Citat:
Ursprungligen postat av
chillhunter
Det är bara lämna in pipan för gängning eller köpa en till pipa som är färdiggängad för choke det kostar typ lika mycket men om man vill slippa fixa licens på en till pipa så är det ju smidigare att lämna in original pipan.
Det går även utmärkt att jaga fågel med bössan i originalutförande man får bara låta fåglarna komma lite närmare en vanligt.
Tack för svaret
Tänkte mer ha två pipor som man växlar mellan då man är på drevjakt respektive fågeljakt.
Gillar manuellt repeterande bössor.. har utvecklat en allergi mot halvottos trots att jag har ägt flera, och äger den lilla 10/22an.. kan det faila så kan man ge sig fan på att det failar när man absolut inte vill.
Hur är dessa att repetera?
Några droppar CLP eller Hoppes #9 på rätt ställe och de repeterar smidigt?
Till sist och syvende.. finns dessa i 20" (~50cm piplängd?)
Den hagelbock jag har nu skjuter fint med sina 28" men tänkte att 20" skulle vara smidigare att hantera, så länge "svingen" inte blir kass..
En annan sak, bakkappa/rekyldämp, kommer de i std. utförande eller är det Hogue kolv som gäller?
Ursäkta, många frågor.. men man ligger och velar mellan en bygelrepeter i schysst kaliber eller en hagelpump.
Kanske lite mer åt hagelpump i.o.m slug-pipa.. många grisar här nere alltså, sköt ihjäl två samtidigt på tomten häromåret med bultbössan och tänkte att det vore fint med en slugbössa istället.
Har inte hittat tillräcklig data om flyktsträckan för gris för exempelvis 555 grains slugs... kan tänka mig att man slipper asa ut grisarna från under vinbärsbuskarna om man får in en fin träff med en sådan slug