2016-07-20, 16:14
Medlem
Krasigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VillJalentine
Jösses vad du övertänker.
Sluta runka och hämta inspiration till träning och kost på nätet sedan bygger du ihop din egna framtid efter din väg.
Kvinnor kommer naturligt till dig om du är social och öppen.
Var inte så negativ. Vissa behöver betydligt med tankegång och planering för att genomföra något. Tycker det är bra att TS verkar ha goda mål och en bra plan för att nå dessa mål.

Lycka till igen, TS! Det kommer nog gå vägen.
Citera
2016-07-20, 16:30
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1c9r5
Jomen, precis. Visst är det så! Frågar alltså inte för att vara elak eller rain on your parade. Bara av egen erfarenhet. Inte av porrberoende etc men just av att göra listor när jag är "in the right mode" och sedan inte har någon plan b för när det blir jobbigt igen. Har du kikat i porrberoende-trådarna som finns? De tipsar nog om en del böcker etc. Annars är ju allmänna böcker om beroende bra att läsa. Orkar du inte läsa rekommenderar jag ljudböcker
Vad använde du för att kompensera för den uteblivna ångestlindringen?
Citera
2016-07-20, 16:45
Medlem
Finskpinnes avatar
Fysisk träning och sociala aktiviteter i all ära, men det många glömmer att man även måste jobba med sina inre känslor och tankar för att må bra psykiskt. En "sann man" är i kontakt med sina känslor. Man måste rannsaka sig själv och ifrågasätta varför man vill uppnå ett visst mål i livet, vad är det man egentligen tror sig få utav det? Det räcker inte "bara" att skaffa en snygg kropp, en snygg flickvän och en rolig hobby för att slippa känna ångest. Man behöver först lära sig självacceptans och självrespekt. Det är viktigt att känna att man klarar av att kunna vara ensam för att kunna känna sig trygg i sig själv och sina sociala relationer. Jagar man ständigt andra människors bekräftelse, t ex på gymmet eller i sänghalmen, så gör man sig beroende av andra människors åsikter för att känna att man duger som människa. Det kan skapa rädsla för ensamhet samt oro och ångest över att riskera framstå som misslyckad i andras ögon. Då blir det lätt att man försöker hantera de negativa känslorna med att "bedöva sig" med osunda vanor och relationer.
Citera
2016-07-20, 16:53
Medlem
1c9r5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Vad använde du för att kompensera för den uteblivna ångestlindringen?

Jag har inte haft något porrberoende. Har dock har mkt tvång där jag var tvungen att hitta annat att reglerna min ångest på istället för mina ritualer. Men ja, mkt terapi är väl mitt svar om det är illa liksom. Skulle rekommendera samtalskontakt till alla egentligen, synd det är så tabu.
Citera
2016-07-20, 18:34
Medlem
Wayaheads avatar
Disciplin ger framgång och den längsta resa du kan göra är den inom dig själv, låt det ta tid, mognad går ändå inte stressa fram.
Citera
2016-07-20, 19:11
Medlem
praeles avatar
Var beredd på "återfall" Det är ok om du är medveten om att det just bara är ett litet återfall, och att du snabbt ser till att komma tillbaka på rätt bana igen.

Runka inte och använd istället denna energin till att träna så in i helvete tungt på gymmet istället. Se till att alltid ha bra mat hemma, Storhandla och ha färdiga matlådor tillgängliga så att du får i dig nyttig mat. Följ ett träningsschema så du vet vad du ska göra varje dag när du kommer till gymmet.
Citera
2016-07-20, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dawlish
Det är väl en jävla bedrift i sig att gå från 27 och oskuld, till att ha lyckats dra hem två tjejer från krogen och bli av med oskulden i ett nafs.

Grattis! Dit 2016 är rätt set.

Fokusera precis som du gör på att utveckla dig själv, träna och må bra. Allt det andra tenderar att trilla på plats av sig självt.

P.S. Ha inte ångest och döm inte dig själv för att du behövde "spegla porrscener" när du låg med random för första gången i ditt liv, och helt enkelt låg för första gången i ditt liv. Sex är faktiskt inte så där rakt av enkelt som man kan tro när man ligger med helt random. Det sitter alltid i huvudet, sexualiteten, ditt stånd är endast en reaktion på det som sker i sinnet. Klandra inte dig själv för att inte få stånd på fyllan med helt random tjejer som inte betyder något för dig eller som du inte är kär i. Sex är bäst när emotioner är inblandade.

Det var ju vid två olika tillfällen så klart . Jag hade tur med att dem båda gillade att ta initiativ, samt att jag hade arbetat på mig själv och undvikit porr ett tag när det hände.

Svårt att inte klandra sig själv vid sådana tillfällen. Ska investera min tid och energi på mig själv nu istället för att allt det ska gå till datorn och jobbet istället.

Citat:
Ursprungligen postat av Krasigt
Var inte så negativ. Vissa behöver betydligt med tankegång och planering för att genomföra något. Tycker det är bra att TS verkar ha goda mål och en bra plan för att nå dessa mål.

Lycka till igen, TS! Det kommer nog gå vägen.

Precis, det jag känner att jag behöver. Ska försöka att få så mycket folk runt omkring som stöttar mig med när jag börjar imorgon. Så om man känner att det går åt helvete så har man någon som säger till en "kom igen nu för fan". Annars är det bara att sätta igång!

Ska försöka skriva här 1 gång i veckan med liten update .

