2016-07-10, 00:47
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Sossarna är slut, Löfven ett symptom på sossarnas intellektuella bankrutt.
Ett parti som jagar mål och mening istället för att ha en inre kompass.

Att de valde en person som Löfvén visar på att partiet ej har något existensberättigande.
Citera
2016-07-10, 10:05
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Sossarna är slut, Löfven ett symptom på sossarnas intellektuella bankrutt.
Ett parti som jagar mål och mening istället för att ha en inre kompass.

Intern maktkamp under längre tid ger ett gäng lättledda idioter. Göran Persson inledde fördumningen och nu vågar ingen kompetent (säg Damberg) styra skutan officiellt.

Det bör andra partier tänka på och begrunda så att de inte hamnar i samma situation.
Citera
2016-07-10, 19:53
Medlem
RangRovers avatar
Går inte att jämföra Damberg med Statsminister Löfven då den förstnämnda redan ratats internt som möjlig partiledare. Dock inte mycket att resonera om, Statsminister Löfven för landet framåt i allt raskare takt. Efter att nu helt neutraliserat SD "trumfkort" dvs invandringspolitiken vänder de listiga räven blickarna mot borgarna. Söndra och härska, vilket av dessa ansluter sig först till den nya välfärden? M står då isolerat, alliansen ett minne blott. Sanna mina ord, svensk politik kommer förändras i dess fundament inom det närmaste året, så väl nationellt som på den internationella arenan där vi på så kort tid redan nått anmärkningsvärda resultat. Nåväl, som Palme en gång sa som slutreplik "Att tala är silver, att tiga är guld". Låt oss därför bedöma honom utifrån resultat. Leverans.
Citera
2016-07-11, 11:24
Medlem
Lt.Col.Kilgores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RangRover
Går inte att jämföra Damberg med Statsminister Löfven då den förstnämnda redan ratats internt som möjlig partiledare. Dock inte mycket att resonera om, Statsminister Löfven för landet framåt i allt raskare takt. Efter att nu helt neutraliserat SD "trumfkort" dvs invandringspolitiken vänder de listiga räven blickarna mot borgarna. Söndra och härska, vilket av dessa ansluter sig först till den nya välfärden? M står då isolerat, alliansen ett minne blott. Sanna mina ord, svensk politik kommer förändras i dess fundament inom det närmaste året, så väl nationellt som på den internationella arenan där vi på så kort tid redan nått anmärkningsvärda resultat. Nåväl, som Palme en gång sa som slutreplik "Att tala är silver, att tiga är guld". Låt oss därför bedöma honom utifrån resultat. Leverans.
Återigen...han levererar ju inget. Sluta drömma...

Tvärtom har han ju levererat andra partiers politik i framförallt invandringsfrågan. Han gick ju i princip längre än vad SD ville. Vilket är stor humor. Först stigmatisera SD, sen göra samma sak själv. Åkesson måste ju ha skrattat sig fördärvad.

Är inte SD själv. Men Åkesson har ibland en del poänger och dessutom rätt. Det är fler i LO som sympatiserar med SDs åsikter än S. Det är bara att dra till "random" arbetsplats och delta runt fikabordet så får du svaret.
Senast redigerad av Lt.Col.Kilgore 2016-07-11 kl. 11:27.
Citera
2016-07-14, 20:39
Medlem
RangRovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lt.Col.Kilgore
Återigen...han levererar ju inget. Sluta drömma...

Tvärtom har han ju levererat andra partiers politik i framförallt invandringsfrågan. Han gick ju i princip längre än vad SD ville. Vilket är stor humor. Först stigmatisera SD, sen göra samma sak själv. Åkesson måste ju ha skrattat sig fördärvad.

Är inte SD själv. Men Åkesson har ibland en del poänger och dessutom rätt. Det är fler i LO som sympatiserar med SDs åsikter än S. Det är bara att dra till "random" arbetsplats och delta runt fikabordet så får du svaret.

Du behöver tänka lite större än bara Åkesson och vad han sagt. Det rör sig om politik, söndra och härska. Genom att våga ta den ekonomiska kostnaden en mindre ökning av flyktingmottagandet genererat för att i nästa steg bromsa invandringen tillfälligt är strategiskt briljant. Dels förankrar det vår nation som en moralisk stormakt, inte bara ord utan via handling. Detta är samtidigt en av de orsaker som gav oss vår rättmätiga plats i säkerhetsrådet då vi hör hemma. Därefter, när politiken tillfälligt stramas upp rasar SD i opinionen. Inga kan annat än att imponeras av denna förhandlingsräv från LO och hur han systematiskt levererar resultat. Icke till glädje för dig, men för landet i övrigt. Var så säker på att knäna skakar hos borgarna när de nu börjar förstå vem de ställs emot.
Citera
2016-07-19, 12:20
Medlem
Över 1.000.000 medlemmar, nästan 55.000.000 inlägg och ingen skriver nåt om vår Statsminister på över en vecka. Har han gjort avtryck på svenska befolkningen? Det känns som att ingen bryr sig om honom eller vad han gör. Vem vet han kanske skriver själv lite inlägg ibland på detta forum för att få lite kredit?
Citera
2016-07-19, 13:38
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wieso
Över 1.000.000 medlemmar, nästan 55.000.000 inlägg och ingen skriver nåt om vår Statsminister på över en vecka. Har han gjort avtryck på svenska befolkningen? Det känns som att ingen bryr sig om honom eller vad han gör. Vem vet han kanske skriver själv lite inlägg ibland på detta forum för att få lite kredit?

