Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-07-19, 21:26
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le.
När blir officiellt? "The first ballot"

Att Trump är GoPs kandidat?

På torsdag har jag för mig
2016-07-19, 21:30
Medlem
mrtowlies avatar
Trump har inte tweetat på över 15 timmar, förutom en tramsig re-tweet från någon av hans staffers.

Är han utom sig av vrede över att hans fru skämde ut sig framför miljontals tittare med ett plagierat tal?
2016-07-19, 21:38
Medlem
Jag kan inte förstå grejen kring Melanias tal. Jag bara gissar men sannolikheten känns hög att det finns rätt stora likheter i alla tal som FLOTUSar gett genom tiderna?
2016-07-19, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Trump har inte tweetat på över 15 timmar, förutom en tramsig re-tweet från någon av hans staffers.

Är han utom sig av vrede över att hans fru skämde ut sig framför miljontals tittare med ett plagierat tal?

Har för mig att Trump sagt att hans presidentkampanj börjar på allvar vid konventet. Som vi ser så har han ju twittrat och vid facebook nästan enbart saker ur konventet.

Tror Trump är beredd på att media kommer försöka skapa kaos så han tar det lugnt och fokuserar på konventet teman.
2016-07-19, 21:39
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Vilka amatörer. Ofattbart dåligt att tappa bollen som Trump har gjort.

Konspirationsteorin gällande att han i hemlighet hjälper Clintons blir mer och mer trovärdig
2016-07-19, 21:40
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Jag kan inte förstå grejen kring Melanias tal. Jag bara gissar men sannolikheten känns hög att det finns rätt stora likheter i alla tal som FLOTUSar gett genom tiderna?

Skulle gissa på att det är hela biten att det känns falskt? (ren gissning dock)
2016-07-19, 21:43
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara

De berör väl i stort samma överliggande teman, men att de skulle, som i detta fallet, överensstämma ord för ord i vissa passager tar jag för osannolikt. Det är ju ett löjligt uppenbart plagiat och extra kul hur trump-lägret förnekar det. Nu drar de upp My little pony och annat skit för att påvisa vilken "slump" det är.

http://edition.cnn.com/2016/07/19/politics/melania-trump-michelle-obama-speech/index.html

Att importfrun dessutom drog en Trump och påstod att hon skrivit talet själv med ytterst lite hjälp gör det extra komiskt, nu får hon personligen ta smällen på grund av sin bluff. En bluff som Trump-lägret dessutom called out genom att släppa en release som sa precis motsatsen.
2016-07-19, 21:46
Medlem
Le.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Att Trump är GoPs kandidat?

På torsdag har jag för mig
Ja precis det jag tänkte på tack!
2016-07-19, 21:54
Medlem
0rganets avatar
Citat:
De berör väl i stort samma överliggande teman, men att de skulle, som i detta fallet, överensstämma ord för ord i vissa passager tar jag för osannolikt. Det är ju ett löjligt uppenbart plagiat och extra kul hur trump-lägret förnekar det. Nu drar de upp My little pony och annat skit för att påvisa vilken "slump" det är.

http://edition.cnn.com/2016/07/19/politics/melania-trump-michelle-obama-speech/index.html

Att importfrun dessutom drog en Trump och påstod att hon skrivit talet själv med ytterst lite hjälp gör det extra komiskt, nu får hon personligen ta smällen på grund av sin bluff. En bluff som Trump-lägret dessutom called out genom att släppa en release som sa precis motsatsen.
Det verkar dessutom som samordningen mellan Trumph och GOP inte fungera eller så kanske GOP vill sabba Trumphs kampanj?
Här finns en jmf:
https://t.co/t6wMGLt6r9
2016-07-19, 22:02
Medlem
squeakys avatar
Stoppa pressarna, fläskberget Chris Christie kommer till Melanias försvar och hävdar följande:
Citat:
"There's no way that Melania Trump was plagiarizing Michelle Obama's speech."
"I just don't see it," Christie told CNN's Jamie Gangel in an interview Tuesday, adding later, "If we're talking about 7% of a speech, that was really, universally considered to be a good performance by Melania. I know her. There's no way that Melania Trump was plagiarizing Michelle Obama's speech."
Christie försöker nog att smörja in sig för att få en plats vid köttgrytan.

Nu när Trumplägret har insett att Damage control är lönlöst så försöker de att skylla på Hillary.

Citat:
Manafort, on CNN's "New Day," said the scrutiny over Melania Trump's speech was the work of Clinton's campaign.
"This is once again an example of when a woman threatens Hillary Clinton, she seeks out to demean her and take her down. It's not going to work," he said.
However, Trump's aides haven't pointed to any evidence of Democrats' involvement in fanning the controversy.
Om man nu ska försöka kasta skit på sin motståndare så är bevis en bra början.

2016-07-19, 22:07
Medlem
Nu gör SVT och TV4 en stor sak av att Fru Trumps tal är ett "plagiat" av Fru Obamas tal 2008. Upptagenheten av påstådda likheter är i sig ett desperationstecken hos de goda krafterna, och ordvalet plagiat insinuerar något förtäckt, ett brott mot en upphovsrätt som inte finns i sammanhanget.
2016-07-19, 22:08
Bannlyst
Citat:

Helt skrämmande!
Tror du, att det blir ett större skandal än SD:s kampanj mot zigenare/vänstern i Östermalm?
Hur mycket kommer det kosta Trump i opinionen?

Alltså, herregud! Trump gick mot mexikaner, mot Megyn Kelly, vägrade ta avstånd från KKK. Men vänster hoppas fortfarande
Även Nate Silver gick över (i mars, tror jag)
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Nu gör SVT och TV4 en stor sak av att Fru Trumps tal är ett "plagiat" av Fru Obamas tal 2008. Upptagenheten av påstådda likheter är i sig ett desperationstecken hos de goda krafterna, och ordvalet plagiat insinuerar något förtäckt, ett brott mot en upphovsrätt som inte finns i sammanhanget.
Hehe
Senast redigerad av Lille.Stockholm 2016-07-19 kl. 22:10.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in