2016-07-20, 19:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Nå jag svarar för mig själv, men grejen är att sperman i hörnrummet inte är ett indicium för mordet. Däremot så innebar säkert DNA-träffen där och på bajspappret att utredningen låste sig på honom tidigt, redan innan det omtalade "Kammarspelet på Martorp" t.ex.
Jag tror absolut inte att han stått och runkat till nåt 40 meter bort som han ser genom ett skitigt fönster. Mycket troligare att det var platsen där han kunde vara mest ostörd, med bra koll åt alla håll.
Det är 25 meter till cafébordens placering för det första - så sluta yra om 40 meter för att få det att låta bättre.

Är du säker på att NB inte har erkänt sina sjuka parafilier? Han kanske inte vill ha ditt förskönande av hans runksessioner utan snarare hjälp via behandling?

Han är oavsett bedömd att behöva behandling för sexuellt våld i samband med mord. Plingar det i nån klocka i din skalle?
Senast redigerad av develi 2016-07-20 kl. 19:34.
2016-07-20, 19:43
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det är 25 meter till cafébordens placering för det första - så sluta yra om 40 meter för att få det att låta bättre.

Är du säker på att NB inte har erkänt sina sjuka parafilier? Han kanske inte vill ha ditt förskönande av hans runksessioner utan snarare hjälp via behandling?

Han är oavsett bedömd att behöva behandling för sexuellt våld i samband med mord. Plingar det i nån klocka i din skalle?

Borde inte en sån där utredning vara offentlig f ö?

Är det 25 meter till alla bord?
Det spelar dock mindre roll, för det är ändå på avstånd. Dessutom var det väl inget större drag på uteserveringen den usla våren. Så, nä det är lika långsökt som långsiktat.
2016-07-20, 19:46
Medlem
develis avatar
Citat:

Det spelar dock mindre roll, för det är ändå på avstånd. Dessutom var det väl inget större drag på uteserveringen den usla våren. Så, nä det är lika långsökt som långsiktat.
De står rakt framför runkfönstret på gräsmattan bredvid cafét. Jo det spelar roll - speciellt när du gång efter annan försvarar en runkande mördare.
Förskönar en person som är bedömd att vara i behov av behandling för sexuellt våld i samband med mord med sexuellt motiv.

Fattar du?
2016-07-20, 19:48
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
De står rakt framför runkfönstret på gräsmattan bredvid cafét. Jo det spelar roll - speciellt när du gång efter annan försvarar en runkande mördare.
Förskönar en person som är bedömd att vara i behov av behandling för sexuellt våld i samband med mord med sexuellt motiv.

Fattar du?

Som jag sa när jag lade mig i diskussionen: Runkande är inte ett indicium för mord.

Edit: Då tror jag mer på bajsandet. Det var bajspappret han åkte dit på.
Senast redigerad av A1HORNYLAD 2016-07-20 kl. 19:51.
2016-07-20, 19:51
Medlem
develis avatar
Citat:
Som jag sa när jag lade mig i diskussionen: Runkande är inte ett indicium för mord.
... vilket absolut ingen har sagt.

Han är dömd för att som enda person ha avsatt sitt DNA - förutom sin fru som har alibi.

Han är bedömd av psykologer gällande sexuellt våld. Inbilllar du dig att hans runkande är sunt när han inte ens tänder på sin fru?

Inbillar du dig att han satt där och tänkte på tretums spik som runkmotiv?
2016-07-20, 20:01
Medlem
katws avatar
Citat:
Däremot så innebar säkert DNA-träffen där och på bajspappret att utredningen låste sig på honom tidigt, redan innan det omtalade "Kammarspelet på Martorp" t.ex.

Du är verkligen otroligt okunnig i ärendet. Det fanns inga DNA-analyser innan NB visade sina teatertalanger på Martorp. Hur skulle det ens vara möjligt? Och att du refererar till begreppet "kammarspel" som tvångströjepatienten införde visar en del om ditt omdöme.
Senast redigerad av katw 2016-07-20 kl. 20:09.
2016-07-20, 20:08
Medlem
katws avatar
Citat:

Intressant att du vet hans exakta "tändvätska" avseende onanerande. Du verkar referera till dig själv och lättklädda kvinnor. Vad vet du om hans vanor i sammanhanget? Han har uppenbarligen fantiserat och glott - det är det väsentliga. Dessutom använt en lampkupa (!) Men visst, han är ju fullt normal, Flashbackexpertis-skeptisen har ju alltid rätt.
2016-07-20, 20:26
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:

Edit: Då tror jag mer på bajsandet. Det var bajspappret han åkte dit på.
Är det någon här som påstått att Nerijus runkande är ett indicium för mord?

