2016-07-21, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Läste någon gång om att Lisas mamma skulle sagt till "familjen" att litauerna "oroar" henne elle deras närvaro besvärar henne, hur var det nu. Föreståndarinnan hade väl uttryckt sig likadant, men hon blev tyst ganska fort för sin caféts skull och att Lena såg väl upp till AJ.

Så här står det i FUP i förhör med mamma Holm: "Helena nämnder att när hon själv jobbade på caféet i början på maj, 2-3 maj, så var det
utländska byggnadsarbetare som la om taket. De tittade och Helena undrade lite vad de var
ute efter. Hon säger att hon inte vill anklaga folk men hon funderar och grubblar."

Visst var hon oroad av NB och AB. Så klart har hon berättat av sin oro hemma.
2016-07-21, 22:12
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Så här står det i FUP i förhör med mamma Holm: "Helena nämnder att när hon själv jobbade på caféet i början på maj, 2-3 maj, så var det
utländska byggnadsarbetare som la om taket. De tittade och Helena undrade lite vad de var
ute efter. Hon säger att hon inte vill anklaga folk men hon funderar och grubblar."

Det visade ju sig att hennes oro var väldigt befogad .
En av de "tittande" männen mördade ju hennes dotter senare .
Först titta , sen titta och runka och därefter mörda och skända .
Vidrig typ den där utländske byggarbetaren .
2016-07-21, 22:31
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Det visade ju sig att hennes oro var väldigt befogad .
En av de "tittande" männen mördade ju hennes dotter senare .
Först titta , sen titta och runka och därefter mörda och skända .
Vidrig typ den där utländske byggarbetaren .
Snacka om att ha förlorat perspektivet.
Vissa anklagar Lisas mor för att ha varit "orolig" och kanske pratat om gästarbetarna på taket de kände sig iakttagna av medan samma personer inte anklagar mördaren för något alls.
Hur är det fatt i skallen liksom?
2016-07-21, 22:34
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:

Du skrev till mig tidigare att jag skulle "lämna familjen Holm ifred" när jag försvarade Lisas far som ni ständigt smutskastar. Är det andra bud nu när du är på gång med smutskastning igen, nu mot Lisas mor?
2016-07-21, 22:35
Medlem
develis avatar
Citat:

Om hon funderar och grubblar dagen efter hennes dotter försvunnit på exakt allt runt cafét - allt hon kan komma på bakåt och att hon tänker så det knakar behöver ingen ens fundera på:
så är det väl för fan inte det samma som att hon suttit hemma och varnat för litauer?!

Din slutledningsförmåga har uppenbara störningar...

Citat:
Precis.Troligtvis hade Lisas mamma paratat med Lisa om dessa äckliga litauer som stirrar på kvinnor. Kaffeägarinnan hade väl pratat med flickorna om samma ämne. Inte skulle jag vara förvånad om dessa litauiska herrar skulle ha varit också ett sammtalsämne vid middagsbordet hemma hos familjen Holm.
Senast redigerad av develi 2016-07-21 kl. 22:38.
2016-07-21, 22:42
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Håller med dig. Frågan är vem hade anledning att hämnas?
Håller du med om vad som helst bara det talar emot domen?
Du vet inte varför, kan inte komma med någon förklaring eller något med lite tanke bakom men tror nog ändå på alternativet "hämnd"?
Låter verkligen smart och seriöst
NOT
Senast redigerad av magiciadehex 2016-07-21 kl. 22:44.
2016-07-21, 22:50
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Men dessa expertutlåtanden är baserad på åklagarens version och fantasi, eller hur? Dom har heller inte träffat NB eller undersökt hans bakgrund.
Ditt "expertutlåtande" då, hur ser det ut?
Vänligen presentera ett trovärdigt och sannolikt scenario där själva hängningsmomentet förklaras med noggrannhet. Lämna inget åt slumpen nu, vi längtar verkligen efter att höra ett riktigt expertutlåtande från dig - BERÄTTA, hur ser DIN version ut!
Senast redigerad av magiciadehex 2016-07-21 kl. 22:58.
2016-07-21, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Du skrev till mig tidigare att jag skulle "lämna familjen Holm ifred" när jag försvarade Lisas far som ni ständigt smutskastar. Är det andra bud nu när du är på gång med smutskastning igen, nu mot Lisas mor?

Jag tror inte att jag har sagt så till dig, inte just dig.

Hur har jag smutskastat Lisas mor, hur?

Det märkliga här är att det händer ofta att det sätts ord och meningar i min mun, som jag har aldrig sagt. Vad kan de bero på? Eran fantasier eller behov att förvränga det vad andra skriver?
2016-07-21, 23:06
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Jag tror inte att jag har sagt så till dig, inte just dig.

Hur har jag smutskastat Lisas mor, hur?

Det märkliga här är att det händer ofta att det sätts ord och meningar i min mun, som jag har aldrig sagt. Vad kan de bero på? Eran fantasier eller behov att förvränga det vad andra skriver?

Citat:
Precis.Troligtvis hade Lisas mamma paratat med Lisa om dessa äckliga litauer som stirrar på kvinnor. Kaffeägarinnan hade väl pratat med flickorna om samma ämne. Inte skulle jag vara förvånad om dessa litauiska herrar skulle ha varit också ett sammtalsämne vid middagsbordet hemma hos familjen Holm.
DU förvränger vad Lisas mamma har sagt, DU lägger in en mycket nedlåtande beskrivning av litauerna som Lisas mamma "troligtvis sagt".
DET är smutskastning.
2016-07-21, 23:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
DU förvränger vad Lisas mamma har sagt, DU lägger in en mycket nedlåtande beskrivning av litauerna som Lisas mamma "troligtvis sagt".
DET är smutskastning.
Ja det är väldigt mycket ord lagda i Lisas mors mun.

Lisas mor grubblar och funderar - JA, hon grubblar för att dottern försvann dagen innan förhör.

Därför funderar hon. Hon ältar högst troligt halvt ihjäl sig för att komma på nåt minsta halmstrå som kan ge nån form av vägledning för att hitta dottern.
Att det däremot var en mors jävligt rätta intuition visade sig efteråt.

Hon sitter givetvis inte och grubblar hemma innan över litauerna dess innan. Hade det varit så vedervärdigt uppenbart och obehagligt hade LS givetvis sagt till AJ - eller dem själva som då hon klampande iväg och ifrågasatte en ölburk på backen. Hon hade självklart sagt det i förhör likaväl.
Allt kommer retroaktivt i media borta i september.
2016-07-21, 23:27
Medlem
Citat:

Åtminstone SH verkar inte gilla litauerna. Men det var andra litauer som satte igång ryktet.
2016-07-21, 23:32
Medlem
Skulle gärna vilja ha ett svar varför man fortsätter spekulera kring detta fallet? Varför tycker ni det fortfarande är så interssant?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in