2016-07-18, 17:05
Medlem
Public Enemys avatar
Då är det OK att i fortsättningen bära niqab/burka på demonstrationer och fotbollsmatcher också. Det är bara att hävda att man är kvinna och muslim, så får de inte titta efter.
Citera
2016-07-18, 17:57
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Valkampanjen för SD fortsätter. De får mer stöd gratis än all tänkbar egen betald reklam.

Allt som hör till försämringar för rättssäkerhet typ detta är perfekt för SD. Alla röstberättigade som är mentalt friska inser att så här kan man inte få ha det.

Faktum är att just det här specifika fallet skulle SD kunna spinna rejält på.

Jag tror gränsen är passerad med detta. Inte ens en sömning letsdance-svenne kan tycka att detta är ok. Svenne är van att lita på stat och myndighet in absurdum, och jag tror att detta skulle kunna få sig en rejäl törn med det här fallet. Bilbränder och gruppvåldtäkter kan svenne mentalt hålla på avstånd, men att muslimska/islamistiska religiösa vidskepelser nu tar över svenskt rättsväsende tror jag kryper under huden hos svenne banan på ett annat sätt.

Enda haken är att detta inte fått större uppmärksamhet och tryckts in i svenska folkets ansikte ordentligt. Med rätt spinn skulle den här snöbollen kunna bli en lavin.

Skulle SD veva detta ordentligt i media och debatter kan det bli en vändpunkt där även radhus-svenne ser hur korrupt Sverige har blivit.

Hoppas de tar tag i detta för det här är ett synnerligen effektivt slagträ.
Citera
2016-07-18, 19:29
Medlem
BillHicksHOLLOGRAMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Public Enemy
Då är det OK att i fortsättningen bära niqab/burka på demonstrationer och fotbollsmatcher också. Det är bara att hävda att man är kvinna och muslim, så får de inte titta efter.

Jepp men normala människor får ej ha keps på sig i skolan...
Det borde ju gå att göra om man är kvinna på insidan
Senast redigerad av BillHicksHOLLOGRAM 2016-07-18 kl. 19:49.
Citera
2016-07-18, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Jag kan personligen tycka att det är på tiden att vi uppfinner lite nya religioner, ungefär som pastafarianerna, och sedan kräver diverse suspekta särrättigheter på löpande band. Personligen måste jag exempelvis dricka öl på allmän plats tre gånger om dagen, gå helt naken på söndagar (även offentligt) och bli serverad specialkost i form av skräpmat var jag än befinner mig. Det är något min gud har sagt och fan ta den som kränker mina religiösa rättigheter!
det tycker jag med. jag hade gått med i den religionen direkt. förutom det där med att gå naken kanske
Citera
2016-07-18, 19:57
Medlem
knullklassons avatar
Är det JO-kärringen och Sverigehataren Cecilia Renfors som ligger bakom det här?

(FB) Cecilia Renfors - en synnerligen obehaglig makthavare
Senast redigerad av knullklasson 2016-07-18 kl. 20:05.
Citera
2016-07-18, 23:13
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:

Hehe, härligt när Aik och Djurgårdens klackar kommer ikläda sig burkor i lagets färger på läktarna - vem kan hindra dem?
Citera
2016-07-18, 23:46
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Faktum är att just det här specifika fallet skulle SD kunna spinna rejält på.

Jag tror gränsen är passerad med detta. Inte ens en sömning letsdance-svenne kan tycka att detta är ok. Svenne är van att lita på stat och myndighet in absurdum, och jag tror att detta skulle kunna få sig en rejäl törn med det här fallet. Bilbränder och gruppvåldtäkter kan svenne mentalt hålla på avstånd, men att muslimska/islamistiska religiösa vidskepelser nu tar över svenskt rättsväsende tror jag kryper under huden hos svenne banan på ett annat sätt.

Enda haken är att detta inte fått större uppmärksamhet och tryckts in i svenska folkets ansikte ordentligt. Med rätt spinn skulle den här snöbollen kunna bli en lavin.

Skulle SD veva detta ordentligt i media och debatter kan det bli en vändpunkt där även radhus-svenne ser hur korrupt Sverige har blivit.

Hoppas de tar tag i detta för det här är ett synnerligen effektivt slagträ.

Tipsa Kent Ekeroth och Adam Marttinen, de är SDs ledamöter i Justitieutskottet, tipsa även Suppleanterna: Richard Jomshof, Björn Söder, Stefan Jakobsson och Runar Filper.
http://www.riksdagen.se/sv/utskotten-eu-namnden/justitieutskottet/

du har helt rätt Bingolotto-Allsång på Skansen Svensken gillar verkligen inte sånt där, problemet är som sagt att de inte uppmärksammas på korruptionen.

Burka är helt klart ett rött skynke och de bör trycka hårt på detta, detta är en rättsskandal.

När övriga Europa går för att bannlysa sånt här trams så går Sverige den motsatta vägen trots att folket med största sannolikhet är emot det hela. Om hon inte kan visa håret ska hon inte bo i Sverige.
Citera
2016-07-19, 00:07
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P4n0pl147h305
Tipsa Kent Ekeroth och Adam Marttinen, de är SDs ledamöter i Justitieutskottet, tipsa även Suppleanterna: Richard Jomshof, Björn Söder, Stefan Jakobsson och Runar Filper.
http://www.riksdagen.se/sv/utskotten-eu-namnden/justitieutskottet/

du har helt rätt Bingolotto-Allsång på Skansen Svensken gillar verkligen inte sånt där, problemet är som sagt att de inte uppmärksammas på korruptionen.

Burka är helt klart ett rött skynke och de bör trycka hårt på detta, detta är en rättsskandal.

När övriga Europa går för att bannlysa sånt här trams så går Sverige den motsatta vägen trots att folket med största sannolikhet är emot det hela. Om hon inte kan visa håret ska hon inte bo i Sverige.

Du har rätt, jag ska fixa detta. Det går inte att sitta och vänta på att någon annan ska ta tag i det. Hoppas fler hänger på, den här grejen är för viktig för att tappas bort. Det är illa på riktigt nu och folk måste få veta det.

Citat:
Om hon inte kan visa håret ska hon inte bo i Sverige.

Det där gillar jag. Konkret och rakt. Tydligt budskap.
Citera
2016-07-19, 03:32
Medlem
bara låta en kvinna från domstolen verifiera identiteten bakoms tängda dörrar, inte konstigare än så?
Citera
2016-07-19, 09:27
Medlem
R.Victorianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av betstar
bara låta en kvinna från domstolen verifiera identiteten bakoms tängda dörrar, inte konstigare än så?

En person kan bli köpt/hotad. Svårare att köpa/hota 15 personer.
Citera
2016-07-19, 12:47
Medlem
Citat:

Inte så lätt att springa från/rusa mot polisen i burka kanske. Har i och för sig inte
försökt ...
Citera
2016-07-20, 12:01
Medlem
BillHicksHOLLOGRAMs avatar
Vet våra politiker inte vad som händer i UK?
Vet inte politikerna att de aldrig kommer nöja sig?
Vet inte politikerna att muslimerna hatar oss?
Vet inte våra politiker inte någonting?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in