Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-07-15, 19:52
Medlem
godhetsapostelns avatar
Jag är besviken. Men inte säkert att posten varit så attraktiv som man tror.
Senast redigerad av godhetsaposteln 2016-07-15 kl. 19:57.
2016-07-15, 20:02
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Jag är besviken. Men inte säkert att posten varit så attraktiv som man tror.
Trump hade två val. Antingen krossa det Republikanska partiet vilket han egentligen hade väljarnas mandat att göra, eller att rädda det. Han valde det senare alternativet.

Om fyra år spelar det ändå ingen roll tror jag. Alt right kommer att ta över. Globalismens era är förbi.
2016-07-15, 21:05
Medlem
baggebo1s avatar
Israelvännen LBJ VP 1960. Tog 2 år.

Israelvännen (relativt Reagan) GWHB VP 1980. Försöket efter bara 69 dagar.

Israelvännen MP VP 2016. När sker det tror ni?
Senast redigerad av baggebo1 2016-07-15 kl. 21:09.
2016-07-15, 22:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1

Med Trump blir det tvärtom. VP:en kommer att dödas

Kolla på deras TP logo.
https://www.facebook.com/DonaldTrump/?ref=br_rs
Det är antingen T(rump) som knullar P(ence) eller P(ence) som stryper T(rump). Vad tycker du?
a) https://media.giphy.com/media/5cqU4DYlJSjrG/giphy.gif
Senast redigerad av Lille.Stockholm 2016-07-15 kl. 22:10.
2016-07-15, 22:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1

Jag vet inte, att du inte längre litar på media, men
http://www.slate.com/blogs/the_slatest/2016/07/15/donald_trump_may_be_freaking_out_about_mike_pence. html
Citat:
CNN reporter Dana Bash set Twitter ablaze Friday afternoon by dropping this absolutely perfect nugget of gossip:
Scoop: @realDonaldTrump was so unsure about @mike_pence that around midnight last night he asked top aides if he could get out of it
Även NBC har tagit upp detta rykte
Citat:
The Paul Manafort wing of the Trump campaign reportedly pushed for the selection of Mike Pence as VP almost because he wasn’t the candidate that Trump liked best. That was the point! Manafort and the others who’ve tried for months to professionalize Trump’s operation wanted to signal to donors and party leaders that Trump was capable of making a safe, responsible pick rather than following his id and selecting Newt Gingrich or Chris Christie. The message of a Pence pick is that Trump is indeed capable of delaying gratification like an adult and potential president.
2016-07-15, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Var kan man läsa mer om Pence?
Dessutom är jag inte mot TTP/TTIP/globaliseringen. Om det utförs i rätt takt. Å andra sidan har jag intel läst dessa dokument

Jag har läst ett par artiklar, där man kommer till slutsats, att VP sällan om inte aldrig kan lyfta kandidaten, däremot kan mycket väl sänka en.

TPP är fullkomligt sataniskt. Eller vad sägs om att storföretag som läkemedels- eller filmindustrin kan starta sina egna utomstatliga domstolar, stämma dig, och döma dig på de grunder de själva anser är rimliga, detta oberoende av vad ditt land eller EU tycker om saken. TPP visade sig, då dokumentet läcktes, vara precis så jävligt som vissa hade vågat ana.
2016-07-15, 22:54
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Jag vet inte, att du inte längre litar på media, men
http://www.slate.com/blogs/the_slatest/2016/07/15/donald_trump_may_be_freaking_out_about_mike_pence. html

Även NBC har tagit upp detta rykte
Intressant. Den där Manafort verkar tillsammans med Kushner och förmodligen Adelson ha en ganska stor roll den onda nedåtgående spiralen. Lewandowski var nog en större positiv kraft än vad många anat. Jag förstod det redan när ZOG försökte få bort honom via den löjliga Fieldsaffären långt innan Manafort var aktuell.
2016-07-15, 23:17
Medlem
Äsch gillar Pence han verkar lugn och tyst inte någon sarah palin som vill stjäla rampljuset som Newt och christie kunde ha gjort.

http://video.foxnews.com/v/5037362659001/pence-excited-humbled-grateful-to-join-gop-ticket/?#sp=show-clips
2016-07-16, 00:07
Medlem
Intressant data som tyder på att många av 'undecideds' lutar höger och kommer böja knäet till Trump i slutändan.
(detta är NBCs OUar från tidigare)

North Carolina-
Clinton 44%
Trump 38%

(senat-racet)
Ross (D) 41%
Burr (R) 48%

dvs 10% som röstar på Burr men inte Trump än. Burr är väldigt lik Pence politiskt, så detta valet kommer nog visa sig helt rätt.

I Florida är det precis lika, där Trump låg under 37-44 medans senat-racet Rubio(R)-Murphy(D) är 47-44.
2016-07-16, 02:24
Medlem
Trump är nog den enda som kan rädda världen från ett tredje världskrig är jag rädd för. Hoppas verkligen han vinner.
2016-07-16, 04:10
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Mike Pence alltså. Daddy vet bäst..
2016-07-16, 04:18
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Jag är tvungen att meddela, att du får sparken. Du är inte längre framtidsminister på svenska Trump-tåget.

Jag är nöjd med att få ha haft titeln framtidsministern så länge det varade. Och alla som inte trodde på Newt Gingrich trodde ju på Jeff Sessions, och han var ju ännu längre ifrån.

Och om jag har fått sparken så är jag i samma klubb som Corey Lewandoski, och det är en helt okej klubb att vara i.

Och beträffande Newt, poängen med honom är att han pratar och pratar och pratar, och det kommer han att gör vilket fall.

Och beträffande Mike Pence, jag hade ärligt talat inte satt mig in i honom förut, men jag har gjort det nu. Och som jag redan skrivit: Daddy vet bäst :-)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in