Citat:
Ursprungligen postat av
MySpace
Trist att behöva gå och oroa sej... Njuter till 100% av livet själv! Grabben byter eliklubb i höst och vi flyttar åt honom i helgen. Unnade mej ett dyrare hotell och sitter nu dess uteservering och dricker gott öl i väntan på att vi skall träffas och äta middag!
Skål på dej! ;-)
Citat:
Ursprungligen postat av
highbanker
Precis, livet är för kort för att sätta sig i situationer där man måste oroa sig, och alla är vi olika i våra val. Själv sitter jag också med en kall öl på verandan till vårt sommarhus och tittar på vattnet. Skål! :)
Jag sitter i min hyresetta och dricker 2,8:or och kollar på kunskapskanalen. Det skulle vara en repris av ett program i en programserie om Brasiliens natur i veckan, men jag verkar ha tagit fel på dag. Visste ni att det inte finns några djur som lever i hjordar i Brasilien, trots att landet till stor del består av enorma grässlätter? Forskarna är inte säkra på varför det är så. Grässlätterna skulle kunna ha livnärt enorma hjordar av gräsätare, men evolutionen tyckte tydligen annorlunda.
Nåja, det är långt kvar till lönen så det blir till att dricka 2,8:or från Lidl ett par veckor till. Det är bra att ha kunskapskanalen till hands när övriga förlustelser ter sig för dyra. Men snart är det löning, och då är det bara att gå på igen. Snyggbyxor, bästa skjortan och lite "lukta gott" under armarna. En kvarting Kronvodka och en hela Marinella. Sedan är det bara att glida ut i natten för nya äventyr.
Jag sitter och funderar på bostadsbubblan och den nya doktrinen att vi måste sänka lönerna i Sverige och övriga västvärlden för att kunna konkurrera med industrin, tjänstemarknaden och högteknologisk produktion i låglöneländer som Tibet, Sudan och Tjetjenien. Går det att fortsätta att ha ständigt stigande priser på bostäder om vi samtidigt måste devalvera våra lönekuvert i Sverige? Antag att 70 % av medelklassen får sina löner sänkta till tjetjensk nivå och priserna på radhus i Karlskrona, Ludvika och rasar. Förutom att vi får någon miljon småhus ute på vischan som måste säljas på exekutiv auktion så måste det väl även påverka priset för bostäder i Stockholm där eliten bor? Kan en etta i Stockholm fortfarande kosta 4 miljoner om ett radhus i Ludvika kostar 25.000? Har Stockholm en egen bostadsmarknad, frikopplad från vad som händer i det övriga riket?
I Ludvika slänger kronofogden ut Leif ur radhuset, men han köper direkt sin grannes radhus på exekutiv auktion. Grannen köper i sin tur Leifs hus. Jag antar att man inte får köpa sitt eget hus på exekutiv auktion. Är det någon som vet det? Det blir liksom ett kretslopp där man via kronofogden flyttar in i varandras hus på vischan. Har man tur kanske frugan till den som flyttar ut stannar kvar! Ja, om hon är i någorlunda bra skick vill säga. Annars kan det bli besvärligt.
Ja, ja. Det får avsluta min spekulativa session om bostadsbubblan denna fredagskväll. Jag skulle vilja passa på att skåla med er, om ni nu kan nedlåta er till att skåla med mina oädla och utspädda maltdrycker från Lidl. Jag hoppas att det blir bra väder i helgen.