2016-07-16, 19:42
Medlem
Vi är på ett snabbt slutande plan. Det rasar på ganska fort nu, när vänstertomtarna fattar att de är stockkonstervativa de gullar med kommer det kanske vara försent. Media måste ta sitt ansvar och börja granska vad de står för. De tror att alla som kommer hit, kommer att ändra sina värderingar (som 70-80 när det kom massa kommunister); när det i självaverket är tvärtom. Folk radikaliseras i västvärlden, vilket har flera orsaker, men främst är det ett mängd problem.

När man har en eller två muslimer i en klass, är det inget problem. Men när man har mer 50% är det tydligen klippt. Då snackar vi inte om man kan få ha niqab, utan man måste. Nu tror de inte att det förhåller sej så -vi har så starka och moraliska värderingar, att det kommer att segra. Till de kan jag bara svara titta på Iran, Egypten, Turkiet och Palestina för att nämna några, sen säg 70-talet.

Visst kan man anföra att de inte har fri press mm.; problemet är att vi har det, men det missköter sej totalt i denna fråga. Ideologiskt förblindade ser det inte sin egen undergång. Som orkestern på Titanic.

Å då tallar vi inte ens om gökungen i statsbudgeten!
Citera
2016-07-16, 20:51
Medlem
ozznujens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iseld
Nu jävlar får det fan vara nog!

Ut på gator och torg!

Kan man som man även bära denna beklädnad?

Hur gör polisen om dom ska gripa en sådan klädbärare?

.
I Kanada är det tydligen ok.

http://www.truthrevolt.org/news/canadian-man-votes-while-wearing-niqab

Annars är det väl bara på feminazistisk manér, säga att du minsann är en kvinna, och ingen får säga emot dig på den punkten.
Citera
2016-07-16, 21:37
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Kan vi inte på Flashback börja ett slags "upprop" (hatar ordet), där vi utmanar lagarna kring maskeringsförbudet? Gå in på banker, fotbollsmatcher, läkarstationer, butiker, iförd burka - alla ställen där man normalt behöver identifiera sig via ID och "ansiktskontroll", så får vi se vad som kommer ut av detta... De ställen som vägrar ge oss den service vi kräver, stämmer vi, via DO!

Filma gärna!
Citera
2016-07-16, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Kan vi inte på Flashback börja ett slags "upprop" (hatar ordet), där vi utmanar lagarna kring maskeringsförbudet? Gå in på banker, fotbollsmatcher, läkarstationer, butiker, iförd burka - alla ställen där man normalt behöver identifiera sig via ID och "ansiktskontroll", så får vi se vad som kommer ut av detta... De ställen som vägrar ge oss den service vi kräver, stämmer vi, via DO!

Filma gärna!
Låter som en jättebra idé. Glöm inte att cruisa långsamt runt stadshuset medan du gör det och återkom med rapport efter du tjenixat med polisen.
Citera
2016-07-17, 00:26
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Just när man trodde att man var härdad av alla vansinnigheter och inte kunde bli upprörd längre så får man se detta.

När fan i helvete säger vi, det svenska folket, stopp?

Hur i helvete kan vi tillåta att religiöst stolleri från primitiva muslimer ska övertrumfa rättssäkerheten i ett civiliserat samhälle?

Vad är det som händer i Sverige?

Jag har varit extremt pessimistisk men det är fan ännu värre än jag trodde.

Det går åt helvete riktigt snabbt nu och de flesta svenskar sover sin dumsömn fortfarande.
Citera
2016-07-17, 02:09
Medlem
På bara knappa tre månader så har det i min hemstad blivit omöjligt för mig som svensk att ha en diskussion om Islamism eftersom det finns 40 Islamister varje dag på torget och som skulle kunna attackera mig några timmar efter disskusionen, då är det rejält illa, och jag bor inte i Husby eller Rosengård utan i en liten småstad där vi inte har några egentliga invandrarghetton och aldrig tidigare haft.
Här handlar det om att min lagstadgade yttrandefrihet är hotat av Islamister som kommer döda mig bara för att jag kritiserar deras Islamism.

Dessutom är könstypning väldigt vanligt i ett bostadsområde där det bor många från Eritreria-Somalia just nu, på bara 4 månader är den verksamheten i full gång.
Citera
2016-07-17, 03:57
Medlem
Mjälls avatar
Det börjar bli ganska många som måste dö nu.
Citera
2016-07-17, 09:57
Medlem
Att denna tråd inte fått fler visningar är underligt, eller har folk helt enkelt slutat förvånas? Detta är såklart inget annat än skandal och ur ett rättssäkerhetsperspektiv även farligt. Hur långt ska det behöva gå?
Citera
2016-07-17, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferh
Helt fritt att vittna falskt hur mycket som helst alltså för alla muslimer med niqab, för om det blir upptäckt att de ljugit om något så är det bara att de säger att det var någon annan person som utan medgivande var där och vittnade i deras namn.

Rättssäkerheten är i fara. "Systern" har alltså inte kontrollerats med id o "demaskering". Somalierna vet hur domstolen fungerar. Det kan vara vem som helst som varit där i niqab, bara det är fr samma klan.....man hjälper varandra. Även att vittna falskt för en mördare o kriminell.....
Fälls killarna, vilket jag hoppas innerligt, är det väl bara att fälla "systern" för mened sedan.
Dom skrattar åt vårt rättssystem.
Citera
2016-07-17, 15:23
Medlem
Drapåtrissors avatar
Sverige borde göra som Frankrike och helt förbjuda religiös maskering med Burka eller Niqab på offentliga platser. Men i Sverige är det nog bara en tidsfråga innan sådana här körkort blir legitima i den okränkbara religionsfrihetens namn.
http://i.imgur.com/HWNFSpZ.jpg
Och i vissa länder används reda sådana här pass
http://i.imgur.com/95i43Wp.jpg
Citera
2016-07-17, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Sverige borde göra som Frankrike och helt förbjuda religiös maskering med Burka eller Niqab på offentliga platser. Men i Sverige är det nog bara en tidsfråga innan sådana här körkort blir legitima i den okränkbara religionsfrihetens namn.
http://i.imgur.com/HWNFSpZ.jpg
Och i vissa länder används reda sådana här pass
http://i.imgur.com/95i43Wp.jpg

Då gäller väl inte maskeringsförbud på demonstrationer? Det är samma sak oavsett syfte så döljer man sig. Då är det frittfram för alla att dölja sig och om någon uttalar sig så säger man att det är religionsfrihet.

Det var förövrigt 2-3personer för 2-4 månader sedan som var utklädda i niqab och rånade mobilbutiken i sickla, Stockholm.
Citera
2016-07-17, 15:36
Medlem
Finns där möjlighet att fuska så kommer man att utnyttja den möjligheten. Att inte se vem man pratar med är givet att det utnyttjas.

Men jag är egentligen inte så orolig för att det ska fuskas med identiteten, däremot är det svårare att kolla om personen ifråga är beväpnad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in