Citat:
Ursprungligen postat av
pmatt
Juve lär vinna ligan oavsett vilket lag Napoli väljer att sälja Higuain till; även om jag håller på Napoli så skulle jag iaf föredra att se honom i Juve och Serie A för att stärka Napolis chanser om framtida CL-spel, dvs att Italien klättrar på UEFA-rankingen på lång sikt och får en extra CL-plats.
Hoppas Napoli satsar helhjärtat på Gabbiadini nästa år istället för att köpa på sig något man inte behöver, tror att Gabbiadini verkligen kan blomma ut helt nästa år och ösa in mål, även om än inte lika mycket som Higuain.
Gabbiadini gillar jag, en spelare med bra fötter, fina frisparkar, bra skott och som kan göra sin gubbe. Jag förstod aldrig hypen kring immobile när det för två säsonger sedan ryktades om att juve skulle köpa loss antingen gabbiadini eller immobile, självklara valet hade varit gabbiadini. Immobile är verkligen riktigt dålig med boll och bara bra på djupled, gabbiadini har ett mycket större register.
Gabbiadini kan bara bli bättre nu om han blir första valet om higuain lämnar. För gabbi var ju inte alls dålig förra säsongen, tvärtom så var han väl rätt bra när han väl fick spela men fick stå åt sidan för att higuain givet är bättre och tar startsplatsen före gabbi. Med mer speltid kommer också bättre självförtroende.
Ryktas ju om att Napoli har köpt eller ska köpa Pereyra från juve för 18mille euro. Han är riktigt bra om han får hålla sig skadefri. Tyvärr missa han mer än halva säsongen p.g.a skada och kom aldrig upp i nivå. Han var vilsen på planen sista delen av säsongen. Däremot var han extremt avgörande i matchen i CL när vi slog ut Dortmund säsongen innan bland annat. Han har ett driv med bollen som få spelare i juve har, går rakt på mål när han är i form. Får han hålla sig skadefri kan det vara ett bra tillskott. Just nu är han dock ett osäkert kort då förra säsongen var riktigt kass av pereyra. Kan spela både som mezzala och trequartista även om han i grunden inte är en trequartista så behärskar han även den positionen.
Tanken var väl ege att han skulle varit ordinarie som trequartista förra säsongen i 4-3-1-2 dock så var hans nivå genomusel så det skrotades och juve började köra den stabila 3-5-2 istället.