Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-07-17, 00:26
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Pence kan ta det lugnt och smälta in som en livvakt bakom Trump.

Scott Adams säger samma sak, nämligen att Gingrich vore ett katastrofalt val som VP och att Pence är idealisk.

Citat:
Ursprungligen postat av Scott Adams
The Pence Pick

You might be wondering what I think of Trump’s decision to pick Mike Pence for VP, given that Pence has disagreed with Trump on substantive policy issues in the past.

First of all, policies don’t matter in this election, or in any other election. Reason is mostly an illusion. And anyway, Pence will modify his positions to match Trump. No one cares.

Secondly, political experts say making a good choice for a VP running mate can’t help a candidate much, but a bad choice can hurt. Pence doesn’t do much to help, but he also doesn’t do much to hurt. So he’s a safe choice on that dimension. And he has plenty of government experience, as Trump says he needs. So Pence helps solve for Trump’s lack of experience. But those effects are all marginal.

What matters with Pence is how he looks in terms of contrast with Trump. The best choice for VP is someone who looks like a boring, washed-out version of the top of the ticket. You need that contrast to remind people that the top of the ticket is truly special.

Pence is an experienced politician. But you stand him next to Trump and he sort of disappears. The contrast persuades you – subconsciously – that Trump is better than an experienced politician. That’s totally irrational, and totally effective.

What’s Clinton’s biggest strength? Experience. How does Trump compare to the experienced politician on his own ticket? Better, at least in the public’s irrational way of thinking. So if Clinton and Pence are both experienced, and you prefer Trump over Pence, you somewhat automatically extend that thinking to Clinton – with all of her boring experience – and imagine her to be a weak version of Trump as well.

Replace Trump and Pence with Reagan and Bush-the-elder to see how well this contrast-based persuasion works.

And think of Obama picking Biden. It’s all the same persuasion trick. You want the VP to be the solid, uninteresting version of whoever is at the top of the ticket.

Now imagine if Trump had picked Gingrich for his VP running mate. Gingrich would make Trump look less experienced, less informed, and less intelligent by contrast. That’s a bad formula for winning. Gingrich is simply too interesting.

And after Gingrich came out in favor of testing Muslims for loyalty to Sharia law, he became the worst possible choice for Trump’s running mate. Trump is trying to move to the middle for the general election. Gingrich is running hard in the opposite direction. If Gingrich is not on the ticket, his radical-sounding ideas create an anchor that actually makes Trump look moderate by comparison. But if Gingrich had been a running mate, it would make a Trump presidency look scarier than it already is. And fear is Clinton’s best weapon against Trump. So no matter what Trump planned a week ago, Gingrich took himself out of the running with his recent comments about testing Muslims. Still, I expect Gingrich to be part of a Trump administration somehow.

No matter what you think of Pence, he was the right choice on the dimension of persuasion. And that’s the only dimension that will matter here. Trump just needs to stay boring until November to win. Pence can do that. Gingrich probably could not.

http://blog.dilbert.com/post/147495137831/gingrich-pence-and-monitoring-mosques
2016-07-17, 00:42
Medlem
freeriderXIIs avatar
Ann Coulter som Trumps presstalesman/kvinna vore underhållande.

Kanske skrämma iväg en del väljare men roligt. Hon skulle ju inte stå för att arbeta fram policy utan mer leverera budskapet.

Dock har hennes bok Adios America kanske påverkat Trump en del.
Senast redigerad av freeriderXII 2016-07-17 kl. 00:45.
2016-07-17, 03:50
Medlem
AkeTheSnakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Pence kan ta det lugnt och smälta in som en livvakt bakom Trump.
Livvakter finns redan men jag instämmer. Det blir spännande med Konventet i Cleveland till veckan.
Det sägs att Black Lives Matter ska dit och protestera, beväpnade.
Hells Angels m.fl lär dyka upp som Trump support, uppskattningsvis 10000 bikers Det kan sluta illa. https://www.youtube.com/watch?v=TMt_x3qtROk
2016-07-17, 04:07
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Mike Pence kanske är lite tråkig, det beror på hur man ser det. Han är en hårt arbetande politiker som har gjort mycket för Indiana, bland annat skapat mer än 150.000 nya arbeten. Han är otroligt respekterad och har ett stort stöd bakom sig som kommer att gynna Donald Trump.

Mike Pence är dötråkig! Har jag ju sagt. Men men...

