2016-07-22, 23:21
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Writer.X
Varför är GM alltid psykiskt sjuk på flashback om det är en inhemsk terrorist?

Är det bara en riktig terrorist om GM har utländsk bakgrund? Var inte Breivik en terrorist?

Snacka om dubbelmoral.

I min värld är en person som begår terrordåd alltid psykiskt sjuk men det är intressant om 99% av gärningsmännen blommar ut och triggas igång av islam.
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Så vi har alltså vittnen som säger att mannen skrek:
*allah akbar
* jävla flyktingar/invandrare
* jävla turk

Hur ska de ha det egentligen?

Och visar imgur bilden rätt GM?
Citera
Medlem
Jeff.Becks avatar
Allting tycker jag tyder på psykbryt, att så lite information kommer ut beror nog på att tyska polisen prioriterar att utreda och lägger locket på tills att de har koll på läget.

Allah Akbar skulle jag inte lägga vikt vid, vittnen som ljuger för media är inte direkt ovanligt. Se bara på Anna Lindh mordet när SR lurades och intervjuade en falsk styvpappa till GM...
Citera
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smeider1
hon sa väl någon ropade det? kan lika vänja varit en annan?

och enligt andra här skrek han jävla turkar. tror på en psykisk person.

Tror också på att det var någon annan som skrek detta, muslimer är väldigt duktiga med att skrika ut snackbar så fort de ser att fara är på väg. Lutar åt en psykiskt störd människa.
Citera
Medlem
Vikingablod76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Polisen i München säger att det inte finns indikationer på islamistisk terror.

Källa?
Citera
2016-07-22, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Om man är full och trött på allt och hatar invandringen, så, ja. Såklart kan det vara en enstöring, tangentbordsriddare, som är suicidal och vill avsluta sitt liv med något "stort". Killen som skjuter: kommer ut från donken, är småfet, ragglar, skjuter med pistol och traskar i fem kilometer och skjuter sig i skallen - en dramaqueen...

Om man är trött på invandringen och vill ha kaos så går man och skjuter ett gäng muslimska kvinnor. Inte randompersoner på donken som dessutom såg ut som blonda tyskar på filmen. Nu spelar vänstern sitt spel och oroar sig över vit liv utanför donken pha!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schering
Jag gissar att det är någon halvkriminell deprimerad tysk-arab som fått psykbryt. Ensam gärningsman som blivit trött på livet, fått religiösa grubblerier och kört ett terrordåd/utvidgat självmord.
Jag tippar på en ung arg jihadist som ville dö och hamna i det islamiska kn*ll- och sup-paradiset (detta baserat på hur det islamiska paradiset framställs). Men jag kan givetvis ha fel, även om jag inte haft det hittills när blodig terror har drabbat folk i väst...
Citera
Medlem
Min försiktiga teori är att det är ett muslimskt terrordåd och att polisen vet om det men är extremt försiktiga med hur dom ska gå ut med det för att inte skapa enorma spänningar och riskera inbördeskrig i vissa länder, typ Frankrike, religiösa terrordåd är ett så oerhört känsligt ämne nu och minsta lilla kan få bägaren att rinna över
Citera
2016-07-22, 23:23
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Writer.X
Varför är GM alltid psykiskt sjuk på flashback om det är en inhemsk terrorist?

Är det bara en riktig terrorist om GM har utländsk bakgrund? Var inte Breivik en terrorist?

Snacka om dubbelmoral.
För att vi inte låtsas döma alla efter samma måttstock såsom PK-folket gör. Det är skillnad på folk och folk. Vad som anses vara ett psykbryt i Norden är vardagligt beteende bland ökenrövare (som härstammar från öknen).
Citera
Bannlyst
NEJ!! Se rätt översättning! det är inte gm som pratar om turkar (ingen pratar om utlänningar). rätt översättning finns i tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Tagga ner lite! Det finns ju ljudbevis att mannen på taket skrek något liknande som "djävla utlänningar"

Men allt är väldigt oklart.

I bästa fall så kan det hela, egentligen, vara över nu.

Om det var tre gärningsmän, (avsett om de var högerextremister eller islamister):

9 döda totalt.

Varav en tagit livet utav sig
En hittats död
Och en gett sig. (rapporterades på Al Jazeera).

Om det sista stämmer så borde den tyska polisen snart gå ut med att allt är över och vilket motivet var.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Så vi har alltså vittnen som säger att mannen skrek:
*allah akbar
* jävla flyktingar/invandrare
* jävla turk

Hur ska de ha det egentligen?

Och visar imgur bilden rätt GM?

Visar tydligare än något annat att man kanske ska chilla lite och vänta med att försöka bekräfta sin världsbild tills saker har klarnat en aning.
Citera
2016-07-22, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Mycket lätt att lura psykologer. Breivik var sjuk och korkad. En förrädare.
Han är en konstaterad narcissist, vilket inte anses som psykisk sjukdom utan en personlighetsstörning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in