2016-07-22, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HAZARD17
När ingen vet ännu så är det fritt fram att spekulera. Jag baserar min teori på att endast några stycken har dödats trots tre st gm och att det är på 5 års dagen sedan Breivik.

Detta gynnar inte högern på något sätt om det är högerextremister, så jag förstår inte varför vissa jublar här inne.

Osannolikt. En genomsnittlig tysk extremist hade planerat och tagit tiofalt fler av daga. Detta verkar vara ren och skär galenskap utfört av folk som saknar känsla för människoliv, och då är ju MENA:folk det enda rimliga alternativet när man betänker att det verkar vara fler än en person som gör detta i samförstånd.
Citera
2016-07-22, 20:37
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Dålig kvalitet på bilden men det ser ut att vara en ljushyad person och inte någon MENA-invandrare. .
Ser ut som en fet högerextremist.
Citera
2016-07-22, 20:38
Medlem
Det som talar för att det är islam som har varit i farten igen är den här videon
http://www.liveleak.com/view?i=cdc_1469207830
Människorna han skjuter på är en äldre arisk herre samt en 15-20 årig blond sound of musik brud.

Nä, musslorna har nog insett att om de skiter i allakräkbar vrålandet o kommer undan kan de skövla ännu fler liv
Citera
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chokladvanilj
Vad fan är dongeribukser?

Jeans. Haha.
Citera
Medlem
Socialkonservativs avatar
Hur kommer det sig att kameramannen vet att något ska hända och börjar filma? Det ser ju oerhört konstigt ut.
Citera
2016-07-22, 20:39
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Kanske är det vita som skjuter mörka? Tycker det är olikt IS-terror...
Citera
Medlem
Citat:
Dålig kvalitet på bilden men det ser ut att vara en ljushyad person och inte någon MENA-invandrare. .

Missat ryssarna? Missat alla de vita som fightas för IS?
En liten del hjälper jag dig med, sen kan du googla själv...

http://www.dailymail.co.uk/news/article-3413860/Jihadi-Jack-white-British-youth-join-ISIS-Syria-20-year-old-son-middle-class-organic-farmer-Oxford.h tml
Citera
Medlem
Dom har iaf fina bilar den tyska polisen. Men poliserna ser rätt otränade ut tycker jag? Ser ut som svenska skrivbordspoliser dom flesta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bledsater
There are reports of one of the Suspects screaming "Scheiß Ausländer" meaning "Fucking Foreigners".
This information is from Live TV @n24.de and is not confirmed.

https://www.reddit.com/live/xatg2056flbi

Borde dom inte då kunna gå ut med att alla dödade är blattar?
Citera
Medlem
dannees avatar
Citat:

Syns lång väg att det är en MENA.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bandolero
Hänger med på vad du menar men stämmer inte om vi kommer ihåg Charlie Hebdo, svartingen i Coulibaly som exempel.

Jo men meningen med Charlie Hebdo var ju just det, syftet där var ju inte att döda civila ,dom lifta ju till och med med en civil därifrån , där ville dom ju bara straffa tidningen för det dom publicerat, här är ju syftet ett annat.
Citera
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maravilla
Det enda som talar för att det skulle röra sig om högerextrema är det faktum att de flydde. Isis-anhängare har ju ofta som mål att "dö för islam" och skulle därför inte stuckit utan skjutit på tills dom dog.

Ja för charlie hebdo gärningsmännen flydde ju inte?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in