Jag kan räkna upp fördelarna med honom såklart. Han får med sig Cruz-folket, och Ryan-folket, och så hoppades man på Koch-bröderna. Men men...

Det stora problemet är att han är otestad i skarpt läge. Till skillnad från Christie, Sessions och Gingrich. Alla dessa har testats i skarpt läge och lyckats stå pall (på ett eller annat sätt) när det gäller att stå upp för Trumps kompromisslösa anti-PK-linje, som ju uppfattas som "extrem" among the gentry. Jag förstår inte att man väljer någon som Pence, som är helt otestad på denna den viktigaste egenskapen för en Trump-VP. Det bådar inte gott... Han verkar inte vara typen...
2016-07-17, 04:11
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Jag ska lägga till något positivt om Pence. Han har erfarenhet både från kongressen och som guvernör, vilket är en idealisk CV för en VP. Men därmed inte sagt att han är en bra Trump-VP. Jag tillåter mig att tveka.
2016-07-17, 04:18
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon.Snowball
Scott Adams säger samma sak, nämligen att Gingrich vore ett katastrofalt val som VP och att Pence är idealisk.

http://blog.dilbert.com/post/147495137831/gingrich-pence-and-monitoring-mosques

Mycket intressant. Scott Adams är ofta briljant. Och människor är som sagt djupt djupt irrationella. vilket framgår såväl i som utanför tråden.
2016-07-17, 05:00
Medlem
EvilGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Tror Mike Pence har de vita kvinnorna runt sitt lillfinger.

Inte precis så att Clintons Vp tilltalar dem:

http://i.huffpost.com/gen/1361404/images/o-TIM-KAINE-NATIONAL-PRESS-CLUB-SPELLING-BEE-facebook.jpg

Källa på att det där är Clintons VP? Eller sitter du på mer information än alla andra gör?
2016-07-17, 05:06
Medlem
TKD_1337s avatar
Jag lyssnar jättemycket på Donalds Trumps tal och intervjuer eftersom jag tycker han är en intressant och underhållande person även om han är okunnig och slänger ur sig bisarra påståenden. Jag har lagt märke till att han börjat använda sig mer av anteckningar den senaste veckan ungefär och han säger alltid "nu har jag skrivit ner lite anteckningar" och lägger till att "det betyder det kommer direkt från hjärtat". Vem försöker han lura? När det behövs något detaljerat måste han läsa från teleprompters eller anteckningar från sina rådgivare. Han blir ju en helt annan person när han läser från teleprompters. Det är inget fel i att använda det men hur ska han klara sig i debatterna mot Hillary Clinton?

Om jag minns rätt så var det Newt Gingrich som frågade Sean Hannity (finns förresten ingen i mediebranschen som fjäskat mer än Hannity för Trump och i överlag är han i toppen tillsammans med Gingrich och Ann Coulter) ironiskt om Hillary Clinton ska ta med sig till teleprompters till debatterna. Han tyckte hon förlita sig för mycket på dem till skillnad från Trump men vi kommer snart se hur Clinton kommer krossa Trump i debatterna. Han har ingen chans.

Det finns mycket att ta upp men det kanske värsta är att Trump i över ett år som presidentkandidat inte kan förklara hur hans alternativ till Obamacare är bättre. Han säger bara att man ska ersätta det med något mycket bättre och någon gång lägger han till lite mer som när Marco Rubio gjorde bort Trump för nästan fem månader sedan.

Trots det var i mitten i februari har han inte bemödat sig med att sätta in sig i frågan. Nu tycker jag att Obamacare är bra men eftersom det är en av Trumps största frågor ska han kunna argumentera om hur det blir bättre med hans förslag (plan kan man inte beskriva det som).

En annan sak, som delvis är kopplad till ISIS-problemet och Trump själv försöker ju koppla ihop de två, är Irakkriget. Han var själv för kriget men fortsätter hävda motsatsen och påstår han har bevisen på sin sida när det är tvärtom. Som tur för hans del har han fått lite mothugg i intervjuer men när han ska debattera kommer media presentera faktan och Clinton kommer såklart attackera honom om hon blir attackerad för sitt stöd för kriget.

Att han kommer krossa ISIS är något annat Trump gillar att säga. Hur det ska gå till vet han inte själv men han får mycket applåder för sina talking points ("we got to knock the hell out of ISIS" etc.) från lika vilse republikaner så det räcker för honom. Någon gång tar han upp att man måste "ta oljan" men den USA-ledda koalitionen jobbar redan med det. Här hade han faktiskt kunnat tjäna poäng om han tog upp att det viktigaste är att stoppa kriget i Syrien för så är det ju (se vad Yousef Munayyer skrivit och sagt på https://www.thenation.com/article/there-is-only-one-way-to-destroy-isis/ och http://m.democracynow.org/stories/16052).
Det är den största ISIS-spridaren.

