2016-07-16, 10:06
Medlem
cheshires avatar
Anledningen till problemet bör bero på att om man inte anger något önskat filnamn så används originalnamnet vilket i mitt fall innehöll punkter. Detta skulle kunna tänkas ställa till det för konverteringsskriptet.
Citera
2016-07-16, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Jag provade tidigare med två kortare rippningar och då fungerade det helt utan felmeddelanden, så frågan är vad som "gick fel" den här (senaste) gången?

Citat:
Ursprungligen postat av cheshire
Jag gjorde som du vid min första rippning och fick samma resultat. Detta löstes genom att fylla i något vid Ange önskat filnamn:

Citat:
Anledningen till problemet bör bero på att om man inte anger något önskat filnamn så används originalnamnet vilket i mitt fall innehöll punkter. Detta skulle kunna tänkas ställa till det för konverteringsskriptet.

Ja, hur svårt kan det vara att läsa instruktionerna och sen fylla i ett filnamn.

Man tar ju helt enkelt en del av den URL man använder, t ex:
Kod:
Hela URLen:
http://www.svtplay.se/video/9558646/mr-robot/mr-robot-sasong-2-avsnitt-1

och markerar och kopierar sista delen av URLen:

mr-robot-sasong-2-avsnitt-1av12

som man då klistrar in vid "Ange önskat Filnamn".

'av12' på slutet tillagt av mig, så man vet hur många delar det är.

Som jag skrev för några dar sen så finns det ju en instruktion här i tråden:

www.flashback.org/sp56668059

Använder man den lär man inte kunna göra fel, den är ju skriven både för barn och rena dataidioter, dvs t.o.m. jag lyckades med umans prg redan första gången när jag hade läst det där!
Citera
2016-07-16, 10:40
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jblund

Använder man den lär man inte kunna göra fel, den är ju skriven både för barn och rena dataidioter, dvs t.o.m. jag lyckades med umans prg redan första gången när jag hade läst det där!
Eller så länkar man till original guiden istället för att länka till en guide skriven av en invalid.
Original guiden finns på projektets hemsida. Länk.
Citera
2016-07-16, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Y-Sophie
Eller så länkar man till original guiden istället för att länka till en guide skriven av en invalid.
Original guiden finns på projektets hemsida. Länk.

Sicket Surr!

Delar av umans instruktioner är ju solklart snodda från de instruktioner som jag länkade till, t ex delarna med vad filnamn inte får innehålla!

Läser man bakåt i tråden så hittar man dessutom en tidigare liknande - men inte lika utförlig - instruktion av samma användare, och den är skriven långt innan uman skrev någon 'egen', så umans 'guide' är verkligen inte att betrakta som 'original'!

De instruktioner jag länkar till är dessutom betydligt bättre för de som verkligen inte kan sånt här, för där finns inget utrymme för att göra fel under förutsättning att man verkligen läst de instruktioner jag länkar till.

Jag har sett detta förr; att du håller på och klankar ned på personer som försöker vara hjälpsamma; vad är det för problem du har - skriv du dina egna instruktioner istället, och ge fan i att lägga dig i vad andra länkar till - så länge som det de länkar till är KORREKT!
Senast redigerad av jblund 2016-07-16 kl. 11:00.
Citera
2016-07-17, 04:49
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Jag gjorde som du vid min första rippning och fick samma resultat. Detta löstes genom att fylla i något vid Ange önskat filnamn:
Citat:
Ursprungligen postat av jblund
Ja, hur svårt kan det vara att läsa instruktionerna och sen fylla i ett filnamn.
[...]

Som jag skrev för några dar sen så finns det ju en instruktion här i tråden:

www.flashback.org/sp56668059

Ha!
Något med mitt filnamn ställde till det.
Att döpa filen till Mr.Robot.s02e01.svt (utan filändelse) genererar felet jag beskrev. Men om jag tar bort .svt så funkar det och skapar en .ts-fil som sedan konverteras till mp4.

Hur som helst så angav jag filnamn redan från början (utan filändelse) men på något vis så räknar programmet tydligen .svt som en filändelse (kanske?).
Citera
2016-07-17, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Hur som helst så angav jag filnamn redan från början (utan filändelse) men på något vis så räknar programmet tydligen .svt som en filändelse (kanske?).

Bra att du upptäckte det där, finns säkert fler som försöker krångla till det så.
Citera
2016-07-17, 11:16
Medlem
farcs avatar
Inget av Umans verkar fungera på Axess Play:
http://axess.se/tv/play.aspx

All-ep fungerar inte mot URPlay då den vill generera identiska filnamn (och alltså bara plockar ett avsnitt och skippar resten). Eventuellt finns det någon switch för att tvinga nya filnamn, men jag tycker det känns bäst att gnälla först och tänka sen.
Citera
2016-07-17, 12:09
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farc
Inget av Umans verkar fungera på Axess Play:
http://axess.se/tv/play.aspx

All-ep fungerar inte mot URPlay då den vill generera identiska filnamn (och alltså bara plockar ett avsnitt och skippar resten). Eventuellt finns det någon switch för att tvinga nya filnamn, men jag tycker det känns bäst att gnälla först och tänka sen.

Redan besvarat i tråden hur man enkelt löser detta.
Länk

youtube-dl funkar minst lika bra som FFmpeg med manifest url:en
Citera
2016-07-17, 12:39
Medlem
farcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Y-Sophie
Redan besvarat i tråden hur man enkelt löser detta.
Länk

youtube-dl funkar minst lika bra som FFmpeg med manifest url:en

Lite olika definition på "enkelt":-)
Att det går att rippa på olika sätt vet jag ju, önskade bara att all-ep gick att smidigt använda för serier...både på axess och urplay.
Citera
2016-07-17, 14:10
Medlem
Lukazzs avatar
Hej!

Har försökt att ladda ner denna serie från NRK med både Umans och Pirateplayer, men utan framgång.

https://tv.nrk.no/serie/team-bachstad/MUHH42000114/sesong-3/episode-1

Umans ger "Error 2 det går inte att hitta filen" och sedan sökvägen till målmappen och filmnamnet. Och pirateplayer hittar ingen ström.

Vad gör jag för fel?
Citera
2016-07-17, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lukazz
Hej!

Har försökt att ladda ner denna serie från NRK med både Umans och Pirateplayer, men utan framgång.

https://tv.nrk.no/serie/team-bachstad/MUHH42000114/sesong-3/episode-1

Umans ger "Error 2 det går inte att hitta filen" och sedan sökvägen till målmappen och filmnamnet. Och pirateplayer hittar ingen ström.

Vad gör jag för fel?

Jag fick: ERROR: Can't find video id. med Umans.

Däremot gick det bra med VSO Downloader (men utan undertext).
Citera
2016-07-17, 14:58
Medlem
Lukazzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zamarcand
Jag fick: ERROR: Can't find video id. med Umans.

Däremot gick det bra med VSO Downloader (men utan undertext).

Ja, det funkade med VSO! Men där får man ju bara ner hälften i gratisversionen, så den går ju bort i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in