Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-07-15, 01:40
Medlem
Från Joe Scarborough: Om Mike Pence

Citat:
Mike Pence is a terrible fit for @realDonaldTrump. The pick is so off brand that it's hard to believe this is not a head fake.

Citat:
Does @realDonaldTrump really run scared for the first time in this campaign on his most important decision?

Intressant intressant.
2016-07-15, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Det gamla vanliga inte låta muslimer komma in i landet osv.

Så jävla onödigt så här tidigt efter attacken. Han lät som en full redneck efter en utekväll.

Fox news har inte lärt sig något efter 2012 fortfarande samma idioter. Trump gick upp i pollsen för att han var tyst i en vecka, efter att han öppna munnen efter Orlando så sjönk siffrorna.

Han sjönk inte alls pga Orlando, hans svar där var bra. Enda misstaget han gjort är mexikodomaren.
2016-07-15, 01:57
Medlem
Citat:

Så jävla onödigt så här tidigt efter attacken. Han lät som en full redneck efter en utekväll.

Fox news har inte lärt sig något efter 2012 fortfarande samma idioter. Trump gick upp i pollsen för att han var tyst i en vecka, efter att han öppna munnen efter Orlando så sjönk siffrorna.
p
Ingen fara, Trump vet vad han gör - samt att han kanske väljer sin favoritgeneral som VP!
2016-07-15, 02:25
Bannlyst
Citat:

Onödigt? För det var ju inte muzzlor som begick attacken? Det var säkert skinnskallar?
Din dumfan, alla vet vilka som ligger bakom.
2016-07-15, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frusciantelo
Onödigt? För det var ju inte muzzlor som begick attacken? Det var säkert skinnskallar?
Din dumfan, alla vet vilka som ligger bakom.

Det fanns visst en svensk politiker som twittrade att det var muslim/muslimer som utförde massakern på Utöya innan det blev känt att han hette Anders i förnamn. Så visst bör man vara försiktig i sina uttalanden.
2016-07-15, 02:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
Det fanns visst en svensk politiker som twittrade att det var muslim/muslimer som utförde massakern på Utöya innan det blev känt att han hette Anders i förnamn. Så visst bör man vara försiktig i sina uttalanden.

Jovisst, men statistiskt så är ju Breivikare inte speciellt övervägande om man säger så. Man bör inte twittra MUSLIM det första man gör, men det kommer ofta till en punkt där sannolikheten för muzzla är 99,999%
2016-07-15, 05:39
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Ja nu säger "alla" i amerikansk media (typ t.o.m. Gingrich) att det blir Mike Pence. Kan dock inte för mitt liv få mig att tro det. Verkar mer Apprentice-dramturgi à la mediegycklaren Trump. Om jag varit en truther så skulle jag förstås trott att Trump hyrt en långtradare i Nice, för att bidra till dramat.
2016-07-15, 05:42
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Mike Pence verkar ju vara en riktig alibipolitiker. Patetiskt dåligt val med tanke på att han kunde välja t. ex. Jeff Sessions istället. Jeff Sessions är den enda jag kan se göra ett godkänt jobb i händelse att Trump inte kan fullfölja, och det bör ändå vara på dom kriterier man väljer VP.

Äntligen någon mer än jag som framhåller denna grundläggande självklarhet i denna tråd! Det tog bara 15.000 poster...
2016-07-15, 10:18
Medlem
Efter en lite tveksam period så har nu Newt Gingrich återhämtat sig rejält genom sitt senaste uttalande efter massakern i Nicé.
Det får J. Åkesson att likna Mona Sahlin i jämförelse!

https://www.youtube.com/watch?v=G-byNJXSHYI
2016-07-15, 10:26
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radiopsykologen
Efter en lite tveksam period så har nu Newt Gingrich återhämtat sig rejält genom sitt senaste uttalande efter massakern i Nicé.
Det får J. Åkesson att likna Mona Sahlin i jämförelse!

https://www.youtube.com/watch?v=G-byNJXSHYI
Märkte du hur han sa "trying to deal with the iranian government, and other sources of terror". Iran ligger inte bakom terror. Iran bekämpar terror. I Syrien, I Irak. Många är inte tillräckligt sofistikerade för att lägga märke till såna småsaker men jag ser det. Gingrich är en bluff. Om han ljuger om vilka som ligger bakom terrorn så visar det att han inte är intresserad av att bekämpa den.

Vi måste "get smart", som Trump säger. De flesta i den här tråden är inte tillräckligt smarta. Gingrich är smart - men ond.
Senast redigerad av baggebo1 2016-07-15 kl. 10:29.
2016-07-15, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Märkte du hur han sa "trying to deal with the iranian government, and other sources of terror". Iran bekämpar terror. I Syrien, I Irak. Många är inte tillräckligt sofistikerade för att lägga märke till såna småsaker men jag ser det. Gingrich är en bluff. Om han ljuger om vilka som ligger bakom terrorn så visar det att han inte är intresserad av att bekämpa den.

Vi måste "get smart", som Trump säger. De flesta i den här tråden är inte tillräckligt smarta.

Han sa också "“We should, frankly, test every person here who is of a Muslim background, and if they believe in Sharia, they should be deported.”
Han sa även att man helt enkelt borde döda dem.
Han avslutade med en rejäl utskällning på etablissemanget.

Sen ogillar han Iran, det stämmer, varför vet jag inte riktigt, och inte du heller.
2016-07-15, 10:54
Medlem
Savoys avatar
Men inte ens Trump själv är ju Iran-vänlig, vad förväntar ni er? Obama är mycket mer Iran-vänlig än vad Trump är.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in