2016-07-22, 20:31
Medlem
Helvete vad lång tid det tog innan insatsstyrkan nådde platsen, vill inte tänka på hur lång tid det tagit om samma sak hänt i Sverige.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rodrigo
@OnlineMagazin he is German. He just said "i'm German and fuck muslims"
Vem uttrycker sig ens så om man använder sitt modersmål?
Citera
Medlem
tzjs avatar
Det verkar väldigt rörigt med info tycker jag. ovanligt rörigt. För övrigt så är SVT:s livesändning helt värdelös.
Citera
2016-07-22, 20:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Globalmannen
Om det nu är vita tyskar som slår tillbaka mot muslimerna så lär det ju synas på offren. Är de skjutna muslimer? Jag såg en del hucklen bland dem som sprang och tog skydd.

Hucklen lär nog fly varesig det är muslimer eller breivikfanboys. I skottlossning stannar man inte upp o frågar och det finns musslor överrallt i tyskland.
Citera
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ant'
Bilden kommer från shoppingcenterskjutningen i Johannesburg, och har alltså inget att göra med det nuvarande dramat i Munich.

Ja, samma bild finns här:

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2931494/Armed-robbers-leave-trail-blood-South-African-shopping-mall-heist-goes-wrong-terrifying-shoot-leaves -seven-people-wounded.html
Citera
Medlem
ant's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodrigo
@OnlineMagazin he is German. He just said "i'm German and fuck muslims"

om ovan vore sant skulle det inte vara så att en blivit infångad vid det här laget eller har han sprungit iväg efter det uttalandet som en osynlig molgan?
Det stämmer inte. Kolla på videon själv, han säger aldrig "Fick muslime" (fuck muslims).

https://twitter.com/OnlineMagazin/status/756539012551176194
Citera
2016-07-22, 20:33
Medlem
Maravillas avatar
Det enda som talar för att det skulle röra sig om högerextrema är det faktum att de flydde. Isis-anhängare har ju ofta som mål att "dö för islam" och skulle därför inte stuckit utan skjutit på tills dom dog.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimmable
Sverigedemokraternas partiledning skyllde på muslimerna ganska länge, vilket bara visar vilket extremistparti det är.

Detta dåd tror jag högerextremister ligger bakom. Det jag hört är att det är fullt av rasister och fascister i Bayern och i de östa delarna av Tyskland där bland annat Pegida är starka.

Det är därför jag säger att man skall vänta med att säga att det är Islamister/högerideologiska terrorister, vi vet helt enkelt för lite just nu.

Jag tänker vänta med att döma tills jag vet vilken typ av psykopater som har gjort detta.
Citera
Medlem
Ber om ursäkt om denna länk postats tidigare, men det finns film från första skjutningen på Youtube, ser ut som medelålders, haltande militärklädd rätt stadig man.

https://www.youtube.com/watch?v=Iy1yOxU0Wxw
Citera
Medlem
Hidden333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Enligt sky så är det väldigt snabba på att hoppa på tåget om att det är muslimer som ligger bakom det. Visst man kan spekulera om eventuella GM´s och senaste tiden har det varit en grupp som varit den mest aktiva, men är det inte lite väl tidigt gå ut med det?

Det sade de inte. Vad de sade däremot är att mycket talar för att det rör sig om muslimer som utfört detta. Hur många onda nazist-attacker har du sett den senaste tiden?
Citera
Medlem
arbetets avatar
Bild på GM:

https://twitter.com/msarthou/status/756555438599106561
Citera
Medlem
PinkVelours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Enligt sky så är det väldigt snabba på att hoppa på tåget om att det är muslimer som ligger bakom det. Visst man kan spekulera om eventuella GM´s och senaste tiden har det varit en grupp som varit den mest aktiva, men är det inte lite väl tidigt gå ut med det?

Dom säger ju gång på gång att det är väldigt troligt men samtidigt väldigt tidigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in