Citat:
Ursprungligen postat av
D-Vitamin
Nej exakt! Nog bäst att låta bli om man dessutom jagar mus emellanåt. Kvinnorna tycker (oftast) det är föga intressant med vapenkåta män och ser nog hellre något annat än en hagelbrak på väggen. En replika dessutom känns ju runkaktigt bara det! Riktigt skrot skall det vara

Äh det är ju så olika.
Somliga möss såsom mitt ex till höna tyckte inte om skjutvapen alltså, hon blev livrädd av allt som stack ut ur "mönstret" såsom hagelgevär, slipstål, PET-flaskor med fotogen, läskstänger, XL tändstickor.. lite som en person som ser faran överallt - medan andra möss såsom två av mina tre döttrar tycker att det verkar skoj/udda/kul/ballt/intressant med skjutvapen.
Den yngste hönan av dem brukar t.o.m dyka upp, inte av slumpen, när man skruvar isär en bössa i molekyler av *valfri anledning*.. och vill liksom vet mer hur gevären fungerar, osv.. samma höna tycker dessutom om att uppsynsövningskjuta 22LR
Visst har du en poäng, tror jag, i att främmande/nya möss kanske tänker "WTF?" om man har en SvS hagelbrakare med utanpåliggande hanar hängandes på en vägg bredvid en rödrävspäls
vid första visit.
Om så, dock, så är det fel möss att ha och göra med till att börja med.. så att säga.. de måste ju acceptera vad man håller på med.
Tycker man om jakt, skytte, skjutvapen eller vad fan man nu gör.. till skillnad från kanske motocross, folkrace, go-kart, cocker spaniels.. som andra rednecks håller på med.. så har man ju solventer & bronsborstar liggandes på bordet istället för förgasare & hundschampo menar jag.