Exakt hur det ska gå till att stoppa kriget är svårt att svara på men man kan ju börja med att identifiera en av lösningarna till att krossa ISIS. Trump är mer inne på att ta upp republikanernas talking point om att man inte kan lösa problemet utan att definiera problemet som "radical Islamic terrorism".

Trump imponerar verkligen inte. Jag tycker Mark Cuban (affärsman som bland annat äger NBA-laget Dallas Mavericks och känner Trump) beskrivit honom bra.

Mark Cuban: Trump: 'Hasn't Learned And That's a Real Problem'
Mark Cuban on Donald Trump: 'It’s Rare That You See Someone Get Stupider'

Trump har inte läst på om alla viktiga frågor.
Senast redigerad av TKD_1337 2016-07-17 kl. 06:04.
2016-07-17, 05:37
Medlem
AkeTheSnakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Jag lyssnar jättemycket på Donalds Trumps tal och intervjuer eftersom jag tycker han är en intressant och underhållande person även om han är okunnig och slänger ur sig bisarra påståenden. Jag har lagt märke till att han börjat använda sig mer av anteckningar den senaste veckan ungefär och han säger alltid "nu har jag skrivit ner lite anteckningar" och lägger till att "det betyder det kommer direkt från hjärtat". Vem försöker han lura? När det behövs något detaljerat måste han läsa från teleprompters eller anteckningar från sina rådgivare. Han blir ju en helt annan person när han läser från teleprompters. Det är inget fel i att använda det men hur ska han klara sig i debatterna mot Hillary Clinton?

Om jag minns rätt så var det Newt Gingrich som frågade Sean Hannity (finns förresten ingen i mediebranschen som fjäskat mer än Hannity för Trump och i överlag är han i toppen tillsammans med Gingrich och Ann Coulter) ironiskt om Hillary Clinton ska ta med sig till teleprompters till debatterna. Han tyckte hon förlita sig för mycket på dem till skillnad från Trump men vi kommer snart se hur Clinton kommer krossa Trump i debatterna. Han har ingen chans.

Det finns mycket att ta upp men det kanske värsta är att Trump i över ett år som presidentkandidat inte kan förklara hur hans alternativ till Obamacare är bättre. Han säger bara att man ska ersätta det med något mycket bättre och någon gång lägger han till lite mer som när Marco Rubio gjorde bort Trump för nästan fem månader sedan.

Trots det var i mitten i februari har han inte bemödat sig med att sätta in sig i frågan. Nu tycker jag att Obamacare är bra men eftersom det är en av Trumps största frågor ska han kunna argumentera om hur det blir bättre med hans förslag (plan kan man inte beskriva det som).

En annan sak, som delvis är kopplad till ISIS-problemet och Trump själv försöker ju koppla ihop de två, är Irakkriget. Han var själv för kriget men fortsätter hävda motsatsen och påstår han har bevisen på sin sida när det är tvärtom. Som tur för hans del har han fått lite mothugg i intervjuer men när han ska debattera kommer media presentera faktan och Clinton kommer såklart attackera honom om hon blir attackerad för sitt stöd för kriget.

Att han kommer krossa ISIS är något annat Trump gillar att säga. Hur det ska gå till vet han inte själv men han får mycket applåder för sina talking points från lika vilse republikaner så det räcker för honom. Här hade han faktiskt kunnat tjäna poäng om han tog upp att det viktigaste är att stoppa kriget i Syrien för så är det ju (se vad Yousef Munayyer skrivit och sagt på https://www.thenation.com/article/there-is-only-one-way-to-destroy-isis/ och http://m.democracynow.org/stories/16052).

Exakt hur det ska gå till att stoppa kriget är svårt att svara på men man kan ju börja med att identifiera en av lösningarna till att krossa ISIS. Trump är ju lite inne på det när han presenterar republikanernas talking point om att man inte kan lösa problemet utan att definiera problemet som "radical Islam terrorism".

