2016-07-14, 09:42
Medlem
Kolla hur kåtbocken, högröd i ansiktet, bara "råkar" stryka handen över tjejens bröst när han rättar till skylten som hon har runt halsen.

vid 0:44
https://www.youtube.com/watch?v=CRO--T_7PLw
Citera
2016-07-14, 10:07
Medlem
vigillarfittas avatar
Jag tyckte detta var lite coolt igår, men tappade totalt lusten när jag nu sett de flesta filmerna. Dom tafsar ju för fan på tjejerna. Det är inte OK. Skulle nån sån där gubbe fånga in min dotter kan kan jag lova att han hade fångat sin sista trälinna.

Nu har dom hela facebook-drevet på sig. Kärringar av båda könen som överdriver en smula.
Säkerligen i mångt och mycket samma kärringar som blundar för riktiga övergrepp och Sveriges peakande våldtäktskurva.

Om vi bort från TAFSANDET som jag under inga omständigheter accepterar så förstår jag konceptet.
De skriver på Facebook att de riktar in sig på turister. Grejen är ju den att för turisterna så var vikingarna barbaber och mycket konst har gjorts med vikingar som bär iväg nakna och sprattlande kvinnor. Det är lite eggande, lite hemskt, lite pirrande.
Synd att de odlar en tillgjord och larvig bild av nordborna under denna tid som kvinno-kidnappande barbarer. Konstigt också att Foteviken köper in deras tjänster år efter år. Men det är väl så att turisterna vill ha barbarer.
Dock är jag tämligen säker på att de har gjort sitt i Foteviken.

Påminner lite om min och min första flickväns förlovningssresa till Fiji år 1997. Där propsades det på att hon skulle sitta i en kannibalgryta vid stranden och låta sig fotas och låta nån övergödd gubbe i lokal utstyrsel röra runt i grytan. Samma sak där. Bara unga tjejer som dom bar iväg med till grytan. Alla skrattade såklart. Inklusive min tjej. Vad hon egentligen tyckte om att bli ivägburen av ett gäng främmande män (och kvinnor också) pratade vi aldrig om.
Faktiskt EXAKT samma koncept.
Citera
2016-07-14, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silveriller
Kolla hur kåtbocken, högröd i ansiktet, bara "råkar" stryka handen över tjejens bröst när han rättar till skylten som hon har runt halsen.

vid 0:44
https://www.youtube.com/watch?v=CRO--T_7PLw

Ja han gör ju faktiskt det.

Sen om man tittar på deras upphetsade ansiktsuttryck så förstår man varför de bara tar kvinnor även om de säger att de tar kvinnor för att de är lättare för de går att överrumpla. Vilket är konstigt sagt när de i meningen efter säger att de alltid får klartecken för det de gör.

Carl Mikael Bengtsson menar att gruppen på ett humoristiskt sätt vill återspegla en tidsperiod när slavhandeln pågick. – Det är inte meningen att det ska vara realistiskt. Vi är de usla figurerna som man hatar och älskar. ”Dirty bastards”.

Det här är något som skildras på ett humoristiskt sätt enligt Carl Mikael. Sen när man ser i vilken ålder de här karlarna är när de sysslar med sin "lek" med små betydligt yngre kvinnor och deras uppenbara upphetsning vid sin lek så ser det hela rätt sjukt ut.

Om man vill göra något sådant här så tycker jag att man ska ha skriva ut vad det går ut på och sen dra sig undan och låta kvinnan i lugn och besluta sig. Varför inte ge henne en möjlighet att i lugn och ro bestämma sig?

Att dra runt på en kvinna i hundkoppel för att visa på något roligt är jättekonstigt.
Citera
2016-07-14, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigillarfitta
Jag tyckte detta var lite coolt igår, men tappade totalt lusten när jag nu sett de flesta filmerna. Dom tafsar ju för fan på tjejerna. Det är inte OK. Skulle nån sån där gubbe fånga in min dotter kan kan jag lova att han hade fångat sin sista trälinna.

Nu har dom hela facebook-drevet på sig. Kärringar av båda könen som överdriver en smula.
Säkerligen i mångt och mycket samma kärringar som blundar för riktiga övergrepp och Sveriges peakande våldtäktskurva.

Om vi bort från TAFSANDET som jag under inga omständigheter accepterar så förstår jag konceptet.
De skriver på Facebook att de riktar in sig på turister. Grejen är ju den att för turisterna så var vikingarna barbaber och mycket konst har gjorts med vikingar som bär iväg nakna och sprattlande kvinnor. Det är lite eggande, lite hemskt, lite pirrande.
Synd att de odlar en tillgjord och larvig bild av nordborna under denna tid som kvinno-kidnappande barbarer. Konstigt också att Foteviken köper in deras tjänster år efter år. Men det är väl så att turisterna vill ha barbarer.

