Konstigt. För tre dagar sen uppdaterades tydligen statusen på min beställning till: Delivered by driver to Pickup parcelshop - hemköp
Ingen har varit här och knackat på ens och jag har inte fått någon avi?
Eller det kanske är hemköp någon annanstans i sverige och paketet väntar på att hämtas av typ postnord eller nåt. Har ingen aning men hoppas jag får det snart
Senast redigerad av MarqsN92 2016-07-06 kl. 17:59.
Sorry för dubbelpost men nu såg jag statusen från i fredags:
Unfortunately we have not been able to deliver your parcel.
Consignee not located, notification has been left.
Parcelshop delivery after 1st delivery attempt
Har varken fått papper eller sms
Senast redigerad av MarqsN92 2016-07-06 kl. 18:31.
Konstigt. För tre dagar sen uppdaterades tydligen statusen på min beställning till: Delivered by driver to Pickup parcelshop - hemköp
Ingen har varit här och knackat på ens och jag har inte fått någon avi?
Eller det kanske är hemköp någon annanstans i sverige och paketet väntar på att hämtas av typ postnord eller nåt. Har ingen aning men hoppas jag får det snart
Det känns som det är ditt Hemköp som inte skickat någon lapp till dig. Gå och hör med dem så kanske de har ditt paket, de borde kunna hitta det om du kan ungefärlig vikt och storlek.
Det känns som det är ditt Hemköp som inte skickat någon lapp till dig. Gå och hör med dem så kanske de har ditt paket, de borde kunna hitta det om du kan ungefärlig vikt och storlek.
Tanken är att beställa 2 stycken flak Norrlands Guld för 198.00kr , 389 med frakt , 528 inklusive pant på Sytemet.
Men då går det alltså inte att panta burkarna sen? Är det stor chans att åka fast i Tullen och få betala skatt/tullavgifter? Känns inte som att det är värt att beställa öl från Tyskland?
Min bästa 'medsammensvurna' Frank Pe är tillbaks på tråden igen: Tror det nu börjar bli läge lägga en order för höst & vinter (kanske delad upp i 2 försendelser). Jag har köpt från Mr. T. 2 gångar tidigare i år, men kanske jag ska prove en liten beställning från Burkbolaget (provbeställning) - någon skrev att PostNord inte var inblandad i transport... Har hörd tullen varit på alert igen denna sommar också; samma som för 5 år sen när Vin&Sprit hade specialerbjudande på frakt - och många fick 'böta' (betala punktskatt + transporttillägg - eller vad dom nu kallar dessa extra 20 % straffavgift) - jag har än inte betald mer än dom skatter som man ska betala (alkoholskatt i Spanien eller Tyskland) - inga som har provat min gamla favorit 'Bodegashop' på senaste tiden?
Min bästa 'medsammensvurna' Frank Pe är tillbaks på tråden igen: Tror det nu börjar bli läge lägga en order för höst & vinter (kanske delad upp i 2 försendelser). Jag har köpt från Mr. T. 2 gångar tidigare i år, men kanske jag ska prove en liten beställning från Burkbolaget (provbeställning) - någon skrev att PostNord inte var inblandad i transport... Har hörd tullen varit på alert igen denna sommar också; samma som för 5 år sen när Vin&Sprit hade specialerbjudande på frakt - och många fick 'böta' (betala punktskatt + transporttillägg - eller vad dom nu kallar dessa extra 20 % straffavgift) - jag har än inte betald mer än dom skatter som man ska betala (alkoholskatt i Spanien eller Tyskland) - inga som har provat min gamla favorit 'Bodegashop' på senaste tiden?
Jag säger bara SKÅL
Kompis beställde stort lass från bodega o fick det utan problem för en månad sen
Tänkte prova beställa från vinsajten eller annan sida. Någon som har beställt nyligt och fått hem varorna?
Vilken butik har snabbast leveranstid?
Blir nog bara 6 flaskor.
När du skriver "det kom med DHL", så menar du att det skickades från Spanien med DHL och att PostNord tok över utkörning i Sverige? Eller beställde han bokstavligen "ett lass" - och att DHL fick köra lastbilen till hans dörr...?