2016-07-22, 21:21
Medlem
Blids avatar
Welt: 5 döda
Citera
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo det minns man tydligt. Helt säkert islamitiskt terror (även en själv trodde det) sedan började rapporter om att det var en blond en strömma in och man blev mer tyst om saken. Det är liksom 9/11 sjukan och den kommer väl liksom aldrig försvinna speciellt inte eftersom det typ alltid då i 99% är muslimer.
Nå - 99% är en överdrift. Minns att man i USA exempelvis haft "svart" rasistisk terrorism, och vi i Sverige haft "vit" rasistisk terrorism. Skulle även möjligen kunna vara regelrätta galningar (psykos), men i detta fall förefaller islamism vara mest realistiska motivbilden.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sniss
Kan inte ens bestämma vad jag hoppas på mest, islamister som spär på hatet ytterligare eller högerextrema som äntligen säger ifrån?
Rent politiskt är det ju inte bra om det är högerextrema eftersom debatten kommer flyttas tillbaka flera år. Man kommer använda det 24/7 och banka in i folk att högerextrema minsann också. Medans man fortsätter ignorera det verkliga problemet.
Citera
Medlem
Knapptryckarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sniss
Kan inte ens bestämma vad jag hoppas på mest, islamister som spär på hatet ytterligare eller högerextrema som äntligen säger ifrån?

Det bästa är att hoppas att gärningspersonen/na avlider, gärna plågsamt,medan vi kan hoppas på så få offer som möjligt.
Citera
2016-07-22, 21:22
Medlem
NirvanAs avatar
Fan vad lång tid det tog... det slår mig alltid hur fan lång tid det tar för polis att göra jobbet
Citera
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frusciantelo
Obekräftat: "German Magazine Focus Says Without Citing Sources That One Of The Perpetrators Killed Himself Near Shopping Center"

Troligen då inte islamister, då självmord är förbjudet enligt islam, (islamistdårarna ser dock inte självmordsattacker som självmord).

Anders B.B sympatisörer som "firar" årsdagen av Utöyamassakern verkar det luta åt.
Citera
Medlem
4yoonlys avatar
På något sätt (vet inte varför) så känns det som en tysk (ja etnisk) tysk fullständigt ballat ur ala Breivik style... brukar kunna spotta islam terror men detta är jag faktiskt osäker på av någon knepig anledning...

Yxa/Knivattacken i Tyskland för inte alls så länge sedan kändes direkt som en islam grej på något sätt. Även om det var rejält tyst länge om gärningsmannen...

Men som sagt... man kan alltid ha fel... det var givetvis vara islam grej igen... statistiken talar ju för det...

-----edit

Skulle det nu vara ett "vitt" terrorbrott så kommer det blåsas upp i sjuka proportioner givetvis... rena rama kärnvapenbomben och hotet som alla står inför... ja... i alla fall i Sverige...
Senast redigerad av 4yoonly 2016-07-22 kl. 22:13.
Citera
Medlem
schipperke77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Ingen relevant jämförelse. Om detta är en högerextrem attack så skulle det vara den första någonsin i sitt slag i Europa. De tidigare har riktat sig mot politiska motståndare eller myndigheter och dylikt. Offren har alltid vara noga utvalda idag verkar de vara slumpmässigt.

Fel: https://en.wikipedia.org/wiki/Bologna_massacre
Citera
Medlem
rex144s avatar
jag räknar med minst 15 döda, det tar för lång tid för att det skulle bara bli 5 döda
Citera
2016-07-22, 21:23
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schipperke77
Fel: https://en.wikipedia.org/wiki/Bologna_massacre
Nja, det påstås ha varit högern, kan lika gärna varit Sovjet via sina proxys.
Citera
Medlem
pantherTypeGs avatar
Fram med etnicitet på den som gjort självmord!!
Citera
Medlem
Adrian11s avatar
jag tror inte de är ISIS de brukar planera mer att skjuta vilt utanför mcdonadls de är galningar precis som ensam galningar i usa. de är bara min tanke. vapnet ser också ut som vanliga pistoler inget avancerad där .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in