Påminner lite om min och min första flickväns förlovningssresa till Fiji år 1997. Där propsades det på att hon skulle sitta i en kannibalgryta vid stranden och låta sig fotas och låta nån övergödd gubbe i lokal utstyrsel röra runt i grytan. Samma sak där. Bara unga tjejer som dom bar iväg med till grytan. Alla skrattade såklart. Inklusive min tjej. Vad hon egentligen tyckte om att bli ivägburen av ett gäng främmande män (och kvinnor också) pratade vi aldrig om.

Om man ska göra något sådant här så ska man ju se till att den man ska göra något mer får en textbeskrivning på vad det handlar om och att man fysiskt flyttar sig från hennes närhet medan hon läser igenom och funderar över om hon vill vara med på det.

Det är att få en rimlig chans att besluta om man vill ledas i hundkoppel och sen stå 10 minuter en kvart där de ropar ut hur bra slav man är och att alla besöker står och tittar på en där man står bakbunden och med hundkoppel.

Men det som beskrivs angående den polisanmälan som är gjord så blev hon totalt överrumplad och att den person hon hade ansvar för blev skärrad.

Om kvinnan gav sitt tillstånd till att föras bort i en kvart från någon som hon i sitt arbeta hade ansvar för så bör hon inte arbeta med människor.

Sen att det är tydligt att de här männen gör det för sin egen sexuella njutning är en annan sak. Att i grupp vara kåta över en och samma kvinna och ta på henne hundkoppel om hon nu har sagt att hon vill ha hundkoppel och ledas runt. Visserligen är det minst sagt lite konstigt men om folk gillar detta i den omfattning de gör så finns det ett behov. De säger sig ha gjort detta mot 500 kvinnor i alla fall.
Citera
2016-07-14, 10:28
Medlem
vigillarfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evets
Om man ska göra något sådant här så ska man ju se till att den man ska göra något mer får en textbeskrivning på vad det handlar om och att man fysiskt flyttar sig från hennes närhet medan hon läser igenom och funderar över om hon vill vara med på det.

Det är att få en rimlig chans att besluta om man vill ledas i hundkoppel och sen stå 10 minuter en kvart där de ropar ut hur bra slav man är och att alla besöker står och tittar på en där man står bakbunden och med hundkoppel.

Men det som beskrivs angående den polisanmälan som är gjord så blev hon totalt överrumplad och att den person hon hade ansvar för blev skärrad.

Om kvinnan gav sitt tillstånd till att föras bort i en kvart från någon som hon i sitt arbeta hade ansvar för så bör hon inte arbeta med människor.

Sen att det är tydligt att de här männen gör det för sin egen sexuella njutning är en annan sak. Att i grupp vara kåta över en och samma kvinna och ta på henne hundkoppel om hon nu har sagt att hon vill ha hundkoppel och ledas runt. Visserligen är det minst sagt lite konstigt men om folk gillar detta i den omfattning de gör så finns det ett behov. De säger sig ha gjort detta mot 500 kvinnor i alla fall.

Ja, helt rätt. Vill dom spela BDSM-rollspel med fantasi-vikingatema så lär det finnas villiga brudar som gärna tillbringar några sköna sommarveckor med dessa killar. Ut på första bästa BDSM-datingsajt!

Och visst görs detta i nån form av sexuell njutning. Det är därför bortförklaringarna blir så patetiska.
Intressant att kvinnor på flera av filmerna är köpare. Nån kvinna är med på två filmer och kommer fram och klämmer och känner på tjejen

Rätt konstigt att dom klarat sig undan med detta i 10 år och "sålt" 500 tjejer. Det har nog att göra med vilken kontext dom gör detta i.
Hade jag och min fru besökt en vikingamarknad och sett detta hade vi nog bara skrattat och tänkt uppgjort spex, möhippa etc etc. Jag hade givetvis fått stånd. Men det får jag ofta, så det är inget konstigt i sig.
Citera
2016-07-14, 10:29
Bannlyst
som sagt detta är män som lever i ett rollspel konstant, kolla https://www.facebook.com/carlmikaelb alla hans bilder är om vikingar osv. normalt liv finns ej tydligen sedan att de tycker det e kul att ta tonariga tjejer för att sälja som 5 kronors trälar, vad e kul med det?

