Nåja nu är det inte direkt hugget i sten att Trump vinner. Clinton får utöver sina anhängare också röster från personer som inte vill ha Trump som president så det är långt ifrån över för hennes del även om jag personligen avskyr henne.
Ny från CNN också:
Clinton carries 42%, Trump 37%, Johnson 13% and Stein 5%. That represents almost no change for either Clinton or Trump, but a 4-point bump for Johnson.
Nåja nu är det inte direkt hugget i sten att Trump vinner. Clinton får utöver sina anhängare också röster från personer som inte vill ha Trump som president så det är långt ifrån över för hennes del även om jag personligen avskyr henne.
Jag sa ju inte det, men det är roligt, att eliten börjar "förbereda sig"
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Ny ABC/WaPo poll:
Hillary Clinton 47% -4 sedan deras senaste mätning 6/20-6/23
METHODOLOGY – This ABC News/Washington Post poll was conducted by landline and
cellular telephone July 11-14, 2016, in English and Spanish, among a random national sample of
1,003 adults, including 816 registered voters. Results have a margin of sampling error of 3.5
points, including the design effect, for the full sample, and 4 points for registered voters. Partisan
divisions are 33-23-35 percent, Democrats-Republicans-independents, in the full sample, 33-27-
33 among registered voters.
Intressant. Det var alltså delvis efter Bernies endorsment den 12 juli
Jag förstår inte vad Clinton överhuvudtaget skulle kunna använda för att slå tillbaka mot Trump? De senaste små försöken har ju varit rent löjeväckande. Trump har lyckats få en hel nation att förknippa Hillary med korruption och lögner, och han har sanningen på sin sida. Crooked Hillary har etsats sig fast som en igel i det Amerikanska medvetandet.
Och de två har inte ens börjat debattera än! Slakten från Trump kommer bli så fullständig och total. Hillary kommer bli politikens Ghostbusters, dvs totalt sågad. Att Trump inte är politiskt erfaren eller har 100% koll på allt spelar ingen roll i detta val eftersom valet är ett kulturellt val, ett krig mellan ettablissemanget, globalism, uppknullad feminism, politisk korrekthet och sunt förnuft & patriotism. Vad har hon att komma med vid det här laget som kan dessimera Trump?
https://www.donaldjtrump.com/positions/healthcare-reform Varsågod.
Angående IS, ja inte fan ska man försöka störta statsskicket och försöka avsätta en diktator man inte gillar genom proxy-krig och beväpna "moderate rebels", har man inte lärt sig någonting? Hade man inte startat inbördeskrig, gått Turkiets och Saudiarabiens vägnar och försökt toppla Assad hade allihopa kunnat fokusera på IS. För efter IS har du boko haram, al-nusra, talibaner, al-azzam brigaden och 100 st till allah akbar-terrororganisationer.
Det är ju bra att hans rådgivare fyllt hemsidan med förslag. Man har gjort det med hans skatteplan också men det betyder inte det är seriöst (experterna är nästan enade om att den är usel och kommer leda till mycket högre skulder). Tar man bort Obamacare kan 24 miljoner människor förlora sin sjukförsäkring år 2021 och då krävs det mycket för att få människor att acceptera den ska bort.