Känns det befriande att beskriva Nerijus runkande och sprutande på arbetsplatsen som något normalt så ofta du kan?

Endast en person med egen avvikande sexualitet kan finna mening i att försköna Nerijus beteende, anser jag.

Med tanke på mordets karaktär och Nerijus problem vid normalt sex med frun så behöver man inte vara Einstein för att begripa VAD han fantiserade om när han skulle tillfredsställa sig själv i ladan.

Hur svårt kan det vara att ta till sig svaren när "facit" redan finns?
2016-07-20, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Det kunde vara BEVISAT att det var en annan gm
om man hade undersökt flera bilar ( inte bara Nerijus och Arnes),
dubbelkollar fler personers alibi och datorer,
sökt efter dna på L klädesplag som inte har undersökts,
undersökt visa byggnader.
Och skulle hitta en person som hade mer trovärdig motiv att mörda L än sexualsadistisk motiv.
Om man hade pratat med Nerijus mor skulle man höra att det var Nerijus hon pratade med den 7/6 kl 19. 35.
och att han var i säng och utan kläder och var lugn som vanlig.

Hur skulle den trovärdiga motivbilden se ut, enligt dig?
2016-07-20, 21:20
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Är det någon här som påstått att Nerijus runkande är ett indicium för mord?

Känns det befriande att beskriva Nerijus runkande och sprutande på arbetsplatsen som något normalt så ofta du kan?

Endast en person med egen avvikande sexualitet kan finna mening i att försköna Nerijus beteende, anser jag.

Med tanke på mordets karaktär och Nerijus problem vid normalt sex med frun så behöver man inte vara Einstein för att begripa VAD han fantiserade om när han skulle tillfredsställa sig själv i ladan.

Hur svårt kan det vara att ta till sig svaren när "facit" redan finns?

Mitt fetade.
Det är typexempel på cirkelresonemanget som gäller: Facit finns redan...
2016-07-20, 21:24
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex

Ja, man kan onekligen undra vad vitsen är gällande försvar för hans runkande.

# Han är dömd för mord med sexuellt motiv på en partiellt naken tonåring som är strypt, hängd och med metervis av silvertejp runt skallen.

# Han är sen BEdömd via psykologer att han är i behov av behandling för sexuellt våld och hamnar bland sexualbrottslingar i sexbunkern.

# Hans fru beskriver problemen att få stånd för att ha kunna normalt sex.

# Han sitter däremot och runkar i ett fönster som vetter mot cafét. I samma del som han utför mordet - på en caféanställd.

Hur troligt är det att hans tändningsmönster och fantasier är normala?
Senast redigerad av develi 2016-07-20 kl. 21:29.
2016-07-20, 21:41
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Nå jag svarar för mig själv, men grejen är att sperman i hörnrummet inte är ett indicium för mordet. Däremot så innebar säkert DNA-träffen där och på bajspappret att utredningen låste sig på honom tidigt, redan innan det omtalade "Kammarspelet på Martorp" t.ex.
Jag tror absolut inte att han stått och runkat till nåt 40 meter bort som han ser genom ett skitigt fönster. Mycket troligare att det var platsen där han kunde vara mest ostörd, med bra koll åt alla håll.

Hade dom redan fått provsvaren från skvättfläckarna innan han gjorde bort sig på Martorp ?
Indicium eller inte så talar det ju inte till hans fördel direkt .
Varför står han på arbetsplatsen och runkar överhuvudtaget ?
Vill han vara ostörd kan han väl gå ut i skogen och runka lika gärna .
Kan det vara så att det var lättare att få ståfräs när han kikade på tjejer som
mer passade in i hans sjuka fantasier .
Vad tror runkexperten ?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in