2016-07-22, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
Vältränad? Ser ut som han svalt tio fotbollar.

Tror man måste vara hyfsat vältränad för att klara av den bedriften faktiskt.
Citera
2016-07-22, 20:50
Bannlyst
3 Män med bössor pa flykt

BILDVerified account ‏@BILD 2m2 minutes ago View translation
Nach dem Attentat in #München sind nach Angaben der Polizei drei Täter mit «Langwaffen» auf der Flucht.
Citera
2016-07-22, 20:51
Medlem
GM träffar väl inte en enda i videon som delas friskt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frusciantelo
Hur fan lyckades den där vinglande dåren komma undan snuten? Han verkade ju smått packad. Fortfarande inte gripen?
Han tillhör väl samma lag som snuten?
Citera
Medlem
Rambovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel-Malmo
Någon kan gärna förklara vad dådet har för likhet med Breivik oavsett vem gärningsmannen/männen än skulle vara.
Brevik hade politiska mål (ja ungdomarna på ön var på ett politiskt läger).
Här skjuter man i ett vanligt McDonalds och köpcentrum.
Hur gör man ens kopplingen?!

Inget mer än att det är på femårsdagen av Breviks illdåd.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El Capitano
Väldigt svårt att säga rörande skyttens bakgrund tycker jag. Å ena sidan är det femårsdag sedan Breivik, å andra sidan så brukar högerextremister ha lite mer politiska mål. Vad ska det tjäna till att börja skjuta andra tyskar på en Mcdonalds? Breivik riktade sig ju specifikt på partipolitiskt aktiva.

Det jag kan tänka på är att man anser att alla andra tyskar är förärade till den tyska nationen likt hur vissa av nazisterna här på Flashback skriker om att allt och alla är landsförrädare.
Citera
2016-07-22, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dimmable
Detta visar bara att Merkel gjort helt rätt genom att gå hårt åt högerextremisterna som använt nätet för att hetsa och hota. Skulle inte förvåna mig om det finns kopplingar till Pegida. Hört mycket skit om dom.

Men det ser ju ut som att han skjuter på vilken tysk som helst. Om det är ett rasistiskt dåd riktat mot muslimer tex, varför skjuter han inte mot sådana?
Citera
2016-07-22, 20:53
Medlem
vigillarfittas avatar
Ett lik nu på svt2
Citera
Medlem
Snubben de visade såg ut som en fet pizzabagare.
Citera
Medlem
DenLilleTjockes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimmable
Detta visar bara att Merkel gjort helt rätt genom att gå hårt åt högerextremisterna som använt nätet för att hetsa och hota. Skulle inte förvåna mig om det finns kopplingar till Pegida. Hört mycket skit om dom.

Fan vad korkad du är. Det är på grund av Merkels vansinnespolitik som främlingsfientligheten har ökat så kraftigt de senaste åren. När politiker gör som de vill utan att beakta medborgarnas åsikter så skapar det naturligtvis ett missnöje. Utan Merkels extrema invandringspolitik så hade knappast Pegida funnits, så med andra ord är ditt resonemang helt åt helvete felaktigt och ditt tankesätt är helt efterblivet tyvärr.

EDIT Vidare så har vi i nuläget ingen aning om vem som ligger bakom dådet eller vad motivet är, så du borde ta det lugnt med spekulationerna...
Senast redigerad av DenLilleTjocke 2016-07-22 kl. 20:57.
Citera
2016-07-22, 20:54
Medlem
Kuddkrigarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjabas
ganska fördomsfullt tycker jag, du har ingen aning om vilka armband de har i beredskap mot fienden

:-)

Vi vet för lite om den här göken/de här gökarna för att kunna säga något.
Citera
2016-07-22, 20:54
Medlem
santos_devilles avatar
Vad var det för tant som polisen eskorterade ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in