Citat:
Ursprungligen postat av
Askydra
Han har ju visat ett urklipp från deras hemsida men det kanske inte räcker för dig? Där står explicit att de 2000 tillfrågade väger tyngre i sammanställningen än de 1000. Det är fortfarande inte hans tes utan deras beräkningsmetod.
Jag har aldrig påstått att det inte finns kurslitteratur i statsvetenskap (du vantolkar precis allt va?). Det jag ifrågasatte var om det fanns någon kurslitteratur i din källare då du inte verkar veta ett smack om vad du snackar om.
Arga Crispy har gett ett citat som varken säger päron eller häst om hans amatörmässiga gissning. Nu tror jag att jag förklarar detta för minst femte gången, att intervjua 2000 pers istället för 1000 pers kan vara bara om man skall dela upp det i undergrupper, men i en vanlig väljarundersökning gör det i princip noll. Det är vad vetenskapen säger, ännu har vare sig du eller arga Crispy kunnat ifrågasätta detta.
Som du sedan imponeras över att någon kan klippa och klistra utan sammanhang, kul för dig!
Och jo, jag är ganska säker på att de som skrev studentlitteratur och undervisade i statistik på mitt universitet visste (och vet) vad de talade om. Men alla tar inte till sig sådana kunskapskällor, det är uppenbart. Dock, vare sig du eller ledsna Crispy skulle ju få godkänt på en sådan kurs med ert hemsnickreri. Ert problem, inte mitt - men det påverkar ju inte vetenskapen ett jävla dugg.
Ska vi börja skalla ditt desperata spammande för Desperata Askydra nu, eller vad tycker du?