jag som gammgubbe erkänner med att jag får stånd av dessa scener, jag finner det mycket sexuellt upphetsande. Men vad tycker trälarna? Dessutom är trälarna bara unga tjejer? Varför finns inga HBTQ trälar??
Senast redigerad av KungCharles2 2016-07-14 kl. 10:31.
Citera
2016-07-14, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigillarfitta

Bra att du förstått symboliken i det här konceptet.Och hur det tolkats.
Men vikingar var inte Sveriges män, det var en begränsad grupp av nordiska män,danskar,norrbaggar,islänningar o svenskar. Gruppen bestod alltså inte av svenskar från hela Sverige, anses att flertalet vikingar var Gotlänningar. Att det rövades kvinnor är fakta., England hade många besök av denna där gruppen vikingar. Serien om detta går fn på tv.
de var sjöfarande, äventyrslystna och förmodligen giriga och vildsinta. En hop störda individer slöt sig samman i härjningståg, enligt forskningen.
Citera
2016-07-14, 10:37
Medlem
Kakistokratis avatar
Vid Oden, ge mig kraft. Mycket kraft
Citat:
Knallaren Caroline Holmberg har arbetat för att belysa jämställdhetsfrågor inom vikingakretsar under det senaste decenniet. Enligt henne är kvinnosynen där precis som överallt i samhället – delad.
– Till viss del dröjer sig den patriarkala strukturen kvar. Vissa män tycker att kvinnliga vikingar ska gå runt i klänning. Många andra ser bara människan. Det som förenar oss är ett historiskt intresse, då spelar det ingen roll om man är man eller kvinna.
http://www.hd.se/2016-07-14/teatergruppens-kvinnosyn-ar-inte-ok
Citat:
– De är vikingar i den extrema formen. Deras kvinnosyn är inte vad jag anser är ok.
Ok. Låt oss spekulera att en teatergrupp vill sätta upp en uppsättning om låt oss säga nazisternas syn på judar. Ska de då inte endast bara gasa judar för det är en förlegad syn på judar och då ska således alla typer av människor också gasas?
Senast redigerad av Kakistokrati 2016-07-14 kl. 10:47.
Citera
2016-07-14, 10:42
Medlem
vigillarfittas avatar
En märklig grej i några filmerna är att det springer runt barn i 7-8-årsåldern och leker obesvärat precis intill slavpodiet.
När min grabb var i denna ålder hade han fått rejäla bekymmer om han på en rolig dagsaktivitet sett en tjej ledas fram i halsjärn med bakbundna händer och en man som står med piska och pekar på och beskriver henne. I några filmer fejkar dom att dom slår tjejen också.
Är barnen till såna här vikingafantaster helt avtrubbade eller?
Hela sceneriet är ju bara WEIRD

PS : Jag förutspår att nästa skämtord för tafsande ensamkommade på festivaler o.dyl blir "teatergrupper" ... haha
Citera
2016-07-14, 10:43
Medlem
KaptenFotsvetts avatar
Töntiga oskulder i medelåldern som aldrig fått ligga. Här ser de sin chans att få tafsa lite på småflickor och få utlopp för sina sexuella snedvridna fantasier.

Patetiskt. Dumt. Äckligt.

Till er som försöker bortförklara detta som en 'lek'. Talesättet brukar väl låta 'Är man med på leken så får man leken tåla'. Men om man inte är med på den, skall man då ignorera personens ovilja att delta?

Detta ÄR en kränkning mot den personliga integriteten.
Citera
2016-07-14, 10:46
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFotsvett
Töntiga oskulder i medelåldern som aldrig fått ligga. Här ser de sin chans att få tafsa lite på småflickor och få utlopp för sina sexuella snedvridna fantasier.

Patetiskt. Dumt. Äckligt.

Till er som försöker bortförklara detta som en 'lek'. Talesättet brukar väl låta 'Är man med på leken så får man leken tåla'. Men om man inte är med på den, skall man då ignorera personens ovilja att delta?

Detta ÄR en kränkning mot den personliga integriteten.

Källa på att de tafsat på henne.

Att du kränker folk med ditt inlägg verkar du inte bry dig om. Men så är det väl när man är en omdömeslös knarkande hillbilly slyngel.
Citera
2016-07-14, 10:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Källa på att de tafsat på henne.

Att du kränker folk med ditt inlägg verkar du inte bry dig om. Men så är det väl när man är en omdömeslös knarkande hillbilly slyngel.

titta baks i tråden youtube klippet visar tydligt hur ena snuskhummern tafsar patte

det enda som felar e att en av rollspelarna drar fram tasken framför trälkvinnan och kör helikoptern och ropar rollspel e kul sedan startar penetreringen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in