2016-11-03, 02:09
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chill123
Tjenare, torskade för rånförsök, misshandel och olaga hot. De försöker få de till försök till grovt rån men de där kommer aldrig hålla.

Vad är rimlig påfölj? Har bara blivit straffad för ett brott där jag fick en månads fängelse innan.

Mvh.
Misshandeln och det olaga hotet lär konsumeras av rånet. Rån ger 1 till 6 års fängelse. Grovt rån 4 till 10 års fängelse. Straffskalorna för försöksbrott är desamma.
Citera
2016-11-03, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Misshandeln och det olaga hotet lär konsumeras av rånet. Rån ger 1 till 6 års fängelse. Grovt rån 4 till 10 års fängelse. Straffskalorna för försöksbrott är desamma.

Hej tack för svar. Misshandeln och hotet var inte emot den som jag försökte råna, utan efteråt när jag va på väg därifrån och folk försökte lägga sig i. Gör det någon skillnad?
Citera
2016-11-03, 21:19
Medlem
Krabats avatar
Vad kan jag tänka mig för straff om jag åker dit för smuggling av ketamin till sverige? Från holland - sverige, i tullen.
Citera
2016-11-06, 15:16
Medlem
JavierPenas avatar
Fråga om de rättsliga följderna av "spöket".

Spöket går ut på att man har sex med en tjej doggystyle framför ett fönster. Mitt i akten byter man av med sin rutinerade polare som fortsätter att ha sex med tjejen utan att hon märker att bytet ägt rum. Man lämnar rummet och går ut och vinkar till tjejen genom fönstret. Hon får panik och thats it. Spöket är fulländat.

Är spökets handlingar brottsliga? Med spöket så syftar jag på den person som inleder själva akten och som tjejen vet om att hon har sex med.
Citera
2016-11-06, 19:29
Medlem
oviktigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krabat
Vad kan jag tänka mig för straff om jag åker dit för smuggling av ketamin till sverige? Från holland - sverige, i tullen.

Svårt att säga utan att veta mängden och tidigare brottslighet.
Citera
2016-11-10, 19:49
Medlem
BoKKaBruns avatar
Vad kan straffet bli för 10 g cannabis? Och hur stor risk är det att polisen helt plötsligt skulle kalla till förhör/knacka på?
Citera
2016-11-11, 14:33
Medlem
Ursprungligen postat av Argakemisten
Jag vet inte riktigt vart jag ska posta, tycker det är för overkill å starta en ny tråd. Är nyreggad men hängt här och läst i många herrans år.

En juridisk fråga, jag blev medtagen på förhör av polisen pga ringa narkotikabrott, benzo och tjack. Jag glömde helt bort den händelsen då jag för övrigt var ganska korkad samtidigt. Men nu till saken så fick jag ett straffföreläggande hem där jag skulle betala 3600 i böter samt bli dömd för ringa. Då mejlade jag över min receptlista till åklagarn på elvanse och mitt tidigare benzobruk (som jag med har på recept)

och då las det ner på objektiva grunder att man inte kunde förvänta sig en fällande dom.

Det stora problemet är att jag torska en vecka senare igen, precis samma sak typ. Men den här gången fick polisen in min receptlista innan de hann gå till åklagare. Så jag ringde och frågade vad som hände med misstanken, och då sa han att jag hade väldigt höga mängder amfetamin på analysen och att även om jag tog alldeles på tok för hög dos av min medicin så var det brottsligt?.

Kommer det funka att förklara för åklagaren igen på samma sätt som innan?

För att se skillnad mellan d och l isomern krävs ett blodprov, även om man vill drogtesta någon där man misstänker läkemedelsintoxikation, och eftersom jag inte hade någon annan substans eller doping i mig då så lämna ja ett urinprov.

Detta var sista gången jag gjorde något brottsligt, har bytt karriär sedan jag började medicinera och fått en helt ny syn på livet pga andra omständigheter. Men har fortfarande sjuk ångest pga denna sista grej eftersom jag har kämpat med körkortet för att få ta om det i flera års tid.

Så någon vänlig själ som har några tankar eller synpunkter?

mvh
Citera
2016-11-13, 17:18
Medlem
oviktigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoKKaBrun
Vad kan straffet bli för 10 g cannabis? Och hur stor risk är det att polisen helt plötsligt skulle kalla till förhör/knacka på?

Fråga 1. 60 dagsböter
Fråga 2. ????
Citera
2016-11-14, 14:27
Medlem
Jag tänker trimma en gammal moped och undrar vad som kan hända ifall snuten tar mig?
Citera
2016-11-14, 16:03
Medlem
Sobofieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Jag tänker trimma en gammal moped och undrar vad som kan hända ifall snuten tar mig?

Olovlig körning. Dagsböter. Körkortsproblem.
Citera
2016-11-14, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobofied
Olovlig körning. Dagsböter. Körkortsproblem.
Är det nån skala som gäller beroende på vad det är för hastighet som hålls om polisen kommer?
Citera
2016-11-14, 20:46
Medlem
oviktigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter

Olovlig körning om du saknar behörighet för den nya klassen mopeden blir (motorcykel). Annars döms du för brott mot vägtrafiklagen för att du inte registrerat mopeden som motorcykel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in