2016-07-21, 10:00
  #3109
Medlem
Midnights avatar
Det står om GM i Aftonbladet idag. Herregud säger jag bara! Vilket havererat samhälle vi lever i när män som honom kan gå fritt på våra gator. Inte nog med att han tidigare misshandlat en ung man till döds han har dessutom, och det var nytt för mig, misshandlat en spärrvakt såpass allvarligt att han hamnade i två månaders koma och fick hjärnskador.

Han har misshandlat många flickvänner tidigare också och var riktigt rå.

Medan flickvännens barn var hemma tryckte han ner henne i sängen och tvingade henne att välja mellan två alternativ. Antingen krossar han hennes underliv eller bryter hennes revben. Hon valde revbenen och han sa då henne att det är bättre om hon skriker ner i kudden så inte barnet hör. Sedan slog han knytnäven bredvid henne i sängen och kallade henne patetisk.

Att hon "valde" tror jag kan ha räddat hennes liv. Då kände han att han hade total makt över henne och kunde därför avbryta misshandeln.

Fruktansvärd läsning!

Källa: http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article23206808.ab
Citera
2016-07-21, 10:52
  #3110
Medlem
JJ.Berzeliuss avatar
Inte ofta jag säger detta, men: Kan ingen bara döda denna snubben? Han har fått sina chanser i samhället och förbrukat dom gång efter annan. Polisen borde sätta upp en snara i hans cell så han bara kan hänga sig.
Citera
2016-07-21, 12:02
  #3111
Medlem
Zigzagzagazoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JJ.Berzelius
Inte ofta jag säger detta, men: Kan ingen bara döda denna snubben? Han har fått sina chanser i samhället och förbrukat dom gång efter annan. Polisen borde sätta upp en snara i hans cell så han bara kan hänga sig.

Han är redan död om man säger så.
Han ska bara komma ut alternativ inte hamna på rättspsyk.
Citera
2016-07-21, 14:20
  #3112
Medlem
nån som har förundersökningsprotokoll att dela,vore tacksam för det
Citera
2016-07-21, 15:01
  #3113
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midnight
Det står om GM i Aftonbladet idag. Herregud säger jag bara! Vilket havererat samhälle vi lever i när män som honom kan gå fritt på våra gator. Inte nog med att han tidigare misshandlat en ung man till döds han har dessutom, och det var nytt för mig, misshandlat en spärrvakt såpass allvarligt att han hamnade i två månaders koma och fick hjärnskador.

Han har misshandlat många flickvänner tidigare också och var riktigt rå.

Medan flickvännens barn var hemma tryckte han ner henne i sängen och tvingade henne att välja mellan två alternativ. Antingen krossar han hennes underliv eller bryter hennes revben. Hon valde revbenen och han sa då henne att det är bättre om hon skriker ner i kudden så inte barnet hör. Sedan slog han knytnäven bredvid henne i sängen och kallade henne patetisk.

Att hon "valde" tror jag kan ha räddat hennes liv. Då kände han att han hade total makt över henne och kunde därför avbryta misshandeln.

Fruktansvärd läsning!

Källa: http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article23206808.ab

Tråkigt att man tar upp det fallet nu. Det kunde man ju ha väntat med till avtjänat straff för mordet. Nu får han ju straffrabatt.
Citera
2016-07-21, 15:10
  #3114
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zigzagzagazoo
Han är redan död om man säger så.
Han ska bara komma ut alternativ inte hamna på rättspsyk.


Så där låter det alltid, Hagamannen skulle dö med efter han kom ut. Han strosar på som vanligt... Visst han har blivit misshandlad, men vad gör det egentligen?
Citera
2016-07-21, 15:24
  #3115
Medlem
TjurenFerdinands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Någon som vet när åtal ska vara väckt?
I september.
Citat:
Ursprungligen postat av krimintresserad
nån som har förundersökningsprotokoll att dela,vore tacksam för det
Det släpps först när åtal väcks.
Citera
2016-07-21, 15:33
  #3116
Medlem
brianmolkos avatar
Var kan han tänkas hamna ? Saltvik ?
Illa då hon verkar varit från Härnösand och ska begravas där imorgon
Citera
2016-07-21, 15:40
  #3117
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Var kan han tänkas hamna ? Saltvik ?
Illa då hon verkar varit från Härnösand och ska begravas där imorgon

Har för mig att Rättspsyk ligger på Långholmen om han nu hamnar där?
Citera
2016-07-21, 15:42
  #3118
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Har för mig att Rättspsyk ligger på Långholmen om han nu hamnar där?


Så det kanske inte blir fängelse för han?
Citera
2016-07-21, 15:46
  #3119
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Så det kanske inte blir fängelse för han?

Även om det blir livstid så är väl inte Saltvik dit man skickar sådana fångar? Det låter ytterst osannolikt.
Citera
2016-07-21, 15:50
  #3120
Medlem
FruGondols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Har för mig att Rättspsyk ligger på Långholmen om han nu hamnar där?

Rättspsykiatriska kliniken på Långholmen flyttade till Huddinge i slutet av 70-talet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in