( samma med han på videon som sköt )
Och polisen är väldigt försiktig på att gå fram då det kanske finns en bomb o väskan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Finns det något som offren har gemensamt? Ex. Burka, niqab, alt färgglada shorts?

De käkade på Donken. En symbol för väst.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jo säkerligen, men polisen har inte sagt att de är säkra på något. De har sagt att det kan ha varit 3 skyttar, men det tror alltså inte jag eftersom det är extremt ovanligt med psykbryt i grupp.
Och du har bevis för att det är, "Psykbryt"?
Citera
2016-07-22, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanElias
Då A inte gav B så gäller icke B dvs en gm...

Läste snabbt på AB att det skulle vara 3, har inte satt mig in i detta men även om det var en ensam GM med pistol så betyder inte det att det nästa gång kommer ageras lika. Då kan det lika gärna kan vara 3-4 terrorister som går in i ett köpcenter var som helst i Europa eller Skandinavien med automatvapen och extra magasin och skjuter på allt som rör sig.

Det måste ageras nu, inte om x antal år innan detta börjar hända alldeles för ofta. Det är en alldeles för stor andel av de som tror på Islam som sympatiserar med detta i det tysta, och dessa människor måste sökas upp och utvisas med hela släkter/familjer så fort som möjligt.
Senast redigerad av PhantasyStar 2016-07-22 kl. 23:31.
Citera
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El Capitano
Vilken diskussion på CNN nu med Wolf heter han väl. Man är i princip överens om problemen med det man kallar den "massiva migrationen" till Tyskland. Man jämför det vid den amerikanska debatten som berörde ett par tusen invandrare, och bisittaren konstaterar att sådana här volymer som Tyskland tagit emot är väldigt destabiliserande.

Det känns som det här är en bild som kommer cementeras mer och mer framöver.
Jo, och tidigt (för två timmar sedan) pratade han om "cancern de för med sig". Aldrig hört något liknande, så Trumpskt, någonsin...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
I min värld är en person som begår terrordåd alltid psykiskt sjuk men det är intressant om 99% av gärningsmännen blommar ut och triggas igång av islam.
Tvärt om.

Det finns absolut ingenting att lära av dem om man utgår från att de är psykiskt sjuka.

Verkligheten är inte så enkel. Det finns en rationalitet bakom terrordåden. Det finns en plan, en målmedvetenhet och ett utförande som tyder på allt annat än sinnesförvirring. Tror du verkligen att de piloter som flög in i WTC, som spenderat åratal på att lära sig flyga jumbojets var psykiskt sjuka? Då tror du fel. De var djupt religiösa. De var muslimer. De tyckte att vi vita västerlänningar var kackerlackor och värda att dö.

Välkommen till den nya världsordningen! Hoppas det smakar
Citera
Medlem
Varför kan inte IS medlemmar begå självmord efter ett sånt dåd? haha,, det har de gjort flera gånger, detta är IS och bekräftelse kommer
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Even though I walk through the darkest valley, I will fear no evil, for you are with me; your rod and your staff, they comfort me.

The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men. Blessed is he, who in the name of charity and good will, shepherds the weak through the valley of darkness, for he is truly his brother's keeper and the finder of lost children. And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who would attempt to poison and destroy my brothers. And you will know my name is the Lord when I lay my vengeance upon thee.

Det är väl bra att säga som en kristen en. Sedan i sista sekunden För Sverige! för vår kung är Guds enda på denna jord. Väl värt att komma ihåg. Gud regerar enligt Sveriges konung enbart. Går Sverige till krig så är det liksom om Gud är med oss vem kan vara emot oss? Typ djävulen då.

Antar väl att dessa fools tänker ungefär samma. Därav att de gör vad de gör har ihjäl typ kvinnor och barn
Citera
2016-07-22, 23:28
Medlem
Högerextrema personer skulle absolut kunna angripa politiker men inte vanliga människor. Jag tror inte ens att dom högerextrema skulle vilja skjuta in i ett flyktingläger. Mer då att markera med grishuvuden utanför portarna på någon källarmoské.

Vänta skall Ni får se! Jag är säker på att någon gång nu eller i snar framtid kommer ett angrepp på politiker som sålt ut den Europeiska civilisationen.

Så jag är ganska säker på att detta inte är ett attentat utfört av "högerextrema". Koden stämmer helt enkelt inte.

Det kan vara någon som utropar sig till "Islamist" det kan också vara en vanlig galning som helt enkelt flippat ur....varken Islamist eller Nasse... ....
Citera
2016-07-22, 23:28
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Selfefficacy
Dom har inte alls stängt av hela staden. Visserligen åker ingen kollektivtrafik och centralstationen är avstängd. Och området runt köpcentret (OEZ) är givetvis fortfarande avspärrat Men för en dryg timme sen såg jag en massa folk i stan och på resturanger. Polisen har inte sagt till oss att låsa in oss.

Det var vad jag hörde via utländska medier. Informationen verkar lite si och så för tillfället tydligen.
Citera
2016-07-22, 23:29
Medlem
Såg video på vad som verkar vara en beväpnad gärningsman med pistol som skjuter mot människor. Rätt anmärkningsvärt antal döda/skadade om det bara var han.
Citera
2016-07-22, 23:29
Medlem
Porrtidningssons avatar
Den här händelser i Tyskland är givet att det skulle komma nu. Enligt mina beräkningar så stod Tyskland på tur. Jag bedömmer att gärningsmannen är muslim.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in