Citat:
Ursprungligen postat av
Lille.Stockholm
Varför?
Det finns en artikel på 538 angående detta. De kom fram, att alternativa kandidater tog ungefär lika av båda kandidaterna (men det var nog innan Bernies endorsment) . Men det är för tidigt att säga helt enkelt.
Stör mig lite på "538" och många andra experter som hävdar att någon har si eller så många procents chans att vinna en delstat, eller hela valet i sig.
Såvida de inte säger något i stil med "100% sure" att någon kommer vinna någonting, då har de alltid ryggen fri, redo med efterhandskonstruktioner när deras förutsägelser inte slår in.
Det roliga är att den gemene mannen på gatans analys om presidentvalet troligtvis stämmer bättre än "experternas". I samma stuk som de fondförvaltare som inte slår index...
Annars gillar jag att följa Scot Adams blogg, som i mångt och mycket handlar om presidentvalet. Han har en annorlunda approach jämfört med de vanliga "experterna" och jag tror faktiskt han är något på spåren.
Själv har man satsats några tusenlappar på att Trump ska vinna och jag tror att vi kommer få se ett extra stort valdeltagande från vita män i år. Något som då kommer avgöra valet.
Men vad vet jag...