2016-07-22, 22:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Varför varför varför finns det bara antingen muslimer eller högerextrema? Existerar det inte några där emellan eller? Ställde frågan till en annan stolle här i tråden också, men inget svar...

Det kan lika gärna vara kommunister, eller psykopater, eller buddhister.. Ingen vet än, men snöa inte in på att det bara är muslimer eller högerextrema som kan döda folk.

Sant, Men det är de två med lägst odds iallafall med tanke på frankrike och datumet och det är även något av de två som sagda vittnesuppgifterna pekar mot.
Senast redigerad av EternalGlory 2016-07-22 kl. 22:16.
Citera
Medlem
Europes avatar
Märkligt vad många olika och sinsemellan oförenliga uppgifter som florerar. Jag kan inte alls få grepp om händelsen. En eller flera GM? Har GM eller en av GM tagit sitt liv? O.s.v... Jag antar att eventuella skottlossningar på andra ställen har nu avfärdats? Vad som är sannolikast GM hänger ju onekligen på om GM är en eller flera, om offren väljs ut eller är slumpmässiga, om denne håller sig undan eller tar sitt liv/låter sig skjutas av polisen o.s.v.
Citera
Medlem
Drapåtrissors avatar
Kanske bara en tillfällighet men i dag är det exakt fem år sedan utöyamassakern.
Citera
2016-07-22, 22:15
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Jag lägger mina korvören på musse, igen .

https://pbs.twimg.com/media/Cn_ff1RWYAAO2fy.jpg
Citera
2016-07-22, 22:15
Medlem
Länk till bekräftelse på att vittnet sa att skytten avsiktligt valde ut och sköt på barn och ropade allahu akbahr.

http://www.nationalreview.com/corner/438237/munich-shooting-terrorist-attack-possible

Efter den information som finns nu så gissar jag på att mcdonalds-skytten är andra generations invandrare från Turkiet men det är bara en spekulation.
Citera
2016-07-22, 22:16
Medlem
Zaedrewss avatar
Tråden tyder klart på olika läger. GM skrek "jävla invandrare" eller "Allahu akbar". Det i sig innebär väl iofs inte något alls egentligen GM kan ha skrikit jävla invandrare OCH Allahu akbar. Finns nog som i Sverige många nu invandrare alltså inte icke etniska sådana men born and raised in europe som tröttnat rejält på att nya ständigt kommer hit (de älskar liksom inte invandrare någonstans på jorden...) säkert även naturliga fi till dessa. Men snackbar i sig och tillvägagångssättet det tyder väl på islamism.
Citera
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Krångla sig ur vad? Har de dvs SVT påstått att det inte är islamistrelaterat?
Avskumshögern tror ju att SVT är med i den stora judiska negerfrimurarkapitalstkommunist-konspirationen som förnekar att det finns islamistisk terror. Tvärtom har det väl nämnts flera gånger under sändningen att islamisk är möjlig motivbild?
Citera
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
Det kan lika gärna vara kommunister, eller psykopater, eller buddhister.. Ingen vet än, men snöa inte in på att det bara är muslimer eller högerextrema som kan döda folk.
Eller trädgårdsföreningen? Det är tillvägagångssättet som tyder på islamister eller högerextrema. Man skulle eventuellt kunna tänka sig någon vänsterextrem grupp också, men de brukar inte ha detta modus operandi.
Citera
Medlem
Flyer6s avatar
Citat:
Varför varför varför finns det bara antingen muslimer eller högerextrema? Existerar det inte några där emellan eller? Ställde frågan till en annan stolle här i tråden också, men inget svar...

Att du påstår att en buddhist är en möjlig gärningsman säger allt.
Citera
Bannlyst
Bosnien är definitivt en möjlighet, men då troligen född i tyskland

Citat:
Ursprungligen postat av TLNTH
Länk till bekräftelse på att vittnet sa att skytten avsiktligt valde ut och sköt på barn och ropade allahu akbahr.

http://www.nationalreview.com/corner/438237/munich-shooting-terrorist-attack-possible

Efter den information som finns nu så gissar jag på att mcdonalds-skytten är andra generations invandrare från Turkiet men det är bara en spekulation.
Citera
2016-07-22, 22:17
Medlem
mina3grabbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Krångla sig ur vad? Har de dvs SVT påstått att det inte är islamistrelaterat?

Det har de sagt så många gånger att jag tappat räkningen. Det har inte något med islamism att göra
Citera
2016-07-22, 22:17
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uppryckning
Vittnet säger att GM skrek Allah Akbar och sköt barn inne på McDonalds

Enligt Expressen (www.expressen.se) så skrek mannen "Jävla utlänningar!".

Nu är det många rykten i omlopp. Men vad är korrekt?

Högerextremist? Islamist? Galning? En gärningsman? Tre gärningsmän?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in