2016-07-15, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benon
Jag vet inte hur du tänker?

Menar du att det skulle betyda att du inte kan laga den globala uppvärmningen, så finns det ingen som kan.
Du påstår hela tiden att vi inte klarar globala uppvärmningen själv, som om det vore ett gudsbevis.
Annars förstår jag inte varför du nämner det hela tiden?
Citera
2016-07-15, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Du påstår hela tiden att vi inte klarar globala uppvärmningen själv, som om det vore ett gudsbevis.
Annars förstår jag inte varför du nämner det hela tiden?

Finns ingen Gud som hjälper oss vet du att det är kört eftersom vi vet att vi inte kan stoppa den.
http://www.fokus.se/2012/12/nar-alla-skeptiker-gatt-hem/

Troligen vill du inte se effekten av den globala uppvärmningen åsamkad av oss alla och ej heller vill du se bevis för Gud.

Varför är du på ett religions forum ?
Eller du vågar inte svara på det.
Citera
2016-07-15, 22:22
Medlem
Citat:
Finns ingen Gud som hjälper oss vet du att det är kört eftersom vi vet att vi inte kan stoppa den.
http://www.fokus.se/2012/12/nar-alla-skeptiker-gatt-hem/

Troligen vill du inte se effekten av den globala uppvärmningen åsamkad av oss alla och ej heller vill du se bevis för Gud.

Varför är du på ett religions forum ?
Eller du vågar inte svara på det.
Jag tar gärna emot bevis för Gud. Dock är inte "hur ska vi annars lösa problemet X" ett gudsbevis. Det borde du förstå, kan man hoppas?
Citera
2016-07-15, 22:29
Medlem
zuprwhirls avatar
Citat:
Nej, det visar att vi inta kan styra jordens samhälle på egen hand.
Jag skulle vilja hävda att om alla människor slöt samman emot till exempel förtryck och våld, så skulle världen se väldigt mycket bättre ut. Sedan kanske det visar sig att inte det skulle funka heller. Har du en bättre idé?
Citera
2016-07-15, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zuprwhirl
Jag skulle vilja hävda att om alla människor slöt samman emot till exempel förtryck och våld, så skulle världen se väldigt mycket bättre ut. Sedan kanske det visar sig att inte det skulle funka heller. Har du en bättre idé?

Skulle vara väldigt trevligt om alla ville älska sin nästa, skulle ordna de flesta problem, tyvärr räcker det inte, vi har redan förstört för mycket av ekosystemet t ex.

Vi har bara att se fram emot antingen vårt globala självmord eller att Skaparen ingriper som Han lovat och räta till det vi förstört.
Citera
2016-07-15, 23:05
Medlem
Citat:
Jag tar gärna emot bevis för Gud. Dock är inte "hur ska vi annars lösa problemet X" ett gudsbevis. Det borde du förstå, kan man hoppas?

Ser att du inte vill tro på Gud, så varför inte bevisa att Han inte finns, börja med att tala om vad startskottet till liv var om nu inte Skaparen finns.
Citera
2016-07-15, 23:26
Medlem
Citat:
Ser att du inte vill tro på Gud, så varför inte bevisa att Han inte finns, börja med att tala om vad startskottet till liv var om nu inte Skaparen finns.
Ingen aning om vad startskottet till liv är. Och min vilja har inget med saken att göra. Dock kan jag erkänna att vissa varianter av Gud verkar väldigt otrevlig.
Citera
2016-07-15, 23:45
Medlem
Citat:
Ingen aning om vad startskottet till liv är. Och min vilja har inget med saken att göra. Dock kan jag erkänna att vissa varianter av Gud verkar väldigt otrevlig.

Hoppas det blir rätt nu, verkar som om det jag svarar blir till mig själv, ja ja den tekniken.

Inget startskott till liv, ingen evolution.

Bibelns Gud är ingen mes, Han står emot de onda och välsignar de goda, så hur man uppfattar JHWH Gud är beroende på vilken sida man står.
Citera
2016-07-16, 00:10
Medlem
zuprwhirls avatar
Citat:
Skulle vara väldigt trevligt om alla ville älska sin nästa, skulle ordna de flesta problem, tyvärr räcker det inte, vi har redan förstört för mycket av ekosystemet t ex.

Vi har bara att se fram emot antingen vårt globala självmord eller att Skaparen ingriper som Han lovat och räta till det vi förstört.
Och skaparen är gud, med andra ord? Hur vet du att gud är vår skapare?
Citera
2016-07-16, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zuprwhirl
Och skaparen är gud, med andra ord? Hur vet du att gud är vår skapare?

Ordet gud är en titel som HERREN, allah etc.

Jehova är Guds egennamn, Han har upplyst oss genom sitt ord Bibeln om sin vilja och vad Han ämnar göra.

Studera Bibeln seriöst och avgör själv.
https://www.jw.org/sv/jehovas-vittnen/gratis-bibelkurs/
Citera
2016-07-16, 07:08
Medlem
jerran777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bevisareligon
Jag har länge varit en stark ateist och har alltid försökt att göra mitt yttersta för att verkligen förstå mig på folket som tror på en Gud. Det här är er chans att bevisa att en Gud faktiskt existerar.

Jag kommer inte acceptera:

Jag vill inte ha några inlägg om Hinduism eller någon annan religion utan bara kristendomen.

Något stycke eller citat från Bibeln.

Jag vill inte ha några spam inlägg som "Gud skapade allt det finns ingen annan förklaring" eller "Evolutionen är en bluff"

Håller med. Hur kan man hävda att jorden bara är 6000 år gammal? Eller hur många år det nu är som de kristna hävdar att jorden är. Bevisen mot det är ju fullständigt obestridliga. Eller?
Citera
2016-07-16, 07:09
Medlem
Golachabs avatar
Citat:
Ordet gud är en titel som HERREN, allah etc.

Jehova är Guds egennamn, Han har upplyst oss genom sitt ord Bibeln om sin vilja och vad Han ämnar göra.

Studera Bibeln seriöst och avgör själv.
https://www.jw.org/sv/jehovas-vittnen/gratis-bibelkurs/
När kommer du med beviset? Guds egennamn är Shiva. Du har ju fullkomligt gått vilse. Stackars sate.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in