Trump imponerar verkligen inte. Jag tycker Marc Cuban (affärsman som bland annat äger NBA-laget Dallas Mavericks och känner Trump) beskrivit honom bra.
Hahaha, Trump kommer krossa Hillary Clinton. Det var årets säkraste spel, säkrare än Brexit som man fick 7 ggr på! Nuncio, jag menar Trump ger ännu helt otroliga 2,75! Obamacare är förresten skit! Det låter fint i folks öron. En vanlig simpel knegare med några dollar i timmen tjänar ju för mycket för att ens kunna utnyttja det? Hela USA, ( ja dem som kan se genom röken ) vet nu vad Clintons går för, hon kommer falla som en fura, var så säker! Ganska skönt att subban inte fick fängelse, skall bli ett sant nöje att få se när den korrupta slynan mosas!
IS HILLARY CLINTON GUILTY?
https://www.youtube.com/watch?v=6xNLLcS2Yx8
2016-07-17, 11:15
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337

Att han kommer krossa ISIS är något annat Trump gillar att säga. Hur det ska gå till vet han inte själv men han får mycket applåder för sina talking points ("we got to knock the hell out of ISIS" etc.) från lika vilse republikaner så det räcker för honom. Någon gång tar han upp att man måste "ta oljan" men den USA-ledda koalitionen jobbar redan med det. Här hade han faktiskt kunnat tjäna poäng om han tog upp att det viktigaste är att stoppa kriget i Syrien för så är det ju (se vad Yousef Munayyer skrivit och sagt på https://www.thenation.com/article/there-is-only-one-way-to-destroy-isis/ och http://m.democracynow.org/stories/16052).

Exakt hur det ska gå till att stoppa kriget är svårt att svara på men man kan ju börja med att identifiera en av lösningarna till att krossa ISIS. Trump är mer inne på att ta upp republikanernas talking point om att man inte kan lösa problemet utan att definiera problemet som "radical Islamic terrorism".

https://www.donaldjtrump.com/positions/healthcare-reform Varsågod.
Angående IS, ja inte fan ska man försöka störta statsskicket och försöka avsätta en diktator man inte gillar genom proxy-krig och beväpna "moderate rebels", har man inte lärt sig någonting? Hade man inte startat inbördeskrig, gått Turkiets och Saudiarabiens vägnar och försökt toppla Assad hade allihopa kunnat fokusera på IS. För efter IS har du boko haram, al-nusra, talibaner, al-azzam brigaden och 100 st till allah akbar-terrororganisationer.
2016-07-17, 11:17
Medlem
godhetsapostelns avatar
Har svårt att se Pence som Koch's val. Dom är visserligen konservativa, men med liberterian inriktning och" pro-choice, support same sex marriage". Däremot borde idioten Trump (jo han är en idiot men ändå mitt val) passa dom som handsken då dom lägger stora pengar på att ifrågasätta global uppvärmning (dom har tjänat sina pengar i oljebranchen).
2016-07-17, 13:47
Bannlyst
Leif GW Perssons spådom
Citat:
Allt-är-över-spaning, 1
EM i fotboll är över, politikerveckan i Almedalen är över, snart är även sommaren över och i dystra stunder på min studerkammare högst upp i huset på landet där jag bor får jag för mig att allt som egentligen räknas snart är över. Om knappt fyra månader när USA kommer att välja Donald Trump till sin näste president. Att det är så det kommer att bli insåg jag redan för ett år sedan då alla politiska förståsigpåare intygade motsatsen. Aldrig någonsin tidigare har jag så hett önskat att jag kommer att ha fel.

Intressant också, att ett "skandal" i USA lik den i Sverige (Eliassons/Johanssons utspel mot Åkessons) ägde rum häromveckan i USA.

Högsta domstolens domare Ruth Bader Ginsburg har kommenterat Trump, vilket man vanligtvis inte gör i USA (och i Sverige). I motsatsen till sina svenska kollegor har hon efteråt "ångrat", vad hon sa; efter att ha fått massa kritik även av sådana tidningar som WaPo/Politico (de förstod nog direkt vem som skulle gynnas av sådant).
Gingsburg är förresten också en mensaktivist (Hello, Pz)

NYT, WaPo side with Trump over Ginsburg - Politico
Ruth Bader Ginsburg Expresses Regret for Criticizing Donald Trump - NyT
Svenska medier valde självklart att inte ta upp det; inte så viktigt antagligen?

We'll have CBS News Elections Director Anthony Salvanto on hand to unveil some new Battleground Tracker poll numbers out of some key states, along with a look at voters across the swing state map.
Senast redigerad av Lille.Stockholm 2016-07-17 kl. 13:50.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in