Citat:
Ursprungligen postat av Finskpinne
Fysisk träning och sociala aktiviteter i all ära, men det många glömmer att man även måste jobba med sina inre känslor och tankar för att må bra psykiskt. En "sann man" är i kontakt med sina känslor. Man måste rannsaka sig själv och ifrågasätta varför man vill uppnå ett visst mål i livet, vad är det man egentligen tror sig få utav det? Det räcker inte "bara" att skaffa en snygg kropp, en snygg flickvän och en rolig hobby för att slippa känna ångest. Man behöver först lära sig självacceptans och självrespekt. Det är viktigt att känna att man klarar av att kunna vara ensam för att kunna känna sig trygg i sig själv och sina sociala relationer. Jagar man ständigt andra människors bekräftelse, t ex på gymmet eller i sänghalmen, så gör man sig beroende av andra människors åsikter för att känna att man duger som människa. Det kan skapa rädsla för ensamhet samt oro och ångest över att riskera framstå som misslyckad i andras ögon. Då blir det lätt att man försöker hantera de negativa känslorna med att "bedöva sig" med osunda vanor och relationer.

Tror du har missuppfattat mig totalt. Jag vill inte bara ha en snygg kropp, en snygg flickvän, roliga hobbys och bra jobb. Vill lära känna mig själv, göra det som får mig att må bra. Hitta drivet inom mig som får mig att leva i nuet. Därför jag skriver att jag inte enbart är ute efter en fit kropp (även om det är ett mål så klart). Utan att även skaffa sig bra grundfysik så man klarar av åka på äventyr och göra riktigt roliga saker.

Det du glömmer är att vi är biologiska varelser, precis som alla andra djur. Skillnaden är att vi har en tänkande hjärnhalva som kan se konsekvenser av våra handlingar.

Att börja träna, vara ute i naturen, umgås med människor, få en flickvän att få riktig kontakt med. Allt detta sänder kemiska signaler i hjärnan som får oss att må bättre, och i slutändan även att lära känna oss själva bättre på ett emotionellt plan. Att hitta detta om man har haft en jobbig period bakom sig, skulle säkert få en att uppskatta det mer.

Precis som porren ger ett extremt överflöd av dopamin kickar, vilket gör att vanliga belöningar inte känns lika tilltalande längre.

Citat:
Ursprungligen postat av Wayahead
Disciplin ger framgång och den längsta resa du kan göra är den inom dig själv, låt det ta tid, mognad går ändå inte stressa fram.

Helt rätt. Disciplin + Talang = Framgång. Självklart får resan ta sin tid och att stressa fram det kommer inte göra att det går fortare. Fast viktigt att ha framtidsvision, speciellt i det stadiet jag är i nu.

Citat:
Ursprungligen postat av praele
Var beredd på "återfall" Det är ok om du är medveten om att det just bara är ett litet återfall, och att du snabbt ser till att komma tillbaka på rätt bana igen.

Runka inte och använd istället denna energin till att träna så in i helvete tungt på gymmet istället. Se till att alltid ha bra mat hemma, Storhandla och ha färdiga matlådor tillgängliga så att du får i dig nyttig mat. Följ ett träningsschema så du vet vad du ska göra varje dag när du kommer till gymmet.

Det du säger med återfall är nog viktigt. Haft det förr, otroligt viktigt att jag förlåter mig själv, ser framåt och inte hamnar i samma onda cirkel igen. Lätt hänt vid ett "återfall" att självömkan kommer tillbaka och man undviker allt igen. Samma med träningen, missar jag en dag. Så får jag se till att glömma det och fokusera på dagen istället. Vad kan jag göra för att bättra mig idag?

Har precis varit och storhandlat ordentligt käk! Varit ute och i solen, förhoppningsvis blir jag inte för röd så jag även kan vara ute i solen imorgon. Så man slipper vara likblek mitt i sommaren.

Gymmet blir det imorgon och fråga hjälp av en bra Personlig Tränare med en gång. Så att jag får en ordentlig grund att stå på! Har pengar undansparade och detta måste vara den bästa investeringen jag kan göra?

Imorgon är det sola, gym och ta kontakt med en förening för att få sociala kontakter som gäller!
Senast redigerad av ChangeIsPossible 2016-07-20 kl. 19:47.
Citera
2016-07-20, 19:59
Avslutad
Du kommer aldrig bli en man om du går efter de kriterierna du skrivit upp.
Citera
2016-07-20, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shazzles

Utveckla? Sådana där oneliners bidrar till exakt ingenting.
Citera
2016-07-20, 20:04
Medlem
Vurres avatar
Grattis som fan till ligget!! Bra jobbat. Du kommer lyckas, önskar dig allt väl i framtiden!
Citera
2016-07-20, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shazzles

Måste tyvärr hålla med. Du är fortfarande vilsen. Det du behöver är inte ett träningsschema utan ett syfte med ditt liv. Du saknar sunda värderingar och bra manliga förebilder. Det kanske låter infantilt och kryptiskt i dina ögon men kan utveckla ordentligt ifall du vill.
Citera
2016-07-20, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lordrogue
Måste tyvärr hålla med. Du är fortfarande vilsen. Det du behöver är inte ett träningsschema utan ett syfte med ditt liv. Du saknar sunda värderingar och bra manliga förebilder. Det kanske låter infantilt och kryptiskt i dina ögon men kan utveckla ordentligt ifall du vill.

Jag är vilsen och behöver ett syfte med livet, ja. Några bra riktiga manliga förebilder jag ser upp till har jag inte, fast du får gärna utveckla.

Tänker på att jag saknar sunda värderingar? Har inte skrivit vad för värderingar jag har i livet här i tråden. Så du får mer än gärna utveckla, tror jag vet hur du tänker. Får se om jag har rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in