Det beror på vår kretin till statsminister håller en så låg profil och arbetar hårt på att göra ingenting att inte mycket finns att orda om. Förmodligen beror det på att situationen i Sverige är så katastrofal att herr statsministern tänker att om han bara inte uträttar något så kan han inte beskyllas för att göra ännu fler fel. Han kommer bli ihågkommen som den statsminister som både skickade ner sosseriet i källaren med siffror under 20% i nästa val och samtidigt lät föregående moderata statsministerns politik bli din egen. Visst, Löfven har drivit igenom en minskad invandring i teorin, men i praktiken ligger han bakom de öppna gränserna och allt kaos det medfört. Han är så regeringsoduglig att om han bara gick upp i rök hade ingen uppfattat att han försvann.
Citera
2016-07-19, 19:36
Medlem
Han sitter nog i djupa framtidsavgörande samtal med andra ledare i EU angående förhållningssätt till ingångna avtal med framtidslandet Turkiet.
Jag hoppas på detta i alla fall. Löfvéns uttalande har ju varit att Erdogan har hans stöd. Tryggt!
Citera
2016-07-19, 21:41
Medlem
RangRovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
Han sitter nog i djupa framtidsavgörande samtal med andra ledare i EU angående förhållningssätt till ingångna avtal med framtidslandet Turkiet.
Jag hoppas på detta i alla fall. Löfvéns uttalande har ju varit att Erdogan har hans stöd. Tryggt!

Turkiet är en naturlig del av EU då definitionen av EU inte kan ses som vad som sedan 1700-talet definierats som Europa. Ser det som en självklarhet att alla länder i närområdet får vara med då vi genom detta kan skapa en europeisk superstat som kan utmana såväl Kina, Usa och Ryssland. Knappast någon hemlighet att Socialdemokratin utifrån detta perspektiv alltid förespråkat att Turkiet ska vara del av EU, denna åsikt delas av Statsminister Löfven, då den motsatta vore rasistisk.
Citera
2016-07-19, 22:14
Medlem
Citat:
Turkiet är en naturlig del av EU då definitionen av EU inte kan ses som vad som sedan 1700-talet definierats som Europa. Ser det som en självklarhet att alla länder i närområdet får vara med då vi genom detta kan skapa en europeisk superstat som kan utmana såväl Kina, Usa och Ryssland. Knappast någon hemlighet att Socialdemokratin utifrån detta perspektiv alltid förespråkat att Turkiet ska vara del av EU, denna åsikt delas av Statsminister Löfven, då den motsatta vore rasistisk.

Ja, vad skall jag svara på detta? Jag vill tala om att mitt inlägg innehöll en hel del ironi. Förlåt om Jag vilseledde dig.
Jag kan inte säga att jag delar din mening.
Jag tror INTE att Löfvén önskar denna superstat. Han drar nog öronen åt sig när han inser vart Erdogan leder Turkiet. De kommer absolut inte att platsa i EU - Europa.
Detta verkar nu leda till OT, så vi får resonera Löfvén, och jag tror han brottas med tanken hur de skall avspisa Erdogan UTAN att han skickar sina kompisar IS på dem.
Herr Löfvén har en hel del att grunna på.
Citera
2016-07-19, 22:18
Medlem
http://www.tv4.se/nyhetsmorgon/klipp/ambulanspersonal-riskerar-livet-vid-utryckningar-3446353 Det är på tiden att Stefan avgår och han Ygeman kan glo på fotboll på heltid och få betalt
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Att de valde en person som Löfvén visar på att partiet ej har något existensberättigande.
Senast redigerad av x2016 2016-07-19 kl. 22:20.
Citera
2016-07-19, 22:22
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Turkiet är en naturlig del av EU då definitionen av EU inte kan ses som vad som sedan 1700-talet definierats som Europa.

Hehehe, vad var det där för hemsnickeri? Är det något du lärt dig på en SSU-fest?

Det var så dumt så inte ens Löfven skulle kunna ta dig på allvar, trots att han saknar utbildning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in